No nyt iski epävarmuus

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
capeet

No nyt iski epävarmuus

Viesti Kirjoittaja capeet »

Mulla kuoriutui eilen aamulla kolme tipua. Jätin ne hautomakoneeseen oottamaan että kuivuuvat ja että loputkin kuoriutuu. Hölmönä menin nappasemaan munankuoret pois koneesta, että tipuilla olisi vähän väljempää olla. Tarkoituksena oli laittaa ne tänä aamuna tipulootaan, mutta sepä viivästyykin, kun tänään kuoriutui aamulla yksi lisää, enkä erota että mikä se niistä on..Koneessa on enää yksi kuoriutumaton jäljellä. Munassa on reikä ja nokka näkyy jo, eli kuoriutuu varmaan tämän päivän aikana..Ainut vaan, että vähän jänskättää kun nuo jo kuoriutuneet tiput päiskäävät tuota yhtä munaa ihan kauheesti! Mulla eilen jätti yks tipu kuoriutumisen tuohon kohtaan ja kuoli pois. Se tais olla sisarustensa ensimmäinen uhri.Noi tiput siis kiipeilee munan yli, pyörittelee sitä, pelaa sillä jalkapalloo ja käyttäävät sitä tyynynä. Useimmiten muna kääntyy tuossa rytäkässä reikä lattiaa vasten ja jumittaa siihen. En yhtään ihmettele että edellinen uhri lopetti kuoriutumisen, kun sitä noin paljon häirittiin... Mutta kysymys kuuluukin, mitä teen nyt tämän toisen munan kohdalla?
a) En mitään
b) Livautan munan sivuille tuet että se pysyy paikoillaan
c) Heivaan noi häiriköt tipulaan
d) Jotain muuta, mitä?
Viimeksi muokannut capeet, 20 Huhti 2012, 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mokomaki

Re: No nyt iski epävarmuus, pikaista apua kaivataan

Viesti Kirjoittaja mokomaki »

Mulla on aina ollu tiput kuivumassa samassa koneessa missä kuoriutuvat ja hyvin ovat kuoriutuneet vaikka ensimmäiset pellaaki jalkapalloa vielä kuoriutumattomilla munilla :smt003 Ei siis minun kokemuksen mukaan haittaa vaikka ne myllää, enempi haittaa jatkuva koneen aukominen...
capeet

Re: No nyt iski epävarmuus, pikaista apua kaivataan

Viesti Kirjoittaja capeet »

Joo, tiedän ettei konetta sais aukoa, ja uskottelinkin itselleni että munankuorien poisto yms. onnistuu hyvin jos ihan pikkisen vaan äkkiä raottaa... :oops: Ei siinä, onhan niillä selkeesti mukavampaa nyt, mut kauhistuttaa tuo yhden munan paiskominen...Noh, jos mä vaan oon tämän päivän menemättä keittiöön, niin ei tuu kiusauksia taas mennä "ihan äkkiä pikkuisen vaan raottamaan"..Onpahan hyvä syy olla siivoomatta keittiöö, haha!

Mut eikö siis oikeesti haittaa vaikka muna jumittaa "naama" lattiaa vasten?
capeet

Re: No nyt iski epävarmuus

Viesti Kirjoittaja capeet »

No nyt on vähän pöljä olo, kun tämmösiä täällä kyselen. Viimeinen tipu kuoriutui nimittäin äsken.. :smt005
Alunperin koneessa oli siis yhdeksän munaa, joista seitsemän oli hedelmöittynyttä. Yksi meni kesken puolessa välin ja yksi kuoli kuoriutumisvaiheessa. Lopputuloksena siis viisi terhakkaa tipua :smt054
Eli jos mä nyt lähden tästä lasten kanssa sisustamaan tipulootaa..
Jokos mä tänä iltana uskallan ne sinne laittaa vai pitäiskö odottaa huomisaamuun? Ekana kuoriutuneet kuoriutuivat siis 24 tuntia sitten..
Maatikko

Re: No nyt iski epävarmuus

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

^Uskallat, lamppu tai muu lämmönlähde kun on, niin siellä lootassa pärjäävät mukavasti.
Vastaa Viestiin