Nukin palleroiset

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kanakyseliä

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja kanakyseliä »

Älä... älä älä älä älä vaan tartuta kana kuumetta.... teit sen jo eikun hommiin ensikesäksi saada käppänä kukko ja pari kanaa :smt045 hoidokkini Rilla&Ralla jättivät minut muutama päivä sitten :smt022 olivat valkoisia kääpiö-koch siskoksia ja niin ihanat persoonat mutta joskus on aika jätää.. muttas mites teidän käpsyttimillä menee :smt050
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Apua, katselin tätä ketjuani ja tajusin, etten mä kerennyt tänä kesänä edes lintujani kuvata! :shock:
Tuli ero ja painoin töitä ihan hulluna että sain maksettua ex-miekkosen ulos tästä ranchilta. Kanoille rakentui alkukesästä uusi ja uljas ulkotarha joka on edelleen osittain kattamatta. Ens keväänä sitten...
Tuosta ruskeasta tipusta kasvoi todella kaunis tupsupäinen kana, joka totta kai löytyi juuri ennen munintaikää yks aamu vaan kuukahtaneena :smt010 Illalla oli poma pirteä itsensä ja aamulla vainaa.
Romeo-riikillä oli tänä kesänä eka laahuksensa, sääli ettei se jatkuvalta sateelta päässyt paljonkaan sitä esittelemään. Kesällä iski myös mycon pahalainen, mutta siihen meni lopulta vaan kaksi vanhempaa kanaa. Jospa tässä joku päivä sais taas kuvattua, erottiin onneks sovussa ja ex jätti sen loistokameransa ikuisuuslainaan mulle :smt003
Avatar
Titiuu
rhode island
Viestit: 615
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:42

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Titiuu »

Pahoitteluni erosta, mutta onneksi saitte sovussa asiat järjestykseen! :smt045 Meillä kans viheliäinen sade kesä piinasi kuvan ottamisia ja varsinkin riikkien kekkulointia, toivottavasti ensi kesä olisi parempi. :smt009 Ihania nuo sinun kuvasi!
Tiedätkö yhtään mistä se myco teille tuli? Tuntuu että ei millään lopu uusien tapausten ilmaantuminen. Ja mistä huomasit mycoa epäillä? :smt009
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Mä epäilen, että myco olis tullut sebright-kukon mukana. Kaveri osti jostain parven sebuja, kolme kukkoa ja kanan. Koska kukkoja oli liikaa, lahjoitti mulle yhden. Itse kukko on ollut koko ajan oireeton, mutta aika pian sen tulon jälkeen yhdellä teharilla turpos poski ja alkoi silmänurkka vaahdota. Kaverinkin kanat sai oireita.
Mulla ei siis virallisesti oo todettu mycoa, soitin eläinlääkäriin mutta niillä oli aika kiire silloin testauksien kanssa ja pyysivät vaan kontaktitilojen tiedot. Mut kyllähän noi oireet aika selvät oli. Kun mun lellikki, antwerpen Dafi, alkoi oireilla, hain lääkkeet mycoon ja nyt on koko parvi oireeton. Toki eihän se tauti sieltä enää minnekään katoa.
Just, olin jo niin unohtanutkin koko mycon, just äsken toiseen ketjuun haikailin josko alkaiskin antsuja kasvattamaan, mutta ehkei nyt viitsi mycoa enää enempää levittää.
Avatar
Titiuu
rhode island
Viestit: 615
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:42

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Titiuu »

Joo ja sehän on vielä peestä kun eivät sinänsä tutkikkaan enää tuota, ja kun on ne molemmat mycot sekä g että s kierroksessa niin ei voi tietää kumpaa sitten on kun niissä on niin samanlaiset oireet. :smt009 Sebrightit on kyllä ihania, itsekin niitä haluaisin vaan kun ei vaan löydy. :smt012
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"
Lilli kanuli

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Lilli kanuli »

komee kukko! :smt003
haahkaherra
isa brown
Viestit: 383
Liittynyt: 11 Joulu 2012, 16:33

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja haahkaherra »

Laittaisitko Nuki tänne kuvia siitä sinun uudesta ankkalammikosta! Oliko sinun koiras riikinkukko mustahartia-sorttia?! Kuinkas muuten lintuprojektisi sujuvat!? Tsemppiä niille! :smt023 :smt041
Nuki

Re: Nukin palleroiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Mä pistin vähän jäitä hattuun sen ankkaprojektin kanssa, ei oo vieläkään talvitiloja ankoille ja lammikossakin on aika homma... Lisäksi mun nuorempi koira osoittautui ns. erityiskoiraksi (joku koirien adhd tai mikä lie sillä lienee), se vaatii aivan älyttömästi aikaa ja vaivaa mikä on tietty muilta eläimiltä pois.
Romeo ja Julia on ihan tavan intiansinisiä. Oon nyt jännityksellä oottanut, milloin Julia pyöräyttää ekan munan. Romeo ei jostain syystää oo vielä alkanut kosiskella sitä vai vältteleekö Julia siiippaansa, en ole varma. Romeo kyllä levittelee laahustaan, mutta vaan kanoille ja Julia hengaa äitikanansa kanssa.
Täytyy varmaan alkaa pitä ne öisin erikseen siinä pienemmässä kopissa että hiffaisivat olevansa samaa porukkaa eivätkä luulisi itseään kanoiksi :smt003
Nyt ei oo ollut paukkuja sen ihmeempiin projekteihin, kesällä koitan vihdoin saada ton leikkimökin eristettyä, sinne pääsis riikkulaiset keskenään. Alkaa vähän yrittäjyys syödä naista, tein viime kesän ihan eläimenä töitä ja iloitsin, kun sain vähän rahaa säästöönkin. Ja koska tammi- helmikuu ei tänä vuonna olleetkaan yhtä kuolleita kuin edellistalvena, suunnittelin sijoittavani säästetyt roposet just tohon mökin eristämiseen ja sisäpintojen maalailuun omassa kotipesässä. Mutta tietenkin verottaja palkitsi roimilla mätkyillä kun en tyhmänä muistanut/ tajunnut korottaa ennakkoja.
Asiakkaita onneks riittää edelleen, mut verojakin saa vastaavasti maksella niin ettei tässä paljoa enempää käteen jää :smt009 No onneks oli ne säästöt, saa mätkyt maksettua niistä ja jos sitä vaikka ens kerralla sais taas pienen palautuksenkin :smt001
Nyt on tirpoilla onneks tosi tilava ulkotarha, mun yks asiakas teki sen hierontoja vastaan! Eläköön maaseutu ja oravannahkakaupat! Yritin sitä viime kesänä kattaa jalkapallomaaliverkoila, mut tarttis jotain tukirakenteita enemmän, lumet painoi verkot alas ja purin ne viime viikolla pois. Onneks täällä ei oo kanahaukkoja, nyt ovat vastoin lintuinfluenssasääntöjä kattamattomassa tarhassa, hyi mua!
Vastaa Viestiin