Emman kanasia -brasilialainen kanaparvi

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Iloisten Munatalo

Re: Emman kanasia -Emma lähtee maailmalle

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

WAu! :smt023 :smt006
Emma

Re: Emman kanasia - brasilialainen kanaparvi

Viesti Kirjoittaja Emma »

Hei kaikki!
Vihdoin olen saanut nettiyhteydet sademetsään ja lupaan olla taas aktiivinen jäsen :smt006

Joku kysyi jotta mitä petoja meillä täällä on jotta kanat pitää olla suojassa. Lähinnä nuo irtokoirat on se ensimmäin peto, toinen on näätäeläin joka syö mm poikaset ja munat, sitten on haukat ja kotkat ja lopuksi meidän alueella elävä vuoristopuuma ja leopardi. Näiden suurten saalistajien takia meillä on koirat irti, koska ne pitää nämä isot poissa alueelta.

Sitten kanoihin. Tarinahan oli sellinen että sain ennen joulua lisää kanoja mm. kolme brahma nuorikkoa, joita epäilin miksauksiksi ja nyt kun vähitellen tässä hitaasti kasvavat näyttää siltä että vain yksi olisi niistä todellakin puhtaanoloinen brahma. Lisäksi hakija joka toi nämä kanat tuli huijatuksi, sillä meille luvattiin myös brahma kukko, joka osottautui ihan muuksi :smt013 . Hakija osti lisäksi pari vanhaa kanaa -hän kun ei tiennyt yhtään mitään kanoista :smt003 , joiden rotu on täällä Pingo d´agua (eli valkoinen väri) ja nämä kanat olivat samaa kuin tuo vanha, huonokuntoinen kukko, hohhoijaa.

Soitimme heti tuolle kauppiaalle ja hänet haukuttiin lyttyyn sillä seuraamuksella että hän toista viikkoa sitten toi tilalle brahma kukon ja yhden brahma kanan. Kuinka ollakaan minä en jälleen nähnyt koko miestä, eikä tuolla aikuisella brahmakanalla ole esim. jalkasulkia kuin nimeksi, ou jee :smt012 . No mutta kukko on kumminkin nuori ja viriili ja näyttää minun silmään hyvältä. Tämä Pingo d´agua ja samasta rodust kullankeltainen Pingo de ouro ovat minulle täysin tuntemattomia, jos joku teistä tietää mikä rotu on kyseessä voisi kertoa, pliis!

No mutta, tässä kuvia joukkiosta ja maatiaisista myös, jotka muuten ovat yhtä suuria kuin tuo suuri brahmakukko, varsin voimakkaita yksilöitä.

Brahma kukko, toistaiseksi nimetön, mutta huom! tämäkin näyttää siltä että ei ole ihan puhdas minun silmään!?!
Kuva

Kananen, tämä on sitten tämä rotu Pingo d´agua eli vesipisara
Kuva

Joukkoa aamu auringossa eli tänä aamuna klo 8.30
Kuva

Kukko ja brasilialainen maatiainen
Kuva

Brassi maatiainen, tämä yksilö oli varsin onneton tullessaan mulle, lähes ilman sulkia ja toinen poski turvoksissa, niin se vaan on petrannut elämänsä jotta jopa sulatkin siivistä on korjaantuneet kun luulin että sillä on epämuodostuneet siivet :smt041
Näillä on tosi voimakkaa ja voimakkaan keltaiset jalat!
Kuva
Pirjo

Re: Emman kanasia -brasilialainen kanaparvi

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

No huh-huh -on se vaan aika selviytymistä siellä tois puolella maailmaa... on mielenkiintoista kuulla millaista elämä eläinten kanssa on muualla.
Ps. noihin kanarotuihin en pysty kommentoimaan -mutta olen muuten vain ´fanisi` :smt006
Emma

Re: Emman kanasia -brasilialainen kanaparvi

Viesti Kirjoittaja Emma »

Pirjo kirjoitti:No huh-huh -on se vaan aika selviytymistä siellä tois puolella maailmaa... on mielenkiintoista kuulla millaista elämä eläinten kanssa on muualla.
Ps. noihin kanarotuihin en pysty kommentoimaan -mutta olen muuten vain ´fanisi` :smt006
:smt006 hei vaan Pirjo, samoilla suunnilla ollaan aikoinaan asusteltu, kun mä asuin Arismaan saaressa ja aina on hyvä että on "faneja", vaikka ei mussa paljoo mitään fanittamista ookkaa, mut kuiteskii, kiitosta vaan :smt045 .

Juu tuosta uudesta kukosta oon miettiny jotta olkoon mikätahansa kuhanvaankukko, kun on nuori ja viriili (siinä vois olla vaikka kochinia miksauksena :smt017 ), mulle on suosiolla ja yrittämättä muodostunut sekaparvi ja sillä mennään. Katotaan mitä siitä muodostuu, maatiaisista löytyy selvästi innokkaita hautojia ja nuo kaksi-kolme vanhaa pulleroa on taas sellaisia tasaisen varmoja munioita, muu parvihan on tosi nuorta ja kehittyvää vielä. Hyvä homma tässä on että kaikki ovat isoja ja rotevia yksilöitä, joten suunta on tiedossa.

