Tipsulitipun haudontaa x4

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Matami

Re: Tipsulitipun haudonta päivis.2

Viesti Kirjoittaja Matami »

JOKO, JOKO! :smt043
Tipsulitipu

Tipsulitipun haudonta päivis.3

Viesti Kirjoittaja Tipsulitipu »

Kolmas kerta todensanoo. 10pv jäljellä :smt041 Nyt on meijän omien kanojen munia koneessa.
Kaikki kehittyneet hienosti ja elossa. Mua niin jännittää TAAS. Tuleeko sit niitä ihan puhtaita faverolleja
vai mitä lie :smt001
Zulia

Re: Tipsulitipun haudonta päivis.2

Viesti Kirjoittaja Zulia »

Ihanaa, meillä kun vasta kana aloitti haudonnan, ja sitä jo vapisee tulleeko mittään :smt023
Tipsulitipu

Re: Tipsulitipun haudonta päivis.3

Viesti Kirjoittaja Tipsulitipu »

Appiukkoni se vaan ihmetteli että miten nuo meijän kanat rupes munimaan jo 5kk ikäsinä. Niin ja kukkokin on samanikänen ja jo sukukypsä :scratch:
Ite aattelin että noille tulee heti munimis ikään tullessa sulkasato mut se tuli ja meni ja sit alkokin muninta ja toinen kanoista harjotteli kovasti haudotaa.
Mie kyllä oikeesti yllätyin, kun ei kaikki mennytkään niin miten täältä netistäkin luin. :smt001
Tipsulitipu

Re: Tipsulitipun haudonta päivis.3

Viesti Kirjoittaja Tipsulitipu »

Kauhee, kun tää aika tuntuu kiitävän mutta mie vaan ootan sitä hetkee että muniin rupee tulemaan reikiä.
Ilmatilassa näkyi eilen nokkia 3munassa. Yksi on vähän niin ja näin :smt017. Tänään olis tarkotus laitella tavarat valmiiksi että jospa viikonloppuna alkaa säpinä koneessa :smt035 :smt023 Kaikki näyttää niin hienolle. No viikon päästä olis sit toinen satsi jännitettävissä. Mut toivotaan et tää ekakin satsi nyt kuoriutuis. :smt054 :smt049 Tää lähtee nyt hevosta puunailemaan. Sadekkin loppu sopivasti. Yks hyvä puoli tässä kahdessa asunnossa on. Toisessa meinaan on munakone ja toisessa olen itse suurimman osan päivistä. Ei tuu kauheeta intoa läpivalasta tai et ei sais mitään aikasiks. Mutta nyt sinne hevosen luo. :smt001
Tipsulitipu

Re: Tipsulitipun haudonta päivis.3

Viesti Kirjoittaja Tipsulitipu »

Tänään pv 20 menossa. Oon ollut tän päivän tallilla. Aamulla vilkasin koneeseen ennen lähtöä. Yhdessä munassa särö :smt045
Kyllä ootan et pääsen kotia :smt001
Zulia

Re: Tipsulitipun haudonta päivis.3

Viesti Kirjoittaja Zulia »

Raportoihhan sitten jos kuoriutuu tai on kuoriutunut :smt002
Meillä kun vitsit kanalla on aikaa vielä reilu viikko :smt022 :smt044
Tipsulitipu

Re: Tipsulitipun haudonta päivis.3

Viesti Kirjoittaja Tipsulitipu »

Joo kyllä raportoin :smt045 Kohta kotia kohti kunhan ilta tallin saan tehtyä. :smt037
Huomennahan se laskettuaika olis. :smt023 Tsemppiä sinne viime hetken odotukseen :smt023
Tipsulitipu

Re: Tipsulitipun haudonta päivis.3

Viesti Kirjoittaja Tipsulitipu »

Ei tullut eläviä poikasia kolmannesta yrityksestä. :smt090 Eilen avasin yhden munan(lampulla katoin et kuolleita on kaikki). Poikanen haukko henkee mut ei sitä elävien kirjoihin enään ollut. :smt009 Ruskuaispussikaan ei ollut vetäytynyt :smt017 :smt022 Mut en lannistu. Tänään laitan 4 munaa lisää 4munan kaveriksi :smt049
Tipsulitipu

Isojen rotujen kuoriutuminen?

Viesti Kirjoittaja Tipsulitipu »

Te jotka olette isoja kanarotuja hautoneet koneessa. Miten kauan on mennyt et alkavat kuoriutua?
Tiedän et yleensä 22vrk mut voiko mennä paljon tuosta pidemmällekkin, kun kyseessä Faverolle rotu?
Tässä kävi meinaan niin että otin eilen, kun oli jo 23vrk täynnä yhden munan jonka ajattelin(läpivalasin myös) avata ja tarkastaa.
No elävän ja hyvin kehittyneen oloinen poikanen siellä oli. Mutta se vain haukkoi henkeä pari kertaa :smt010
Nakkasin loput kolme munaa takasin koneesen siinä toivossa että niistä mahdollisesti vielä jotain tulee.
Kokemuksia tarvitaan. :smt024
Kanat ja leot

Re: Isojen rotujen kuoriutuminen?

Viesti Kirjoittaja Kanat ja leot »

Hei,
minä olen hautonut brahmoja, mutta 20-22 päivät niin kuoriutuneet ovat :smt001
Tsemppiä jatkoon !!!
Tipsulitipu

Re: Tipsulitipun haudonta päivis.3

Viesti Kirjoittaja Tipsulitipu »

Huomenna :smt007
Zulia

Re: Tipsulitipun haudonta päivis.3

Viesti Kirjoittaja Zulia »

Onnea ! :smt049
Tipsulitipu

Re: Tipsulitipun haudonta päivis.3

Viesti Kirjoittaja Tipsulitipu »

pv 22 tänään. Munassa oli reikä, kun kotoa lähettiin viemään lapsia hoitoon.
Pikkasen jännittää et tuleeko vaan yks tipsunen. Nopeesti vilkasin
yöllä kolmen aikaan katoin et onhan tipu varmasti elossa. Jes! siellä se kovasti hillu :smt049
Huolettaa se toinen muna, kun näytti et oli mennyt kesken :smt010 Mut niin katoin siitä yhdestä aikasemmastakin jossa sit
kuitenkin oli elävä poikanen.
Tipsulitipu

Re: Tipsulitipun haudonta päivis.4

Viesti Kirjoittaja Tipsulitipu »

Nyt mulla olis valmiina 13 siitosmunaa. 3 oman kanan ja 10 silkin ainiin ja 25 viirun munaa tuli eilen mulle.
Sain toissapäivänä myös uuden hautomakoneen ( Octagon 20 ECO puoliautomaatti )Laitoin sen heti hurisemaan.
Mietin et pitäskö nyt uskoo täällä netissä olevia ohjeita oikeista lämmöistä ja kosteuksista vai sit koneen ohjelapussa olevia ohjeita? :smt012
Mulla edellisessä koneessa oli se vika että lämmöt pomppi miten sattuu kesken haudonnan joten sen tais olla syy epäonnistumisiin. :smt011
Tosiaan viimekerralla käytin covatutto 7 ja poikaset kehitty 21pv mut eivät vaan kuoriutuneet. Yks joka kuoriutu jätti kesken koska voimat oli hiipunut :smt010
Vastaa Viestiin