Nukin palleroiset

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Noi on todella karmeat, tuskin on tulleet yhdestä kerrasta. Haavat oli sen oloiset, että oli olleet varmaan pari päivää ennenkuin huomasin ne. Kolmea päivää kauemmin en uskoisi olleen, kyllä mä sen verran usein onneks käpälöin ja kopeloin noita tirppoja.
Kyllikin sai eilen haavan kylkeensä, Herkku on nyt eristettynä ja koitan tänään ommella tytöille takit. Brune on silti edelleen polkukiellossa vielä ainakin viikon, haluun, että se kaamea palkeenkieli on ummessa, ettei Herkku taas survo ihoa lisää rullalle. Järkyttävän helposti noita haavoja kyllä tulee, viime kesänä ei ollut mitään ongelmaa, mutta nyt talven aikana Herkulle on kasvaneet pienet kannukset ja niissäkin on näköjään heti liikaa. Täytyy myös koittaa viilata kannuksia lyhyemmiksi ja tylpemmiksi.
Mimi30

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Bruneten haavat on mahtavasti parantuneet(olen nähnyt hänet livenä vastikään), ei uskois että on ollut noin karmeassa kunnossa. :shock: Muutenkin lintu näytti tosi pirtsakalta ja hyvinvoivalta jo. :smt001 :smt049
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Eilen illalla se käveli mun miestä vastaan keittiössä! :smt005 Olin pessyt haavat, mut unohtanut kylppärin oven auki ja Brune oli siellä kuivumassa. Se oli sitten hiirenhiljaa hipsutellut keittiöön, olis varmaan seuraavaks suunnannut olkkariin tölläämään telkkaa meidän kanssa :smt003 Se on jo melkein sisäsiistikin, yhtään läjää ei päästänyt minnekään.
sannikki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Voi Nuki miten huolehtiva oletkaan :smt049 Ihanaa että Brune paranee hienosti, hurjat on kyllä haavat olleet!
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Haavat paranee ihan silmissä, tässä mun ite räppäämä kuva pahemmasta puolesta:
Kuva

Ja tässä sama haava miehen kuvaamana vain parin päivän päästä:
Kuva

Pienempi haava on kohta jo ummessa!
Kuva

Kyllikki sai takin, sillekin oli tullut pieni haava Herkun kannuksesta
Kuva

Aatos tsekkaa uuden pesän, nyt ei kellekään kelpaa enää vanhat pesät kun saivat tän :smt003
Kuva
kochin-fani

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Voi Aatos, ihanan hellyttävää kun kukot tarkistaa kanoille pesät :smt050
Hienoa kuulla, että Brunen haavat ovat parantuneet :smt023
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Huh huh, on nuo haavat aika :puke: Mutta hyvä kun paranevat nopsasti. Joko ovat jo ummessa?

Mitäs Kyllikki on tykännyt takistaan, antaako pitää päällä?
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Ei ole haavat vieläkään kokonaan ummessa, mutta hyvin paranevat.
Kyllikki piti takkiaan ihan tyytyväisenä, mutta ei sekään riittänyt... Herkku polkaisi sen eilen, ja onnistui roikkumaan takissa niin, että se siirtyi paikoiltaan ja taas tuli haava :smt011 Nyt Herkku on eristettynä päivät katetussa ulkotarhassa, muut käppäilevät samassa tarhassa, mutta turvassa verkon toisella puolen. Yöksi oon laittanut linnut vielä sisään kun on kylmää, mutta kai kohta voisi jo jättää kanalan oven auki yöksikin. Tuolla on pari iltavirkkua, jotka tykkäisivät kuikuilla pihalla vielä hämärän tullessakin.
Mä en tiedä millainen panssari noille kalkkuakoille pitäisi tehdä! Kanalla polkutakki toimii hyvin, kun toimitus on niin nopea, mutta toi kalkkujen sekstailu on kyllä uskomatonta tuherrusta! Eilen Hermanni oikeen kävi lepäämään kesken kaiken Kyllikki-paran selkään. Torstaina pitää kaivaa viila jostain ja muotoilla kannuksia lyhyemmiksi. En tiedä, onko toi jotenkin erityisen kömpelö ukko vai missä vika, sehän tekee haavat joka kerta kun pääsee pukille!
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Tee kahteen golfpalloon reijät ja liimaa kannuksiin :smt005 Tms. Jos se auttaisi. Tai sitten kalkkurouvien takit pitäisi olla jotain turvallisuuskangasta tms. Ovatpa ne herkkiä!
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Mä oon ihan tosissani miettinyt, voisko niihin kannuksiin saada jotain kumitulppia tms. Takkejakaan ei voi ihan hirmu kireälle laittaa että rouvat pystyy vielä liikkumaan ja hengittämään... Hirveä muutos kyllä viime kesästä, silloin ei tyttöihin tullut naarmuakaan, mutta kun Herkulle nyt talven aikana kasvoi noi kannuksen nysät, niin tuntuu, että joka polkasulla tulee enemmän tai vähemmän pahaa jälkeä.
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Joskus katsoin jotain eläintarha-eläinlääkärisarjaa, ja siinä ne laittoivat keihäsantilooppien tms. sarviin jotain kovettuvaa ainetta niiden kärkiin, muotoilivat siis sarvien kärjistä sellaiset tylpät. Juuri siksi etteivät muut saa sarvista haavoja ja vaurioita. Miksi mulle tulee koko ajan mieleen epoksiliima :smt004 Se EI ollut kipsiä.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Haa, Tipsi, mäkin oon tainnut nähdä ton saman! Oliko se jotain hartsia...? Pitääpä googlailla tänään, kalkku-ketjussa Hilta laittoikin jo hyvän linkin mistä tilaan Brunelle takin, Kyllikille tuskin löytyy kokoa... Mutta täytyy sit ottaa Brunen takista mallia ja tekaista Kyllikille itse oma :smt001
koivuton

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja koivuton »

Kysäisepä meidän serkulta siitä "suoja-aineesta" kannuksiin. Ollaan haasteltu lehmän- ja vuohensarvista ja hän tiesi aiheesta.
kanapaavo

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

nyt hän on jo kalkunoille takkit mitä se raavaksi :smt043
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kai mä seuraavaks värkkään Brunelle pienen hellehatun sen kaljua pääkkyä suojaamaan :smt005

Tämmönen on meidän uusi kanapaimen
Kuva

Linda katselee Herkkua varuillaan. Alkuun se meinasi vähän ajaa pienempiä lintuja, mutta kalkkuja katseltiin jo alusta asti sivusta. Iso jänishousu...
Kuva

Antwerpen Dafi väsyksissä
Kuva

Tohvelisankari, komea jättimix
Kuva

Käppänä Seppo
Kuva

Edesmennyt käppänä Martta <3
Kuva

Brune uusi takki päällä. Vitsi miten se inhosi sitä alkuun!
Kuva

Hilkka kylpee
Kuva

Aatos kertoo kuka on pihan valtias
Kuva

Eläkeläinen Estelle. Essu on orppi. Orpin porpin, oon jo menettänyt sydämeni näille kesyille, valtaville höyhenpalloille <3
Kuva

Herra Hermanni
Kuva
Vastaa Viestiin