Nukin palleroiset

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
koivuton

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja koivuton »

Miksi hunajaa :smt017 Onhan se ihmeaine, mut toi on jotain, mitä en o ennen kuullu.
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Hunajalla on antibakteerisia ominaisuuksia. Pitää haavat puhtaana ja on halpaa :smt003
Saas nähä kuin tässä käy, Brunette leikattiin uudelleen keskiviikkona, pahemman puolen irtonainen iholäpäre oli revennyt irti tikeistä ja alkanut kuolioitumaan. Nyt ell koitti tikata sen lihaskudokseen kiinni, mutta kun se onneton on niin paksu, en tiedä pystyykö se kasvamaan kiinni :smt010
Ylempää, missä iho on ohutta, haavat on parantuneet erinomaisesti. Vähemmän paha kylki on jo melkein kokonaan ummessa! Muutenkin kalkku on tosi pirteä ja tahtoisi jo kovasti touhuta kaikenlaista, mut hirvittää se paksu ihokohta... Jos se nyt alkaa taas kuolioitua, mun on varmaan pakko lopettaa Brune, eihän sitä pysty loputtomiin vaan kuorimaankaan, linturaukkaa :smt009 Toivon kovasti, että paranisi, se on ollut erinomainen pikku potilas ja on muutenkin oikea kullanmuru.
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Toivotaan parasta! Mulla oli joskus ipanana ankkoja joista yhtä pääsi minkki/supi/kettu raatelemaan. Noh, koko lintuhan olisi pitänyt lopettaa mutta silloin itsellä ei ollut sen verran älliä, ja jotenkaan vanhemmatkaan eivät tajunneet sitä. Ko. ankalla oli pitkä repaleinen haava vatsassa, sekä aika iso nahaton reikä josta näkyi lihasta (oisko ollut joku 3-4 cm halkaisijaltaan). Mutta lintu otti ja parani itsekseen!! Tosin ankka pääsi uimaan vapaasti järvessä, joten haavat huuhtoutuivat. Ikimaailmassa en jättäisi nykyään hoidotta (tai lopettamatta) niin pahoin raadeltua ankkaa. Mutta tämä siis esimerkkinä siitä, miten uskomattoman hyvin haavat voivat linnuilla parantua, jopa nahattomat.

Siis nukuttiko EL sen linnun piikillä? Mun käsittääkseni se on tosi riskialtista linnuilla.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

On ne kyllä ihmeellisiä otuksia!
Piikillä nukutti joo, ja varoitteli kovasti riskeistä, mutta sanoin että siitä vaan, jos kuolee, niin säästyypä multa kirveen käytön vaiva. Ei tuolla kunnallisella oo mitään laitteita, enkä raatsinut ihan pieneläinklinikalle lähteä viemään. Nukutus meni tosi hyvin, herääminenkin sujui rauhassa vaikka linnut voi kuulemma herätessään kovasti räpiköidä ja siihen varautuen paketoin kalkun huolella molemmilla kerroilla.
Kyllähän toi muuten toipuukin tosi vauhdilla, mut siinä pahemman haavan alareunassa on tosiaan semmonen sentin, parin paksuinen se ihon katkaisupinta, ja se piip meinaa väkisin vaan repsottaa vaikka se niin siististi ommeltiin. Jos se taas repeää, niin ei se enää millään kasva kiinni. Raivostuttavaa, jos se nyt tohon menee, mun reipas pikku kalkku. Olin niin onnellinen kun ell suostui hoitamaan ja kaikki meni hienosti riskeistä huolimatta, ja nyt se saakelin haava kenkkuilee yhdeltä reunaltaan. :smt011
koivuton

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja koivuton »

Aivan!!!! Olishan mun, hunajan suurkuluttajan pitäny tajuta.
Kuinkas Brunette? Toivottavasti toipuu.
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Pirtsakka on edelleen ja haavat paranee. Se paksu iholärpäke meinaa roikkua taas, mutta on ainakin vielä lämmin ja elävä. Täytyy pyytää tänään eläinlääkäriltä lisää antibioottia, jos se vaikka estäis kuoliota. Oon päästänyt parina päivänä Brunea moikkaamaan muuta porukkaa, Hermannia tosin vain aidan takaa. Ruokahalut on hyvät ja kalkulla alkaa olla virtaa, tahtois koko ajan lähteä kylppäristä tutkimaan taloa. Oon jo pari kertaa hätistellyt sen eteisestä kun kuvittelin, ettei se uskaltais poistua kylppäristä koiran ohi.
Kyllä kai se pahempikin haava voi umpeutua ellei iho kuolioidu, jäishän siihen järjetön arpi, mutta mitäs siitä. Brunette tyylitietoisena kalkkuna piilottais mokomat rumennukset uuden muotitakkinsa alle :smt003
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Mä täällä pidän koko ajan peukkuja Brunen puolesta :smt006
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4442
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hei, ottiko Nukin mies niitä valokuvia?
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kiitos, Tipsi!
Hilta, niitä haavojen kuviako meinaat? Kyllä ne tuolla puhelimessa ovat, pyydän huomenna ottaan uudet kuvat ja jeesaan mua laittaan ne kaikki koneelle. Ihmeesti se iho paranee, sain nyt 7 päivää lisää antibioottia, jospa se tästä...
Mimi30

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

minä pidän kans täällä peukkuja että paranee!! :smt049 leikkauksesta kummiski jo selvinnyt ja pitkään hoideltu. Toivottavasti toinen antibioottikuuri antaa potkua lopulliselle paranemiselle! :smt001
haahkaherra
isa brown
Viestit: 383
Liittynyt: 11 Joulu 2012, 16:33

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja haahkaherra »

Nuki, hyvä että lintusi on saannut apua, ja toivotaan parasta! Tuolla muut munivaiset-osiossa, otsakkeella: katsokaa mitä jälkeä tekee orava oli myös tracopanin vinkki platinafasaani-naaraan lääkitsemisestä, sekin kannattaa pitää mielessä jos joskus käy vielä linnuille ikävästi. Voimia vaan sinulle ja linnuillesi!
piiparinen

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja piiparinen »

nukin kalkutille paljon tsemppiä ja paranemisia myös tiältä suunnalta! :smt038
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Tässä ne kuvat, nämä on siis otettu 19.4. ja tilanne on tästä jo onneksi parempaan päin. Ekassa kuvassa vähemmän paha puoli, joka on enää puolet kuvanottohetken koosta. Tokan kuvan pahempi puoli jouduttiin leikkaamaan uudelleen kun kuvassa näkyvä sinertävä ihokaistale irtosi tikeistä ja alkoi kuolioitua.
Näppään tänään iltasuihkussa uudet kuvat tilanteesta nyt kun osaan ladata puhelimesta kuvat tänne.

Kuva
Kuva
Kuva
kana10

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kana10 »

Aikamoista jälkeä saa kalkkukukko aikaan :o
kochin-fani

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Huh... On kyllä pahan näköiset haaverit :oops: Mutta pikaista paranemista kalkatille :smt023
Vastaa Viestiin