Brincea hautomakone

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Rusko

Brincea hautomakone

Viesti Kirjoittaja Rusko »

Haluaisin tiedustella mahtuuko ankan muna tuollaiseen Brincea mini advancea hautoma koneesee?? Ajattelin kyseisen koneen ostaa ja mahdollisesti kokeilla ankan munien haudontaa... :smt003
Pirjo

Re: Brincea hautomakone

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Kyllä ainakin myyjän tiedooista päätellen mahtuu
https://www.hautomo.net/etusivu?page=sh ... egory_id=1

Myyjän tiedon mukaan: ´Koneessa on vakiona 7 munan kääntölaite, joka on sopiva ankanmunille ja sitä pienemmille munille. Lisäksi saatavilla 12 munan kääntölaite lisävarusteena fasaanin munille ja sitä pienemmille munille.`
Itse en kyllä ole konetta nähnyt mutta - miksei kävisi :smt017

HUOM! nyt en kyllä tiedä puhutaanko samasta koneesta; kun tuo sana Brince häiritsee!
AnetteMilli

Re: Brincea hautomakone

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

kyllä Pirjo se tuo kone on :smt001 Brincean siis...
hen-na

Re: Brincea hautomakone

Viesti Kirjoittaja hen-na »

Mulla on sillontällön haudonnassa ollut, että isoimmat (maatiaisen!) munat alkaa ns. kiivetä pystyyn sitä keskellä olevaa vesikuppia vasten. Siis sillon kun kääntää, ei itsekseen :smt001
Niitä pitää sitten oikoa takaisin makuulleen/suoraan..
Mietin itse, kun pikkusen ankka kuumeilen, että mahtuisikohan tuohon oikeasti 7 ankanmunaa.. Mutta kait ne sitten mahtuu, kun koneen ohjeistuksessa niin luvataan?!
AnetteMilli

Re: Brincea hautomakone

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

ohjeistus on tuolla vain suuntaa antava. Mulla itselläni suurempi kone ja siihen muistaakseni menee 20 ankanmunaa. Tänä vuonna siihen mahtui 22kpl, viimevuonna 16kpl. Ankat munii niin erikokoisia munia, että ovat varmaan jollekkin standardi koolle tuo ohjeistus. Jos ankan munia haluaa hautoa noin pienellä koneella, niin kannattaa munamyyjää pyytää keräämään ne pienimmät munat, niin mahtuvat varmasti, tai muodoltaan kapeimmat.
Pirjo

Re: Brincea hautomakone

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Se on totta että ankat munii erikokoisia/erilaisia munia; meidän Fanny (mustavalkoinen) munii pieniä munia -melkein kananmunan kokoisia -mutta poikasista kasvaa hienoja isoja mustavalkoisia ankkoja, Iida (ruotsinkeltainen) ja Jenny (tupsupää riistanvärinen) munii isoja soikeita ja pyöreitä munia -eivät mahdu minkäänlaisiin munakoteloihin :smt005 .
Rusko

Re: Brincea hautomakone

Viesti Kirjoittaja Rusko »

KIITOS infosta!! :smt040 Kun harrastelu tasolla ja vasta alkaja olen niin en oikeen oo kaikkea ymmärtäny ja täällä tietoa ihan hirrrveesti niin pitäis olla päiviä jotta ehtis kaiken lukea ja ajatus juoksis!!
Vastaa Viestiin