haudontalämpötilat yms.

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
nipu74@gmail.com

haudontalämpötilat yms.

Viesti Kirjoittaja nipu74@gmail.com »

Meillä on Vidaxl- hautomakone. Ja into pinkeänä olisi ihana hautoa viiriäisiä, ankkoja ja pronssikalkkunoita, siis lisätä omia laumojamme. En löydä mistään kullekkin lajille sopivia lämpötiloja, kosteuksia, kääntöjen aikaväliä yms. koneen haluamia tietoja. Ei täällä kukaan sattuisi niistä jotain tietämään? Ja kokemuksella lukuja kertomaan, todella sekavaa tietoa olen kaivanut ympäri ämpäri netin ihmeellistä maailmaa...
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: haudontalämpötilat yms.

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mä olen hautonut ankkoja 37,7 asteessa, kosteus 50%, kalkkunat 37,7ja kosteus 47%, kummallekin lisännyt kosteuden 67% kun eka särö munissa.
Viirut kuivahaudon, eli en lisää kosteutta ollenkaan missäään vaiheessa, kun kuoriutuminen alkaa kosteus nousee itsestään eikä se viiruilla saisi mennä juuri yli 40%. Lämpötila 37,7.
Koneen säädöt täytyy lopullisesti asettaa oman tilan olosuhteiden mukaan. Mun koneella meillä kotona noilla säädöillä tulee parhaat tulokset.
Kone kääntää kaikki munat samalla tavalla.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Vastaa Viestiin