Nukin palleroiset

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kochin-fani

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Mistä olet muuten saanut Kyllikin, kun se on butti? Tai siis mä kun luulin että niitä kasvatetaan vaan ja ainoastaan lihaksi (vähän kun broiskuja) eikä niitä ole tarjolla yksityishenkilöille :smt003
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Mua jäi kiinnostaa tuo Nappi, mitä he neuvoivat lintuhoitolassa? EMun käsittääkseni loukkaantunutta luonnonvaraista eläintä on autettava (tai lopetettava tarvittaessa) lainsäädännön mukaan. Luulisin, että paikalliselta ELY-keskukselta saa ohjeistusta mahdollisiin lupiin mitä linnun pidempiaikainen pitäminen vaatisi. Koska varis ei kuitenkaan ole rauhoitettu laji, niin tuskin vaatisi isoa byrokratiaa.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kyllikki tuli mulle vuoden ikäisenä eräältä pariskunnalta, en tiedä mistä se oli heille tullut. Kyllähän noita välillä näkee täälläkin myynnissä, mikä on hyvä koska Kyllikki on niin herttainen että sen jälkeenkin on ihan pakko saada butti :smt049 Eilen se taas lättyili kanalassa, mutta kun Hermanni koitti polkea sitä, Kylli ampaisi kauhuissaan karkuun ja tunki mun kainaloon. Siinä se sitten nojaili, suiskeli mun hihoja ja jutteli pöyristyneenä mitä törkeyksiä Hermanni kehtasi yrittää... Toivottavasti niillä hommat sujuu paremmin ilman ylimääräisiä silmäpareja, Tuulialla taitaa nyt olla muutama Kyllin muna koneessa, pitääpä kysellä miltä näyttää :smt001
Eihän tavis saa varista pitää, Napin matka suuntautuu Heinolan lintutaloon kunhan tulee seuraavaks asiaa sinne suuntaan faijalle :smt009
kochin-fani

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Kuulostaa niin ihanan sympaattiselta ja kiltiltä otukselta, että arvatkaa vaan alkoiko itsenikin tehdä mieli buttia... :smt050 Siitäkin huolimatta että meillä ei oo koskaan ollut kalkatteja!
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Nuki, ehkä tavikset saisivat pitää varista luvan kanssa, tiedustelisin tosiaan paikalliselta ELY-keskukselta lupaprosessista jos asia kiinnostaa (ainakin ne hoitavat esim. harvinaisten lajien käsittelylupia). Koska varis ei ole suojeltu, niin lupa varmasti heltiäisi pienemmällä byrokratialla. Tietty Heinolassa varis saisi seuraa, joten voihan se sille olla kivempaa niin.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Nyt ei oo kovin briljantti kuvanlaatu, tyhjensin kännykän.

Kyllikkiä taas pussaillaan
Kuva

Näin komea oli Blondi (nykyään hänellä lienee jo arvokkaampi nimi uudessa kodissaan)
Kuva

Kyllikki
Kuva

Hilkka esittelee kevään kanamuotia
Kuva

Tää nyt ei oo kanakuva, mut tämmösen jäljen jättäjä eli ilves meillä pyörii nurkissa :shock:
Kuva

Uusi kukko Tohvelisankari, sopeutui laumaan aikuisena toisen aikuisen kukon kaveriksi!
Kuva

Hilkka pedikyyrissä (kalkkijalan hoitoa)
Kuva

Aamu halusi myös kauneshoitoon
Kuva

Tänään meille muutti Seppo Sylikukko. Se hengaa vielä jokusen tunnin mun kanssa sisällä kunnes kanala on lämmennyt siivouksen jälkeen tarpeeksi vaavalle :smt049
Kuva
Kuva
Kuva
Mimi30

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

voi söpöys sentään mikä Seppo! :smt049 Kääpiökotsiko vai orppilapsi?
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Käppänä. Pakko oli saada pallopylly kun Matti muutti uuteen kotiin ja Teppo paremmille matomaille. On muuten harvinaisen vaikee kirjottaa yhdellä kädellä, toisen kun on vallannut Seppo. Se huutaa hulluna yksin kylppärissä, oon nyt pitänyt sitä tässä viekussa, mut eiköhän kanala ala jo olla tarpeeks lämmin pikkuiselle...
Raksu