Ja minä täällä jo mietin kuinka voisin hyödyntää meidän kolmea suurta kalalampea joissa luonnon vesi pyrörittää veden puhtaaksi....toimisko siellä ankat, hanhet vai joutsenet? Tänään löysin täältäpäin hautomakoneet netistä eikä hinta ole paha. Muni löytyy vaikka kuinka, mitä ne sitten loppujen lopuksi on, voi vain arvailla :smt005 . Meillä on täällä kolme miestä töissä jotka mielellään rakentaa mitä halutaa ja tarpeetkin löytyy...vaikka mihin :smt043
Bean

Re: Emman kanasia -brasilialainen kanaparvi

Viesti Kirjoittaja Bean »

Kyllä on mahtavan näköistä! Pääsisipä itsekin joskus käymään sielläpäin. Komeat pesät olet kanoillesi loihtinut. :)
Emma

Re: Emman kanasia -brasilialainen kanaparvi

Viesti Kirjoittaja Emma »

Bean kirjoitti:Kyllä on mahtavan näköistä! Pääsisipä itsekin joskus käymään sielläpäin. Komeat pesät olet kanoillesi loihtinut. :)
Pesähomma ei ole minun idea vaan lähtöisin täällä olevasta vanhasta kanalasta, eli kyseessä on bambukorit, joita myydään siellä täällä, kevyet ja kestävät, helppo pinota ja asentaa \:D/ .
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Emman kanasia -brasilialainen kanaparvi

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kukko on komea, mutta kuten jo kirjoittelit, niin se ei ole puhdas, esim. harja ja heltat ovat vääränlaiset. Jotenkin nuo teidän paikalliset brassimaatiaiset muistuttavat ns. taistelurotuja pitkine kauloineen ja jalkoineen ;)

Sekaparvethan ovat kivoja, ikinä ei tiedä minkämoista tipua sieltä ilmestyy :) Mukava, että olet taas linjoilla ja esittelet vähän erilaisempia kanailuja sieltä kaukaa!
Emma

Re: Emman kanasia -brasilialainen kanaparvi

Viesti Kirjoittaja Emma »

Juu, samoin minä päättelin heltasta jne jotta kukko ei ole puhdas, samoin on tod.näk. noiden nuorikoidenkin kanssa, mutta aika näyttää.

Nuo maatiaiset onkin sitten toinen homma, ne on kyllä hyvin samannäköisiä kuin taistelurodut ja sitä ne toisaalta sitten ovatkin, tosin mä en ole yhtään livenä nähnyt enkä tiedä taisteluroduista kuinka isoja ovat, sillä nämä ovat todella suuria. Olen tässä tänään selvittänyt lopullisesti sen niiden kohdalla että en voi puhua enää maatiaisesta vaan nyt mulla onkin parvi nimeltään Indio Gigante -kanoja. Eli jättirotu jossa mm. kukko tulee olemaan valtava, noissa nuorikoissa voisi olla jopa yksi kukko, epäilen :smt023 . Katsotaan siis, voipi olla että parvia siis onkin kaksi :smt003
Tässä muuten kuva tuosta rodusta. Tieto rodusta kertoo että se on jalostettu suurista taistelurotuyksilöistä ja risteytetty mm rokkeihin, on täällä Brasiliassa synnytetty ja kukko voi olla jopa 90 cm korkea :smt044 (tässä kohtaa suomalaiseen epäilevään tyyliin totean jotta uskon vasta kun näen, vaikka nuo nuorikot onkin yhtä isoja kuin tuo mun kukko tällä hetkellä)

Kuva
Jazz

Re: Emman kanasia -brasilialainen kanaparvi

Viesti Kirjoittaja Jazz »

Jestas noita teidän maatiaisia! :shock: Ainakin ne juoksee lujaa karkuun!
Iloisten Munatalo

Re: Emman kanasia -brasilialainen kanaparvi

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Dinosauruksen ja kukon risteytys :shock: WAU!
Erica

Re: Emman kanasia -brasilialainen kanaparvi

Viesti Kirjoittaja Erica »

^ Miten niin risteytys, linnuthan ovat dinosauruksia. :smt003
Emma

Re: Emman kanasia -brasilialainen kanaparvi

Viesti Kirjoittaja Emma »

Jazz kirjoitti:Jestas noita teidän maatiaisia! :shock: Ainakin ne juoksee lujaa karkuun!
Ja nehän oikeesti tykkää juosta, tuo Gigante porukka on vasta neljä kuukautta vanhaa ja kun tänäänkin niiden jalkoja, lähinnä noita varpaita ja niiden kokoa, katselin ja vertasin mun isoon kukkoon on ne jo nyt suurempia jaloistaan kuin kukko :smt003 nyt on jo pesään ilmestynyt pikkuisia ensi munia, joten ehkä kasvu myös vähitellen loppuu. Kehuvat muuten tuon lihaa erittäin hyväksi, vielä ei olla maistettu, mutta tosiasiahan on että joitakin noista nuorikoista lähtee vääjäämättä pataan, varsinkin jos osottautuu että siellä on useampi kukko tulossa, vieläkään en osaa sanoa. Aika hassun näköistä porukkaahan noi isoine koipinee ovat, mutta mä tykkään :smt055 - odotan innolla millaisi miksausjättejä mulle joskus tulee.

Mä täällä kuumeisesti harkitsen lisää väkeä meidän farmille, olen harkinnut hanhia tai ankkoja tai sorsia meidän lampiin. Ja ikuisena haaveena on yhä edelleen ottaa riikinkukkopari. Yhteyden olen saanut Riolaiseen lintutarhaan ja kasvattajaan, sieltä löytyis vaikka mitä, niin jos se nyt on sitten totta -kokemus opettaa... :smt035
Laitanpa tähänkin tuon linkin jos jotain kiinnostaa mitä täältä löytyy http://www.avesdecorativas.com.br/?gcli ... 7AodETBHMw
Vastaa Viestiin