Pikkukanan Horniolaiset

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Pikkukana

Pikkukanan Horniolaiset

Viesti Kirjoittaja Pikkukana »

Kuusi kanaa ja kukko muuttivat meille kesäkuussa kun edellinen omistaja luopui parvestaan muuton vuoksi. Nämä kuusi muuttivat meille, loput parikymmentä lintua menivät kahteen muuhun paikkaan.
Olen pikkutytöstä asti haaveillut kanoista ja nyt kolmenkympin paremmalla puolella haave vihdoin toteutui :)

Kuva

Kuva

Koko komppania saapumispäivänä
Kuva

Kanat pääsemässä ensimmäistä kertaa tarhasta ulos - uskaltaisiko?
Kuva

Pyrähdys
Kuva
Nuki

Re: Pikkukanan Horniolaiset

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Aivan tajuttoman upea kukko! :smt049 Ja sillä ihana pikku parvi, onnea kotkottajista!
suikku

Re: Pikkukanan Horniolaiset

Viesti Kirjoittaja suikku »

Oikein mukavan näköinen parvi. Ihana vaalea! Mulla on vain mustia tai rusehtavantummia. Tiedätkö kuinka vanha kukko on? On aikas komea verrattuna meidän vuosikkaaseen "nilkkiin". Ja näköjään yksi takatukaton niin kuin meilläkin. Meillä tosin oli lähes kaikki tytöt kaljuja talvella. Nyt on osalle kasvanut uudet sulat päähän.
onnikas

Re: Pikkukanan Horniolaiset

Viesti Kirjoittaja onnikas »

Hieno parvi! Horniolaiset ovat kyllä komeita tummanpuhuvaisuudessaan!
Pikkukana

Re: Pikkukanan Horniolaiset

Viesti Kirjoittaja Pikkukana »

suikku kirjoitti:Oikein mukavan näköinen parvi. Ihana vaalea! Mulla on vain mustia tai rusehtavantummia. Tiedätkö kuinka vanha kukko on? On aikas komea verrattuna meidän vuosikkaaseen "nilkkiin". Ja näköjään yksi takatukaton niin kuin meilläkin. Meillä tosin oli lähes kaikki tytöt kaljuja talvella. Nyt on osalle kasvanut uudet sulat päähän.
Kiitos kommentoijille! En tiedä kanojen enkä kukon ikää, kun kanojen nouto oli monien syiden takia aikamoinen hässäkkä. Olen nyt kysynyt ikiä entiseltä omistajalta ja laitan tänne tiedon jos ja kun saan vastauksen.

Kaksi kukon suosikkia ovat tosiaan tällä hetkellä aika kaljuja niskasta.
Pikkukana

Re: Pikkukanan Horniolaiset

Viesti Kirjoittaja Pikkukana »

Unohdin ihan kommentoida kanojen ja kukon ikää! Eli kukko on kesältä 2010, samoin kaksi mustaa kanaa. Neljä kanoista on kesältä 2009.
saralele

Re: Pikkukanan Horniolaiset

Viesti Kirjoittaja saralele »

Vau, onpa tosi hienon näköistä sakkia!!! :smt001
Pikkukana

Re: Pikkukanan Horniolaiset

Viesti Kirjoittaja Pikkukana »

saralele kirjoitti:Vau, onpa tosi hienon näköistä sakkia!!! :smt001
Kiitos! Tosin tällä hetkellä ei-niin-hienon näköistä.. Melkoisia töpö-pyrstöjä, kun sulkasatoa aloittelevat.
kochin-fani

Re: Pikkukanan Horniolaiset

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Komia on kukko :smt001 Kanat aika samannäköisiä osa mutta kuitenkin nättejä!
Vastaa Viestiin