Kokemuksia Rcom hautomakoneista?

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kanamummi
muna

Kokemuksia Rcom hautomakoneista?

Viesti Kirjoittaja kanamummi » 18 Huhti 2012, 10:31

Tuossa otsikossahan asia jo tulikin.Löytyykö käyttökokemuksia ja millaisin tuloksin?

smari

Re: Kokemuksia Rcom hautomakoneista?

Viesti Kirjoittaja smari » 18 Huhti 2012, 11:17

Tosi hyvin tuloksin :smt023

wilma

Viesti Kirjoittaja wilma » 18 Huhti 2012, 12:23

Täälläkin aloittelijalla rcom kolmen munan kone ekaa kertaa käytössä ja hienosti on toiminut. Viikon päästä tipusia tulossa :smt001
Yksinkertainen ja helppo kone käyttää eikä superkallis.

sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki » 27 Huhti 2012, 12:02

Laitanpas minäkin kokemuksia Rcom 20 koneesta :) älyttömän hyvä :smt023 tarkka ja toimiva, kaikki hedelmöittyneet on kuoriutuneet 100%:sesti

KössiKenguru

PIKA! Onko Rcom King sure 20 täysautomaatti hyvä?

Viesti Kirjoittaja KössiKenguru » 02 Syys 2012, 11:02

tässä tilausta tekemässä ja mietein että onko se nyt tämä SE kone joka mun kannattaa tilata?? :smt001

Kaneli
muna

Rcom King suro ja kosteus

Viesti Kirjoittaja Kaneli » 02 Syys 2012, 19:15

Mulla on koneessa täysi satsi munia ja kosteus on liian korkealla mutta saako sitä mitenkään enää laskettua kun olen jo ottanut kosteutta tuovan letkun irti jo pari päivää sitten ja kosteus edelleen 50-53%.Ja mitenkä käy munien jos sitä ei saa laskettua?
Jyllanninhevonen,issikka, koira ja kissa.ja niitä kanoja...

Tavast
chabo

Viesti Kirjoittaja Tavast » 02 Syys 2012, 19:49

Kaneli kirjoitti:Mulla on koneessa täysi satsi munia ja kosteus on liian korkealla mutta saako sitä mitenkään enää laskettua kun olen jo ottanut kosteutta tuovan letkun irti jo pari päivää sitten ja kosteus edelleen 50-53%.Ja mitenkä käy munien jos sitä ei saa laskettua?
Eikös tuo ole ihan passeli kosteus?

Kaneli
muna

Viesti Kirjoittaja Kaneli » 03 Syys 2012, 07:00

45% oli siinä ohjekirjassa kanoille haudontan aikainen prosentti.Luulin että toi yli 50 olis sitten liikaa,mutta hyvä jos onnistuu sitten silläkin.
Jyllanninhevonen,issikka, koira ja kissa.ja niitä kanoja...

Peppilotta
kukko

Viesti Kirjoittaja Peppilotta » 04 Tammi 2015, 08:44

Meillä on ensimmäinen haudonta menossa R-com King Suro 20-koneella :smt003
Hyvin tarkasti on lämpötila ja kosteudenhallinta toiminut tähän saakka. Meidän koneessa on ilma-aukon säädin, jonka avulla alun liikaa kosteutta saatiin vähennettyä. Mietin tuossa että kannattaako haudonnan loppuvaiheen kosteutta lisätä jotenkin manuaalisesti vai uskaltaako ihan kosteusasetuksia mennä muuttamaan :smt017
Onnellisia jättikochineja, karkeakarvainen kettuterrieri, emäntä ja isäntä
Niin, ja pienempää siipikarjaa --> mehiläisiä :)

Titiuu
wyandotte

Viesti Kirjoittaja Titiuu » 16 Maalis 2016, 22:24

Osallistunpa minäkin tähän, minulle on matkahuollossa matkalla king suro manuaali kone, ja kaipailisin vähän kokemuksia ja ohjeistusta valmiiksi. Piti tuommonen pikkukone kaveriksi laittaa nuille Hekan koneille kun toisesta meni kääntäjän vipu rikki kun liimaukset varmaan vuosien aikana hapristuneet siinä. :smt009
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"

Annir85
leghorn

Viesti Kirjoittaja Annir85 » 17 Maalis 2016, 08:01

Ostin kaytetyn eco20 mallin. Hyvin lammot pysyy, kosteutussienien kanssa meinas menna hermit kun koko ajan saa truuttailla lisaa vetta. Viritin maitopurkista kulmasuikaleen vesikouruksi ja sienen sen sisaan, hyvin pysyy kosteus tasaisena :smt001
light sussexeja, maranseja sekä ihanan hassu sekuliporukka, viiruja, kissa, koira, kaksi poikaa ja minä

Peppilotta
kukko

Viesti Kirjoittaja Peppilotta » 09 Huhti 2016, 07:12

Nyt useamman onnistuneen haudonnan jälkeen voin sanoa että olen erittäin tyytyväinen hankintaani!
1) Kaikki hedelmöittyneet ja kehittymään lähteneet munat ovat kuoriutuneet :smt041
2) Säädöt ovat pysyneet tarkasti kohdillaan, kone hoitaa kosteuden ja lämpötilan tosi tarkasti. Mitään muuta ei tarvitse tehdä kuin huolehtia että vesipullossa on riittävästi vettä ja että vesipumpun letku pysyy pullossa (helppo nakki!) Toki kosteutta pitää lisätä loppuvaiheessa, mutta sekin onnistuu helposti.
3) Keinutuslaite eli automaattinen munankääntäjä keinuttaa koko laitetta ja sen osalta ei tarvitse muuta muistella kuin että nostaa koneen pois keinusta 3 päivää ennen tipujen kuoriutumista :smt023

Suosittelen siis lämpimästi Rcom King Suro hautomakonetta :smt003
Onnellisia jättikochineja, karkeakarvainen kettuterrieri, emäntä ja isäntä
Niin, ja pienempää siipikarjaa --> mehiläisiä :)

Vastaa Viestiin