Kokemuksia Fiem Smart koneesta?

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

PäP

Re: Kokemuksia Fiem Smart koneesta?

Viesti Kirjoittaja PäP »

Mulla on kans smartin kokeilu aika alussa, muutama kananpoika ja viiriäinen siitä tuli ekalla haudonnalla ihan hyvällä %:lla. Nyt viiriäissatsi menossa. Muitten mittareitten kans en ole testannut, pitää varmaan testata ihan mielenkiinnosta!

Saralele, näyttikö sulla koneen mittari siis väärin? Luulis että tuommonen elohopeamittari olis tarkka :smt017

Valon kanssa minäkin vedet katon, ja sit siirrän pari munaa vähän sivuun ja pullolla kaadan lisää vettä, ihan hyvin onnistuu :smt045 Tosin enemmän tykkään Brinsean octaginista tässä vedenlisäys-asiassa, jos aletaan vertailemaan :smt003
saralele

Re: Kokemuksia Fiem Smart koneesta?

Viesti Kirjoittaja saralele »

Kun se koneen mittari näytti 100f, oli kolmella muulla mittarilla lämmöt jotain 38-39c.
Kiyry87

Re: Kokemuksia Fiem Smart koneesta?

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

http://www.maatalousykkonen.fi/tuotteet ... munaa/199/

Eli millaisia kokemuksia löytyy tuosta Fiemin CIPCIP 20 koneesta? Mulla on alkanut polttelemaan isompaa konetta ja Fiemin koneita on kehuttu.
Ja lisäksi musta brincean Octacon vaikuttaa mysteeriseltä vaikka itellä mini advance onkin joka toimii kuin junan vessa. Ankan munat vain ei mahdu kääntymään :smt003
Se vaikuttaisi ainakin paperilla simppeliltä ja käytännölliseltä.
Voisiko vaikka Tvälläri kertoa koneesta? Olet kai testannut kun tuot Fiemin koneita maahan :smt023
Tvälläri

Re: Kokemuksia Fiem Smart koneesta?

Viesti Kirjoittaja Tvälläri »

Hep!

Tuo CIPCIP25 on ihan hyvä puulaminaattirunkoinen peruskone. Siinä käytetään samaa teollisuusautomatiikkaa lämmönsäädössä, ja puhaltimessa kun muissakin Fiemin koneissa. Etuna on se, että tosiaan verrattuna muovikoneisiin tuo runko eristää huomattavasti paremmin lämpö', eli ei ole aivan niin nuuka käyttölämpötilalle kuin esim Smartti. Mutta ei sitä mihkään maakellariin kannata silti pistää hurisemmaan :smt003 , Ton Laminaattirungon ansiosta se kestää paremmin huolimatonta käsittelyä, eli kolhuja yms jota voi vahingossa tulla. Tonne sisään voi pistää periaatteessa mitä munia vaan koska kääntöritilän pystyy säätelemään munakoon mukaan. smarteissahan ei näin pysty tehä, vaan tuo muoviritilä on kiinteä. Miinuksena vois sanoa, että kosteudenhallinta on opeteltava, koska logiikka on erilainen kuin normaalisti koneissa. Tossa on yks vesiallas johon on tarkotus laittaa vähän vettä ja käyttää konetta niin että vesi kuivuu altaasta, pistää sitte taas vähän vettä ja antaa kuivua. Munia kannattaa punnita tai läpivalasta (punnitus helpompi) että pystyy näkemään osaako säännöstellä sen kosteuden oikein. Jokanen talo kun on sisäilmaltaan erilainen, ja siihen vaikuttaa vielä kaikenlisäks ulkoilmakin. + se että kuinka täyteen koneen pistää munia, minkä kokosia ne on jnejne. Kuoriutumisaikana 2 viimestä päivää tuupataan se säilö täyteen vettä, ja joillain linturoduilla voi olla että pittää laittaa joku toinenki vesiastia koneeseen. Koneen plussa on siinä, että sitä pystyy tarvittaessa käyttään myös keinoemona, toki koneen puhistus on tällöin työläämpää kun ne tiput pölisee ja touhuaa sielä sisällä.

osasinko vastata lähellekkään kysymykseesi?
Kiyry87

Re: Kokemuksia Fiem Smart koneesta?

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Oikein kattavasti kiitoksia kovasti.
Tarkoittaako tuo vesi leikki sitä ettei kosteusmittarista joka isketään koneen sisälle ole hyötyä?
Eli olisi siinä sisällä ja saisi katsella mitä se näyttää?
Mä olen kyllä punninnut munia nytkin ja laskenut ihanteellisen painon pudotuksen kolmen päivän periodeille että se ei ole mikään ongelma.
Jotain hyötyä koulun matikan tunneistakin :smt005 Erottuu muuten kuorten erotkin siinä painon pudotuksissa.

Mulla on tapana hautoa vaatehuoneessa. Kosteus ei siellä vaihtele paljoakaan niin helpompaa :smt023
Vastaa Viestiin