Hellanlettas hautoo ja hautoo

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Kuva

irokeesi tyyppi ja karvajalka sattu samaan kuvaan.pottapäitä ja vähemmän karvakoipia en oo just nyt kuvannu. :smt001
Kanalako

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Kanalako »

Tämä on niin julmetun pitkä ketju, että pyydän anteeksi ja kysyn parin ensimmäisen sivun lukemisen jälkeen, että oikeastiko kaupan munista voi hautoa tipuja?! Siis eikö ne kuole kun niitä ei ole haudottu heti "synnytyksen" jälkeen? :shock: Kuinka kauan ne sitten kestävät ennen kuin on liian myöhäistä?
Raksu

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Hellan lettas kirjoitti:
Raksu kirjoitti:Veikkaan orppiasi kanaksi :smt040

eeee? Mistä päättelit? :smt003 Oiskin,,on se niin namipala että! :smt005 huippu luonne tukkijalkoineen! Silkeisä on todella karvajalkainen ja 2 ei niin karvaista. Paduissa yhdelle on tullut irokeesi ja kahdella"potta"kampaus :smt005 :smt005
Siitä päättelin et jos noissa viimosissa kuvis oli 2 viikkosia niin mun silmiini sillä oli enkelinsiivet ja jos omiin tipuihin vertasin niin jos 2 vk oli enkelinsiivet niin todennäkösesti oli kanatipu, itelle jätin tällä menetelmällä muutaman tipun ja kaikki oli kanoja :smt040 Yhden taas jätin värin takia ja sillä ei ollut ton ikäsenä niitä enkelinsiipiä ja kukko oli :smt044
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

kanalako,,on pitkä ketju,,ja tämmäsin konetta kaupan munilla,koska joku todella on saanu niistä tipuja ,mut mä en jaksanu oottaa ois voinukki tulla,mut nakkasin pois ja laitoin omat munat koneeseen.

Raksu,,keskiviikkona tuli 2 viikkoa ikää tipuille ja on orpilla ne enkelin siivet... :smt055 :smt005
Raksu

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Nyt toivotaan että se olis sitten enkelinsiipineen kana [-o< Mutta varma ei voi olla ennenkuin se joko kiekuu tai munii :smt040 mutta alku vaikuttaisi lupaavalle
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

is kyllä mahtavaa,jos orppi ois kana :smt041 Kuvailen sitä vaikka huomenna. 1 silkki on ihan jaloistaan karvojen peitossa,eikös sillon vois aatella sen olevan kukko? 2 siis on joilla ei niin pitkät karvat..mut tää...

Kuva

Aikamoinen apina? :smt003
MocaChocolate

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja MocaChocolate »

Nyt ei voi muuta kuin kokeilla itse.
Olen viikon verran lueskellut tätä ja en voi uskoa silmiäni.. pakko kokeilla.
Kävin jo kaupassa hiplaamassa munia, mutta ne tuntu niin jäisiltä että en uskaltanut vielä
tästä satsista ostaa.
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

KYLLÄ! joku on saanut kaupan munista tipuja,ja ne tiput tosiaan ovat tietenkin tehokanojen jälkeläisiä mitä kaupanmunista tulee.

Nämä tässä ketjussa olevat tiput ovat kaikki mun omien tehokanojen munista haudottuja, sekä nämä viimeisimmät,olen ostanut siitosmunina täältä munianetistä. :smt023 Ihan ,ettei vaan tule väärin ymmärtämyksiä. Ketju on niin kauan sitten aloitettu ja tässä ketjussa onkin mun 3 eri haudontaa :smt045
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Tuoreet kuvat parista paduaanitipusta,ikää 4vkoa.