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Taivas miten onnellisen näkönen toi Kyllikki on pusukuvassa :smt050
kochin-fani

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Ihuna Seppo! Ja haluun joskus tollasen Aamun värisen, se on siis Myytä ja Mymmeliäkin kauniimpi :smt007
Tohvelisankari :smt003 Mistä te muut vedätte oikeesti tollasia kivoja nimiä? Vai johtuuko se siitä että nimien suhteen voin olla itse aika nirso :smt044
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kochin-fani, mun mies osallistuu hyvin innokkaasti nimien kehittelyyn, sillä on mielikuvitusta :smt003
Kiitos, Raksu! Kyllikki on aivan uskomaton, kaikki joiden mielestä linnut ei nauti kosketuksesta ja läheisyydestä, vois tulla kurkkaan sitä. Leidi lyllertää heti syliin kun meen kanalaan, tunkee polvien väliin kun istun jossain kaukalon kulmalla ja oikeen änkeää kiinni nojaileen. Sitten alkaa sukiminen ja rapsuttelu. Musta näyttää, että Kyllikki (ja Brunette, pronssiakka) nauttii erityisesti pään koskettelusta. Siis nää nahkaosat :smt003 Kyllä sitä muutenkin saa silitellä mistä vaan, mutta päätä silitellessä saattavat laskea pään kämmenelle silmät kiinni tai kietovat kaulaa mun kaulan tai käsivarren ympäri. Ja kaulaa silitellessä se alkaa sukia mun käsiä ja vaatteita :smt050
Tuulia

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Nyt mä sen hoksasin...Matti ja Teppo nyt myös Seppo :smt003
piiparinen

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja piiparinen »

hei mitä tuossa kylpyveessä on ? meillä on Klaaralla krooninen kalkkijalka...stronholdilla on joskus helpottanu, nyt olen antanut profenderiä...ei mitään vaikutusta. kaamees kunnossa ne jalat... :smt009
suikku

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja suikku »

En ole ollut bilsan tunneilla hereillä, tai niistä on niin kauan, mutta onko ilveksellä kynnet näkyvissä kun se tassuttelee? Kun ei kotikissoilla ole. Naapuri puheli että meidänkin tontilla olisi ilveskissa astellut mutta en kyllä ollut varma niistä jäljistä. Hauska kalkkuhalaus!
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Piiparinen, kylvyssä oli ihan vaan fairya. Liotuksen jälkeen kintuista voi rapsia kertymät pois, noilla ei ollut kuin suomut pahasti harallaan, joten kuivasin jalat ja läträsin niihin parafiiniöljyä. Tänä aamuna just katoin, että näytti jo paremmalta! Tänään uusintakylvetykset eessä. Mäkin annoin viime kesänä Strongholdia parille kanalle kun kalkkijalka ekan kerran ilmaantui, mutta se on sairaan kallista eikä näköjään ees tehonnut kovin hyvin kun nyt samoilla kotkoilla on taas suomut vähän harallaan. Mä hämmästyin, että se iski noin rajusti nimenomaan sileäjalkaisiin, sulkajalatkin mulla vähän oireilee, mutta noille silosäärille se iski tosi äkkiä ja rajuna.
Tuulia, mä kuulin tota "Matti, Teppo ja Seppo" -juttua aika paljon silloin kun em. herrat meillä oli, joten seuraaja oli ihan selkeä Seppo :smt003 Se on kyllä varsinainen Seppo Sydäntenmurskaaja, jännä nähdä miten upea höyhenpeite sille kehittyy.
Suikku, mitä oon lueskellut (ja jälkiäkin katsellut livenä), niin ilveksellä saattaa näkyä takatassun painaumissa kynnenjäljet. Ilveksen jäljet on niin jumalattoman isot ettei niistä oikeen voi erehtyä. Kyllä ne aika rohkeita kisuja on, täällä Pusulassa niitä on kai enemmänkin. Naapuri pari kuukautta sitten kuuli kun yksi tupsukorva kiljui tuolla meidän tontin takana olevalla mäellä. Ja nythän niillä alkaa olla kiima-aikakin käsillä, pitääkin olla kuulolla iltaisin...
Vastaa Viestiin