Kuvia ex-häkkikanoista

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

vostozno

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja vostozno »

Tuossapa meikäläisen pihan "komistuksia". Rumia mutta tavoiltaan aitoja kanoja.

Kuva

Kuva

Kuva
vardenji

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mammalle tuodaan pian uus satsi noita entisiä tehotyttöjä, täytyypä käydä kuvaamassa. Jos ovat samanlaisia kun edelliset, tulee sulattomina, jaloistaan täysin voimattomina(eivät OSANNEE kävellä) ja isoissa nipuissa jaloista kantaen. Anhkeralla hoidolla niistä saa kyllä emännän perässä taapertajia, mutta säikkyjä ovat pitkään :smt011
Suwitsu

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

:smt078 Yök. Herää ajatus että olisko parempi päästää päiviltä kuin "pelastaa".
Iloisten Munatalo

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Mahdollisuus on annettava jos muuten ovat kunnossa :smt001 ovat ansainneet paremmat olot loppuelämäkseen syytämällään satojen munien määrällä ennen pelastautumistaan :smt045
Suwitsu

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Mä olen kyllä eri mieltä mutta ei siitä sen enempää :smt009
milkkis]

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Mä olen kyllä kans sitä mieltä että se raja on hiuksen hieno millon kannattaa antaa mahollisuus ja millon ei. Ite en pihassa pystyis tollasia kattelemaan, pahaa tekee jo katsoa kun kukko on polkenu liian innokkaasti ja niskasta/seljästä puuttuu höyheniä
Korpela

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Iloisten Munatalo kirjoitti:Mahdollisuus on annettava jos muuten ovat kunnossa :smt001 ovat ansainneet paremmat olot loppuelämäkseen syytämällään satojen munien määrällä ennen pelastautumistaan :smt045
Mulla on kanssa parempi mieli kun jos ajattelen että olis vaan heitetty kaasukoppiin kanoja jotka on munineet vuoden täysillä. Mun on myös vaikea kuvitella että noi kanat olis pahoillaan siitä että ovat hengissä ja ns. vapaina. Jos ne olis niin huonossa kunnossa että eivät kävelis tai vaikuttais siltä että eivät oppis kanojen tavoille tai että olisivat seinähulluja, niin lopettaisin ne. Mutta kun ne on höyhenpeitettä lukuunottamatta ihan samanlaisia kun tutun maatiaiset... Kai niissäkin paikoissa sit on eroja. Siis häkkikanaloissa, et miten kanoja on niissä pidetty jne.
Tietysti olis parempi jos tehokanalat lopetettais kokonaan. Tai muutettais ne kaikki luomuiksi tai vähintään lattiakanaloiksi joissa on ikkunat ja edes osittain pehku lattia ja orret... Mutta se tuskin on mahdollista. myös hybridien jalostus on kyseenalaista koska monet rodut munii ihan yhtä hyvin kuin hybridit...
Mutta musta olis ihanaa kun mahdollisimman moni kanoja pitävä antais ex-häkkiraakille eläkepäivät aina sillon tällön koska se on kerran mahdollista :smt045

*muoksmuoks* tärkeintä tässä ketjussa on mun mielestä se että näitä kuvia voi näyttää tutuille jotka vielä ostaa häkkikanojen munia...
Viimeksi muokannut Korpela, 13 Heinä 2011, 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vardenji

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mä en koskaan nähny niitä omiani siinä pahimmassa kunnossa(ollakko iloinen asiasta) mutta kun meille niistä 20stä vaan kolme tuli niin oli niitä ilo kattella sulkineen ja juoksemassa vapaana pihalla, kun ne siihen vihdoin kykeni. Mutta niiden elämä loppu munanjohtimen tulehdusten alkaessa toistumaan. Ovat aika lyhytikäsiä.
chicken

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja chicken »

