Munassa eloa.

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

onnea kuoriutuneesta ja toivotaan kuitenkin kanasta :smt001
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Hitsi , onneks olkoon!
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No niin! Nyt koneessa muhii 40 mirrin viirumunaa!
Jännityksellä ootan mitä mahtaa putkahtaa!
Pakko varmaan hommata toinenkin hautomo kun olis niin paljon kaikkea kivaa haudottavaa koko ajan ja toi alkaa käymään pieneks...
Varmaan joku tajuton kaappi häsmäkkä hommattava... :smt003
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

jamppa kirjoitti:No niin! Nyt koneessa muhii 40 mirrin viirumunaa!
Jännityksellä ootan mitä mahtaa putkahtaa!
Pakko varmaan hommata toinenkin hautomo kun olis niin paljon kaikkea kivaa haudottavaa koko ajan ja toi alkaa käymään pieneks...
Varmaan joku tajuton kaappi häsmäkkä hommattava... :smt003
Jääkös viiruja yli yhtään? Täällä olis tilauksessa lisää, jos jostain löytyis viirulapsosia :smt006

Ne pienen pienen munaset on kivoja, mut ei tuolla kahden munan päivävauhdilla paljoa omeletteja aleta tekemään...
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No tääl olis munaa yli oman tarpeen :smt003
Eiköhän noita viiruja ole jossain vaiheessa ylimääräisiä jos mä tätä vauhtia niitä haudon :smt001
Omia munia on kans koneessa taas jokunen...
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

mä laitan sit rakentaen pikku-viirulaa tulemaan :smt003
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Tai sit odotat sen aikaa et noi mitä nyt on viikon ikäsiä kasvaa sen verran et erottaa ukot ja akat ni saat niistä näin alkuun!
Hirvittävää vauhtia noi kasvaa...
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

mä jo unohdin, että sulla oli niitä jo tulossa ihan tipsuinakin, huh, sä se ehdit!!

Juu, kerro sit vaan kun on saatavilla viirua, musta olis ihanaa olla vähän enemmänkin niitä, että olis omavarainen :smt016

Pitäiskö sit tehdä toinen yksiö, vai voiko uudet yhtistää "vanhojen" kanssa? Musta se meidän kukkoviiru (smarilta) oli jotenkin kukkomainen taas, ehkä se hoiteli sen yhden kanana tulleen päiviltä ja nyt on pääsyt sit arvoasteikossa ylemmäs? Vitsit kun ehtis enemmän seurailemaan niiden touhuja :smt007
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 :smt005Mirrin viirumunaa!!!
onko noi sitten Jampan munat tuolla mun kaapissa :smt005 :smt005 :smt005
siellä muhii ja 20 munaa...toivottavasti tulee kanoja!
Mulla on muuten sellanen iso kaapinhirvitys....
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kyl mä uskosin et uudet voi lykätä samaan. Varsinkin jos uudet on kanoja ni ei tuu kukkotappelua..
No hyvä jos alkaa kukko olemaan kukko! Mul on tuol unduhäkissä toi mun vanha ukko karanteenissä kun alkoi raiskaamaan akkoja palasiks.. Se kiroilee koko ajan siellä... Meinaa välillä hermot mennä kun joutuu kuuntelee sitä.
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

ei kyl mitään kiroilua ole kuultavissa, sellaista suloista jokellusta ennemminkin... mut jotenkin se on suikulaisemman näköinen, tosin sit kun ne vähän ravistelee tai kääntyy, niin kaikki on yhtä suikulaisia.

Mut se meidän edesmennyt viiru oli kyllä kana, koska munantuotanto laski 33 prosenttia eli siitä lähtien on vain kaksi munaa päivässä *odottelee omelettiaineksia, saattaapi mennä tovi vielä*
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No ne on Jampan munat siellä tietysti! :smt005
Ai on kaappi, kateeks käy :smt012
Pystyykö sinne lisäämään munia koska tahansa vai pitääkö kerrallaan laittaa?

Eiks sul ollu ann75 6 viirukanaa? Onks ne muut sitte lakos jos vaan kaks munaa päivässä?
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Mä oon laittanu kokoajan silleen et ylös lisää munia, ja siirtänyt alemmas muita koreja, ja sit viimeseks kuoriutumiskaappiin. Se oli pakko laittaa erikseen. Tuli niinpaljo pas..pölyä linnuista kun ne kuoriutuu.
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

jamppa kirjoitti:
Eiks sul ollu ann75 6 viirukanaa? Onks ne muut sitte lakos jos vaan kaks munaa päivässä?
Juu, kuusi oli, nyt on viisi, yksi oli siellä ketarat kattoa kohti sunnuntaina (kävin puolelta päivin kanalassa ja kaikki oli ok, siivosin häkkiä ja tankkasin eväitä. neljän tunnin päästä tilanne oli muuttunut dramaattisesti yhden viirutytön osalta :smt010 :smt009 )

Kolme vain muni ennen tätä incidenttiä ja nyt siis kaksi, loput (mokomat) on siellä ihan vapaamatkustajina, oon yrittänyt lukea niille keittokirjaakin, mut ei tunnu auttavan :smt017 :smt018
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mäkin täytän koko ajan. Tosin mulla kuoriutuukin samassa mut oon imuroinu suurimmat pölyt pois ja pyyhkiny kosteella rätillä.

No kai ne alkaa vielä kaikki munimaan jossain vaiheessa! Odottelet vaan ja kannat ruokaa eteen! Mulla nyt munii kaikki neljä? luulin ensin et vaa kaks mut jos mä kerään aamulla kaks ja illalla kaks ni siit taitaa tulla 4...
Vastaa Viestiin