Liiallinen kosteus haudonnan aikana?

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Kuivamäki

Liiallinen kosteus haudonnan aikana?

Viesti Kirjoittaja Kuivamäki »

Voiko liian korkeasta kosteusprosentista olla haittaa haudottaville tipuille? Kun tuo hautomakoneen (covatutto 24) oma vesiastia ei riitä pitämään kosteutta tarpeeksi korkeana, on sinne lisätty toinen astia kosteuden nostamiseksi. Kosteus nousi alle viidestäkymmenestä 65-70. Nyt on siis 11. hautomisvuorokausi meneillään. Aiempina päivinä ollaan vähän aina tiputeltu hautomakoneen pohjalle vettä, jolloin tuo kosteusprosentti on heitellyt viidestäkymmenestä kuuteenkymmeneenviiteen. Voiko heittelevästä tai liian korkeasta kosteudesta olla haittaa tipujen kehitykselle? :smt017
Suppis

Re: Liiallinen kosteus haudonnan aikana?

Viesti Kirjoittaja Suppis »

kyllä mä pitäisin kosteuden 50-55 max haudonnan aikana yli kuudenkymmenen kun menee niin hukkuvat muniin :smt009
Kuivamäki

Re: Liiallinen kosteus haudonnan aikana?

Viesti Kirjoittaja Kuivamäki »

Suppis kirjoitti:kyllä mä pitäisin kosteuden 50-55 max haudonnan aikana yli kuudenkymmenen kun menee niin hukkuvat muniin :smt009


Kiitos :smt006 , pitää alkaa vahtia sitä kosteutta tarkemmin... Toivottavasti peli ei ole vielä kokonaan menetetty :smt012
vardenji

Re: Liiallinen kosteus haudonnan aikana?

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mulla se 43-50 on ollu ihan sopiva, ei oo ollu liian kuiva. Tosin tasasena olen koittanu pitää ettei ihan noin paljon samalla haudonnalla heittele :smt002 Tiput on onnistunee ihan hyvin. Ekan särön tullessa nostat sit kosteuden siihen yli 60%'n
Vastaa Viestiin