Ei voi muuta sanoa kun et ällöttävää! Ihminen joka kykenee "hoitamaan" tuolla tavoin eläintä, saa minut voimaan pahoin. Mä en vois mennä nukkumaan jos tietäisin tehneeni kanalle/kukolle elämän josta se kärsis noin pahasti! :smt010
Iloisten Munatalo

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Onkos noille kanoille tullut uudet höyhenpeitteet jo?
Pia

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Pia »

Meillä on lauma keväällä pelastettuja tehotyttöjä. Jos voin yhdellekin kovia kokeneelle tehotytölle tarjota elämän arvoisen elämän, niin se on minusta eettisesti oikea teko. Meidän tytöt ovat leppoisia, kesyjä ja omaavat kaikki kanojen luonnolliset ominaisuudet. Ulkona tepastelevat meidän perässä ja seuraavat meidän puuhia, kuopsuttelevat matoja ja kylpevät innoissaan mullassa. Ne rakastavat sadetta, ovat kuin uitettuja, mutta herkulliset kastemadot ryömivät silloin noukittaviksi parempiin suihin. Usein tytöt ottavat päivänokoset joko terassin alla tai pihakuusen katveessa.

Kyllä, tytöillä kesti muutaman päivän tottua uuten ympäristöön, ääniin, hajuihin, lämpötilanvaihteluihin ja asumukseen. Eivät aluksi jaksaneet venytellä yhdellä jalalla seisten, vaan makoilivat kyljellä ja venyttelivät. Voimat palautuivat nopeasti. Kaksi kanasta menetimme aika alussa. Yksi sairastui munajohdintulehdukseen ja toinen "skitsahti", eli kärsi joko synnynäisestä häiriöstä tai sai trauman uuteen ympäristöön siirtymisestä. Rumiahan meidän tytöt vielä ovat, mutta en minä heitä ulkonäön takia ottanut. Mutta, tämä kaikki oli odotettvissa. Kyseessähän oli karuja kokeneita kanasia, niille täytyy olla varautunut antamaan rutkasti rakkautta ja aikaa parantua fyysisesti ja psyykkisesti. Sekä varautunt siihen että kaikki eivät traumoistaan/vammoistaan selviä ja hyväksyä se.

En vaihtaisi meidän prinsessoja mihinkään :smt055 :smt055 :smt055
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Pakko kommentoida tähän että meille tuli viime kesänä hyline browneja lattiakanalasta ja ne oli ihan yhtä kamalan näköisiä kuin nämä häkkitytöt.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Korpela

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Lisätty ekalle sivulle kuva Lady Gagan uudesta höyhenpuvusta :smt049
Pirjo

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Hienon näköinen on Lady gagasta tullut :smt060
flai

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja flai »

Miulla on valkoisia Lohmanneja viisi, ihan nuorikkoina otetut, siistissä sulassa olivat meille tullessaan. Nyt ovat vajaa kaksivuotiaita, ja niin vaan on mennyt höyhennys kamalaan kuntoon vaikka tasan tarkkaan on hyvät olot, oikea ruokinta jne. Ei tosin nyt ihan vastaa noita häkkikanalasta tulleita mutta paljon huonompaan kuntoon on menneet kuin miun muilla kanoilla. Tuntuu että nää on niin munimaan jalostettuja, että millään eivät lopeta munintaa ja ala tauolle ja sulkasadolle. Se kai jalostuksessa on ollut pointtikin, mitä sitä turhaan tuottavuutta laskemaan... :smt010 Ruokaa jos yhtään köyhentää niin tuloksena vaan laihoja munatykkejä huonolla sulalla, sekarotuiset alkaa kyllä sulkasadolle. Samanikäiset sekulit vaihtaa parhaillaan takkia jo toista kertaa tässä ajassa, nyt näistä Lohmanneista yksi piti sulkasadon ja oli munimatta pari viikkoa, muut vaan edelleen munii ja ovat rähjäisiä... :smt009
Vastaa Viestiin