Suositelkaa hautomakonetta!

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
petra81

Suositelkaa hautomakonetta!

Viesti Kirjoittaja petra81 »

Olisin aikeissa ostaa uutta pientä hautomakonetta, mieluiten automaattia. Nyt kaipaisin vinkkejä ja kokemuksia mikä kone olisi hyvä.
Vanhaan koneeseeni kun mahtuu vain huikeat kolme munaa... :smt037
saralele

Re: Suositelkaa hautomakonetta!

Viesti Kirjoittaja saralele »

Mini Advance on ainut mistä mulla on kokemusta. Siihen mahtuu 7 munaa, ja on täysin automaattinen. Parin päivän välein pitää vettä vähä lisätä..
En keksi mitään pahaa sanottavaa, ohjeet on yksinkertaiset ja muutenkin simppeli käyttää :smt001
Maatikko

Re: Suositelkaa hautomakonetta!

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

^Ääni täältäkin Mini Advancelle :smt023
hernande9

Re: Suositelkaa hautomakonetta!

Viesti Kirjoittaja hernande9 »

No jos haluaa kunnon koneen 18-21:lle munalle riippuen munien koosta niin eiköhän Rcom automaatti ole hyvä, itsellä on 2 kpl ko. konetta, toinen 2 v. ja toinen 1 v. vanha ja olen hautonut niillä reilut 20 koneellista, joista noin puolet on ollut 100%:n tuloksella eli kaikista munista on tullut tipuja. Onhan se toki kalliimpi kuin Mini, mutta myös paljon enemmän menee munia ja tulos on hyvä ja voihan sen ostaa vaikka kimpassa kaverin kanssa.
Muuta ei tarvitse tehdä kuin ohjelmoida etupaneelista lämmön ja kosteuden sekä laittaa automaattisen kääntämisen päälle 1 kert./tunti ja lisäillä parin päivän välein vettä.

Tuolta EBAEI/Hautomakone.fi:stä niitä löytyy täältä muniksesta osastolta "Siipikarjatarvikekaupat" ja pitää tässä vielä kehua samasta firmasta ostamaani (viikko sitten) Kolia 4 V-sähkömyllyä , jolla voi jauhaa vaikka mitä rouhetta eli tehdä itse rehua esim. härkäpavusta, herneestä ja viljoista (8 mm:n seulalla) kanoille, kalkkunoille ja mille vain ja eilen jauhoin 1 mm:n seulalla vehnää grahamjauhoksi ja sitten leivoin sämpylöitä niistä jauhoista lisäten mukaan porkkanaraastetta. Sitten kypsät sämpylät uunista ja halkaisu ja väliin juustoa ja kinkkua ja sitten kylmää maitoa syödessä kyytipojaksi, oli melkoinen elämys ja maistui niin nam, namille :smt003 :smt040

Ja tässä suora osoite sinne hautomakoneeseen: http://www.hautomakone.fi , tää on nyt mainosta, mutta olkoon !!!! :smt025 :smt023
skypisteorg

Re: Suositelkaa hautomakonetta!

Viesti Kirjoittaja skypisteorg »

Pientä: http://www.aliexpress.com/product-gs/42 ... alers.html
Tuo nyt ei varsin ole pieni. Ihan muuta katsellessa tuli tuo vastaan. Miksei tuo olisi aika hyvä, hinta kotiin kuljetettuna ihmetyttää :smt017 Tuo elektroniikka jo maksaa aika tavalla...
miemsl

Re: Suositelkaa hautomakonetta!

Viesti Kirjoittaja miemsl »

Mulla on tuollanen Jaeger 80 munan hautomo, ja toimii kyllä hienosti. Tuossa on tarkka lämpötermostaatti ja kostutus perustuu pohjalevyn syvennyksiin kaadettuun veteen, kääntö on manuaalinen laitteesta ulos työntyvän terästangon avulla. Helppo käyttää ja puhdistaa, vastakuorituneet tiput mahtuu tuohon hyvinkin muutaman päivän kuivattelemaan ja pienessä astiassa kun laittaa rehua ja vettä niin menee varmaan viikkokin helposti ennekuin tarvii siirtää tiput toisaalle. Erikokoisia ritilöitä tuohon saa ostaa eri kokoisille munille, mulla vain perussetti kananmunille.

http://www.jaeger-bruttechnik.de/en/sho ... egory_id=4
Vastaa Viestiin