Hipsun kokeilu omatekoisella. 7 vko

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

HIPSU

Hipsun kokeilu omatekoisella. 7 vko

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Meillä olisi poikasakvaario tyhjillään ja täältä innokkasti lueskellut rakentamisprojekteja. Meillä vaan ovat munat olleet kortilla. Luulin jo sen taudin meille tulleen kun tänään löysin nämä mahdottomasta paikasta

Kuva

Menin jo hätäpäissäni vedellä pesemään kun olivat kovin sotkuisia. Vanhin muna näyttäisi olevan 11 pvä vanha. Voisinko yrittää näillä
haudontaa vai odotanko uusia munia? :smt006
Viimeksi muokannut HIPSU, 26 Elo 2011, 09:10. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
HIPSU

Re: Hipsulla haudonta aatoksissa

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Tämä asia jo ratkesikin. Ukko tuli yöllä kotiin ja keitti ja paistoi kaikki munat :smt021
Hyvitykseksi saa alkaa jo tänään rakentaa hautomokonetta
HIPSU

Re: Hipsulla haudonta aatoksissa

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Eihän se ukko mitään saa aikaan joten tein itse tänään tälläisen. Kosteutta saan kyllä nostettua, mutta millä saisin lämpöjä enemmän. Tosin lamppu on ollut päällä vasta tunnin, joten voihan se olla mahdollista että itsekseen nousee. Lamppu on L 15w -530, ihan perus akvaariolamppu.

Kuva

Kuva

Kuva
HIPSU

Re: Hipsulla haudonta aatoksissa

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Tyhmä minä, oli mittarit väärinpäin. Ihmettelinkin miksei kosteus nouse :smt003 Kosteus on jo 60, mutta lämpötila 26,6. Ei taida tuolla lampulla nousta.
HIPSU

Re: Hipsulla haudonta aatoksissa

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Tälläsen lisäyksen tein. Eli rypistettyä foliota ja ikean pöytälamppu. Lämmöt lähti kivasti nousuun. Ehkä tämä tästä vielä onnistuu


Kuva
saralele

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella

Viesti Kirjoittaja saralele »

Onnea haudontaan! Kiinnostavia aina nää omatekoiset :smt001
kanamummo

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Hitto sää oot pätevä! Huvitti kyl hiukan se ukon kokkailuhetki sun haudontamunilla, sori vaan :smt040
HIPSU

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Olin kyllä aamulla niin vihanen kun mun hienot munarivistöt oli muuttuneet ukon ruoaksi, onneksi niitä munia tulee jatkuvasti lisää :lol:

Kone ollut päällä nyt 5 tuntia ja lämmöt on 37 ja kosteus 50. Vaatii siis vielä vähän hienosäätöä.
Laitoin facebookkiin kuvan ilman selitystä ja kyllä ihmiset nyt ihmettelee, että miksi olen tehnyt perunoille saunan :smt044
HIPSU

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Munat on 'saunonu' jo useamman tunnin ja lämpö jämähti 37.9 ja kosteus 49%
Ja kuten näkyy, hautomossa on puolipilvistä :smt044

Kuva
Pirjo

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Wau! Ootpa näppärä likka :smt041
...muut joutuu ostamaan kaupasta -esim minä -sinä tyttö se teet koneen itse! Hienoa :smt007
HIPSU

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Läpivalaisu tehty :smt041 Kaikki lähteny kehittyy
saralele

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella

Viesti Kirjoittaja saralele »

Onnittelut :smt001 Toivotaan että kaikki kehittyy loppuun asti ja saatte pikkutipuja!!
Iloisten Munatalo

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Vaikuttavaa pätevyyttä :smt045 Nauratti toi perunoiden sauna ja puolipilvistä ilmastoa hautomossa :smt033
HIPSU

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

3 munaa poistettu, särön vuoksi. Joku lapsista siis on käynyt niitä tutkimassa :smt010 2 munaa on epävarmoja, koska kuori on ruskea ja erittäin täynnä pilkkuja, mitenköhän ne saisi tarkistettua?
HIPSU

Re: Hipsun kokeilu omatekoisella

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

19. päivä, ei kuulu piipitystä. Onko ne kuollu vai vieläkö on toivoa :smt010
Vastaa Viestiin