Kuvia ex-häkkikanoista

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Iloisten Munatalo

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Korpela kirjoitti:Lisätty ekalle sivulle kuva Lady Gagan uudesta höyhenpuvusta :smt049
Voi Korpela, miten Gagasta on tullut kaunis :smt007
Korpela

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Niin on :smt041 :smt041 :smt041

Ja se on ihan kana :) Ei häkkiraakki.
Jos osaisin laittaisin videon pätkän noista.

JA Kiitos, välitän kehut eteenpäin :smt003

*muokkelis*
Pirjolle kanssa kiitos :)

Flai, mä olen miettinyt paljon tota juttua, ajattelin että lyhennän talvella valoisan ajan tosi rankasti lyhyemmäksi, ihan niin kun se oikeasti menee, ja annan kasvatusrehua munitusrehun lisäksi, mulla on nyt sellasta rehua minkä on kanalanpitä sekoittanut noille mun kanoille, ja niihin lisättiin jotain missä on enemmän fosforia(?) just siks että eivät munis luistaan, mut heti kun noi alkaa olla kopissa sisällä pidempään aamuisin , alan antaa niille kasvatusrehua. Tietäis vaan millasta se on ja mikä siinä on se tärkein aine, sit vois koittaa antaa kotoota sitä samaa.
Mirkku

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Meilläki oli aikoinaan ekat kanat häkkikanalasta, 9 kanaa ja kukko. Olivat siis ihan leghorneja. Eikä ollut kyllä mitään häiriökäyttäytymistä havaittavaissa, ihan onnessaan alkoivat heti kuopsuttelemaan ja orrella kävelemään. Toki tasapaino alkuun huono näilläkin. Siipiään räpsyttelivät ekan viikon, jatkuvasti :smt038 Kukko alkoi kiekumaan muutaman päivän jälkeen, mutta kanoja se ei polkenut yhtään, mikä ei kyllä haitannut.

Olen koulutuksen ja työni kautta ollut töissä myös broileri- sekä kalkkunahallissa ja ihmettelen suuresti että miten kanaharrastajat voivat tällaista tuotantoa kannattaa syömällä niistä tehtyjä tuotteita :shock:
Korpela

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Mirrku, iso osa täällä olijoista ei syö ollenkaan broiskua eikä muutakaan teollista lihaa.
Mä itse suoritin just metsästyskortin että pääsen vielä joskus hakemaan luomua ja vapaanakasvanutta suoraan metsästä, sen lisäksi ihmiset kasvattelee kalkkunoita niitä isoja pupuja ja syövät myös kanoja. Joillain on myös kesäpossuja, ja meillekin on varattuna 2kpl, 4 perheen kesken...
Sit on tietty ihmisiä joilla on pieniä lapsia ja joilla on rahat tiukalla, on ihan ymmärrettävää että lapsen terveellinen ruokavalio menee eläinten edelle, esim opiskelijataloudessa ei varmaankaan ole rahaa ostaa luomulihaa, eikä sitä kaikista lähikaupoista edes saa.

Onneksi joku on aloittanut sen luomubroilerintuotannon :)
Mun tekee pahaa ajatella että söisin jonkun noista mun kanoista, ennemmin metsästettyä lihaa ja lintua :)
Silvia Sommarlat

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Silvia Sommarlat »

Puhutteleva kuvasarja-ja myös toivoa herättävä, kun seuraa lady Gagan muodonmuutosta kaljusta kaunottareksi hyvässä hoidossa. :smt023
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Tältä näyttää ekan viestin kana nyt :)

Kuva

Kuva
Viirupöö

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Viirupöö »

Vielä on perssulat vähän vinksallaan, vaan on hieno lintu! :)
Mimi30

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Kylläpä tuli hyvä mieli Lady Gagan ja Hiltan kanan muodonmuutoksista! :smt045
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Ei se oo mun kana, mä vain laitoin kuvat esille. Mutta täytyy sanoa, että kyllä meilläkin oli pari ihan karseenkamalan näköistä tapausta noissa kiharahöyhenisissä chaboissa, kun olivat sulkasadossa. Vaikka eivät siis missään pikkuhäkissä ole ikinä eläneetkään.
siimis

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja siimis »

Onkohan tämä linkki jo ollut muniksessa? Ensin syödään muna, sitten kana - musta on positiivista että munantuotantokanassa on vielä vuoden muninnan jälkeenkin niin paljon lihaa luiden päällä, että sen voi myydä teuraana! Onko joku jo nähnyt kaupoissa?
hurtta

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja hurtta »

siimis kirjoitti:Onkohan tämä linkki jo ollut muniksessa? Ensin syödään muna, sitten kana - musta on positiivista että munantuotantokanassa on vielä vuoden muninnan jälkeenkin niin paljon lihaa luiden päällä, että sen voi myydä teuraana! Onko joku jo nähnyt kaupoissa?
Pakko käydä tänään katsomassa mahtaako löytyä kaupasta :smt045
Korpela

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Korpela »

näin tän linkin vasta nyt. Paljon kiitoksia, täytyy käydä jättää pyyntö meidän kookauppiaalle että tilaa sitä!
Vastaa Viestiin