Kuva
Kuva
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

:smt041 :smt041 :smt041 Eilen tuli ensimmäinen muna,tuosta ihan ensimmäisestä tipu satsista ja oli ihan kaupan kanamunan kokoinen! Aivan mahtavaa oli löytää,kyllä sai kananeiti isot halaukset ja silitykset,,,, :smt005 :smt005 :smt054 :smt054
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

nyt on 3 kananuorikkoa alannut munia,tuosta ekasta haudonnastani, :smt020 :smt020 se 4s kanatipu piti lopettaa ilmeisesti Marekin,tai jonkin sen kaltaisen sairauden oireiden vuoksi.. :smt009
Vein kokeeksi eilen illalla ainoaisen maatiaiseni munia 6 kpl,pesään,jospa se ensimmäinen haudonta kananalta meilläkin olisi ajankohtainen,,,Kummastikseni siellä tehokanamuori makaa munien päällä ja on niin vimmatun kiukkunen,että toppatakin hiaa piti laittaa käteen kun meinasin sen alle kottoa,,jäi tekemättä!! :smt017 Saapa nähdä jaksaako vanha tehoraasku loppuun saakka vai joko se illalla kiipeää orrelle.. :smt005
ninanni

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja ninanni »

jestas! Täällä on tapahtunut sit aika kovasti kun viime kerran olen käynyt tässä ketjussa :) vau. Ihan huippu tuo padu tipu :) onko tietoa mikä kana ja kukko saldo tällä hetkellä? :)

täällä alkais vähän sormet syyhytä ja kone kaapissa kuumottaa. Apua! Eikä olla edes lähellä kevättä vielä! Ehkä vielä maltan odottaa...
Koska siellä taas haudotaan? Tai keväällä ollenkaan?

Kolme nuorikkoa täälläkin nyt muutaman päivän muninut :)
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

joo,ei se teho jaksanu alkaa hautoo,se oli jo ekana iltana orrella ,niinku aina ennenki :smt023 Kumma otus se on,,nyppiny rintansakin paljaaksi kun tekis niin mieli,muttei vaan osaa. :smt018

noista uusista tipuista VEIKKAAN että paduissa olis 2 kanaa ja 1 kukko,silkeissä 2 kanaa ja 1 kukko ja se orppi olis kana :smt023 ,,mut nää on vaan veikkauksia. :) Se orppi on kyllä niin rakas ja aivan mahtava,,niitä haluaisin hautoa lisää :smt055
ninanni

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja ninanni »

aikani kuluksi yritin tässä laskea että monta tipua sulle viimevuoden puolella kuoriutui? Ajattelin vain että aika hyvän saldon kyllä koneesta pihalle sait :) ja kanojakin vielä niin mukavat määrät että ;)
tääl on tilanne nyt kanojen ja kukkojen suhteen rauhallinen: 7kanaa ja 2kukkoa. Seuraavaksi(munat tulos postissa<3) alkaa ANKAN MUNIEN haudonta! Jee! Tätä oon odottanut jo viime kesästä asti että koska tuo ukko suostuu mulle tilan "antamaan" ankoille. Ja nyt sitten sellaisen saan! Ja toivottavasti myös osaan munista vaakkuja hautoa!
Ajatuksena myös vähän jos silkkejä ostais siitosmunina ja ISOMMAN KONEEN tässä kevään mittaan :) kyllä nyt hymyilyttää ;)
mites siel koska haudontakärpänen puree?
Ainiin... Mulla kone jo päällä kaupanmunat sisällä ja testaus koneen lämmöistä jatkuu :) ankan munia odottaen :)
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

:) vai isompi kone! Sellainen varmaan pitäis kans hommata,tai kattoo ny millasia hautojia noi silkit ja padut on!
Koneesta mulla tuli 5+5+7,tipua :smt001
Onnea Ankan haudonnalle! mistä luit miten niitä haudotaan?? Viilennyksiä ilmeisesti tarvitseen 20 minuuttia perä päivä
? millainen kosteus? varmaan aika paljon enemmän kun kananmunille?
Vastaa Viestiin