lainasin sitten hautomakoneen

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hih---kun tässä vähän jo vertuuteltiin emohaudontaa konehaudontaan, niin semmoinen tuli vielä mieleen tuosta hygieniasta, että miten ne munat yleensäkään onnistuu kanan alla, kun se läpsii kävellä kakkakasojen läpi ja käy kylpemässä ties missä hiekkakasassa, jossa voi olla vaikka mitä ökkömönkiäsiä? No-kunhan pähkäilen…haudontakone on vielä vähän vaiheessa...ei meinaa kosteudet riittää.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Taitaa olla vaan siedätyshoitoa! :smt003 Ukkelin serkku käyttää vauvaansa meillä käydessä aina kanapölyjä katsomassa, kun uskoo, että nykyiset allergiamäärät lapsilla johtuu liiasta hygieniasta. Että tuliskohan kanan alla kuitenkin vaan terveempiä tipuja??

Tää on kyllä hauskaa ajatusten juoksua.. Hitsi, kun löytyis enemmän tutkimustuloksia aiheesta haudonta kanan alla / konehaudonta.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minä taas en pelkää kasvustoja. Minusta ne kuuluu normaalin elämään ja kaikkiin olosuhteisiin. Putsailen keväällä linnun pönttöjä ja kyllä luonnon linnuilla ainakin on kasvustoilla tilaa :)
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

No, kyllähän p... kuuluu elämään, mutta kun koneesta puuttuu luontainen tuuletus ja viileneminen, niin en ehkä menisi ihan luonnotilaisenn haudontaan vertaamaan. Mutta onneksi jokainen saa kosteuttaa oman tyylinsä mukaisesti.
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

No niin, nyt on läpivalaistu munia. Näyttää siltä että kääpiökochien munat on lähteneet kehittymään mutta omien alhojeni ei :smt010
Vain yhdessä alhon munassa näkyi joku pieni tumma piste, mutta tuskinpa sekään oli kehittynyt muna.
En kuitenkaan ottanut niitä pois koneesta, kun tuntuu jotenkin niin kurjalta jo tässä vaiheessa alkaa niitä sieltä poistamaan. Onko niistä siellä jotain haittaa?
Ajattelin että kosteudetki varmaan alkaa heittää jos puolet munista poistan.
Ihan jokaista ei läpivalaistu, että jää ees pieni toivo mitä elätellä. :smt009
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Vois kai niitä pitää vielä toisen viikon ja läpivalaista sitten uudelleen.
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Nyt on jo yhdessä munassa särö ja se heiluu kovasti! Kyllä tämä on raivostuttavan jännittävää, etenki kun tänne töihin piti just tulla vaikka olisin halunnut niin jäädä kotiin sitä säröä pällistelemään. :smt104
Villiina

Viesti Kirjoittaja Villiina »

:smt003 Mää tässä jo vähä oottelinkin et millon tänne paukahtaa tieto ekasta säröstä! Tuun kyllä heti kattoon hailahtelevaa, reijällä varustettua munaa ku pääset töistä ja mää omastani. Niin ja tietty sitä sun uutta eläinlasta! :smt007

Kuka kertakaikkisen HIENO IHMINEN, tän muniksen on muuten laittanu pystyyn? Jos tätä ei olis, niin mulla olis tullu jo tälle kesää pöönautti (siis töiden takia)! Jotenki niin rentouttaa, ku voi välistä (lue: kymmeniä kertoja päivässä) käydä tsekkaamassa mitä uutta tänne on näpytelty! Oho tää nyt ei kuulunu oikein tähän sori Ushva! :smt053
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ihana!! Meillä oli siitä eka säröstä 2 vuorokautta ennenku kuoriutuivat!!! Muista varmistaa se ilman saanti ohjeiden mukaan. Eläkä enää kurki ja auo tai kääntele.
Onnea ja kärsivällisyyttä!!! :)
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Kyllä nyt vähän on vastustanut tuon koneen kanssa. Nimittäin kosteutta saa kyllä nostettua, mutta se ei tahdo pysyä ylhäällä kun tuo kone on aika hatara. Uskaltaiskohan toisen ilmastointireiän lyödä umpeen, kun tuossa kuitenkin on aika paljo aukkoja luukun reunoissakin?
Kaiken lisäksi siitä paloi lamppu ja jouduin vaihtaan sen, joten luukku oli hetken auki. Toivottavasti tipu ei tykänny huonoa. Se piipitti kovasti ja on se nyt koko illan edelleen heilutellut munaa eli ainaki vielä hengissä. Pari muutakin munaa jo liikahtelee.
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Heilutellut munaa... :smt005 Uskomatonta mitä kaikkea sitä tulee kirjotettua.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

:smt005 :smt005 se on vaan lukian silmässä.. Minä en huomannu mitään ... :smt001
Jyrika

Viesti Kirjoittaja Jyrika »

Onnea Ushvalle loppumetreille!
Minä laitoin munat koneeseen 1.9 ja eilen syntyi kahdeksan muksua.
Minulla on myös hatara kone, eikä se suostu itse pitämään kosteuksia korkealla.
Olen ratkaissut ongelman viemällä hautomaation pieneen lattialämmitettyyn tilaan, johon laitan ilmankostuttimen. Tällöin jo huoneilma on 55%, niin koneenkin kosteus on helppo pitää korkealla.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Villiina kirjoitti:Kuka kertakaikkisen HIENO IHMINEN, tän muniksen on muuten laittanu pystyyn?
Kun klikkaat tuota Käyttäjälistaa tuolta ylhäältä, niin sehän antaa käyttäjät siinä järjestyksessä, milloin on rekisteröitynyt. Eka päivänä ovat rekisteröityneet kanaemo, Nooraah ja HiltaHelikopteri. Jos jutun oikein muistan, niin idea taisi olla kanaemon.

Muita perustamiskuukauden aikana rekkautuneita tuttuja nimiä ovat mm: Volmari, caddy, TiPu, pippuri, Kanaset ja Pootsi.
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Jep kanaemo veljineen puoliksi vitsinä pistivät muniksen pystyyn eräänä kauniina päivänä :smt003 Mutta uskomattoman suosittu ja lämminhenkinen foorumi tästä on kehittynyt, täytyy muistaa kiittää kun seuraavan kerran taas törmätään :smt006
Vastaa Viestiin