Kuvia ex-häkkikanoista

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Häkkikanan elämä saa aikaan surullista katsottavaa:

Kuva

Kuva

Kuva

Jos/kun olet kaupan munahyllyllä, älä osta häkkikanojen munia!

Ps. Nämä kuvat eivät ole minun ottamia, laitoin ne esille erään toisen munanettiläisen pyynnöstä.
Laittakaahan lisää ex-häkkikanojen kuvia joko suoraan tähän ketjuun tai minun kauttani, jos haluatte pysytellä tässä aiheessa tuntemattomina.
Carla

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Carla »

Puhuttelevia kuvia.... :smt009

Onneksi voi tehdä valintoja. Monissa asioissa kaupan hyllyllä.
Iloisten Munatalo

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Kyllä ihminen osaa olla julma :smt010 , onneksi häkkien käyttö tulee kieltoon, tai no... niiden pahimpien häkkien ... ja sen myötä kun nyt uutisissakin oli että monet häkkikanalat lopettavat niin noita raukkaparkoja on varmaan saatavilla pilvin pimein....
Korpela

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Ei ne virikehäkit ole kovin paljoa parempia. Niihin saa käsittääkseni laittaa enemmän kanoja. Tietty se pahin uhka eli muniminen muitten näkyvillä on poissa virikehäkeissä mut kyl nekin surkeen pieniä on.
Suppis

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Suppis »

niin siis ihmisethän ei siis tiedosta ollenkaan minkälaisissa oloissa kanat noissa häkeissä on..
aatellaan vaan että kana ku kana ja ainaha ne häkeissä on :smt011

siis vähän samaa luokkaa kun että vihannes, liha yms on sama missä eu maassa se kasvatetaan .. iha potaskaa :smt019

miun mielestä vaan kauppaan pitäis saaha nää kuvat esille niin rupiais asiat muuttuu ja kukkaron nyörit aukeemaan että asiakkaat OSTAIS kunnon oloissa olevien kanojen munii.

joo mie oon viljelijä ja me ei viljellä mitään sellasta missä mulla ny ois oma lehmä ojassa mutta minnuu niin kiukuttaa tää ihmisten sokeus elintarvikkeita kohtaan. :smt013
Korpela

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Voihan noita kuvia tulostaa ja laittaa otsikoksi että ex häkkikana ja laittaa kaupan ilmoitustaululle...
Iloisten Munatalo

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Korpela kirjoitti:Voihan noita kuvia tulostaa ja laittaa otsikoksi että ex häkkikana ja laittaa kaupan ilmoitustaululle...
Munahyllyn kupeeseen ... :smt009
Korpela

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Korpela »

kalju on Lady Gaga
Kuva

Auringossa paistattelua, uudet tupet rinnassa. Lady Gaga
Kuva

Rinnassa höyhenet. Lady Gaga.
Kuva
vieläkin vähän riepotellun näköinen, mutta onhan tossa jo edistystä <3

Lady Gaga, uusilla höyhenillä :smt049 :smt049 :smt049
Kuva
Viimeksi muokannut Korpela, 02 Syys 2011, 10:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
anssiu

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja anssiu »

Tämän kuvan julkaisen ihan omalla nimelläni. Harrastukseni alkoi muutamilla häkkikanoilla. Seurailin jonkin aikaa kuin kanat voivat pahoin ja olivat sairaita. Häiriökäyttäytymista kaikissa sen eri muodoissa. Lopetin koko porukan hyvinkin nopeasti. Ostin kanat suoraan tilalta ja maksoin munivista kanoista 2 euroa /kpl. Voi toisia :smt010

Kuva
Korpela

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Noi on just niin surkeita kun mullakin. Mä elelen toivossa että noi mun kanat alkaa olla kanasiksi ja oikeeseen suuntaan ollaan menossa. Ainakin niillä on täällä hyvät terapiaolot :) Monikohan aloittaa näin, häkkikanoja joita saa ilmaiseksi tai pilkkahintaan ja lopettaa siihen koska kanat on niin häiriintyneitä?
vostozno

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja vostozno »

Minulla on kanssa noita entisiä häkkikanoja. Riettaan rumia ovat, mutta mitään ongelmia ei ole ollut niiden kanssa. Munivat todella hyvin ja toimivat muutenkin kuin ainakin "oikeat" kanat. Ensimmäisen viikon olivat vähän sokissa kun tilaa oli yllin kyllin. Samassa häkissä minulla asustaa nuo kultafasaanit, eikä ole niidenkään kanssa ollut yhteiselossa moittimista.
Korpela

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Vostozno saisitko laitettua kuvia?
Kaikista :) siis kanoista ja fasaaneista.
Pirjo

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

vostozno kirjoitti: Ensimmäisen viikon olivat vähän sokissa kun tilaa oli yllin kyllin. Samassa häkissä minulla asustaa nuo kultafasaanit, eikä ole niidenkään kanssa ollut yhteiselossa moittimista.
Osaavatko ne kanat kävellä kun pääsevät vapauteen tai oppivatko? Miten sinä huomasit sen ´shokin` -olivatko peloissaan, eivät uskaltaneet liikkua, vai miten?
Suwitsu

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Meillä oli pari vuotta sitten kaksi häkkikanaa. Ne eivät osanneet liikkua alkuun ollenkaan, seisoivat vaan paikallaan hölmistyneinä. Näistä ei oikein kunnon kanoja tullut mun mielestä ollenkaan, olivat tosi säikkyjä eikä niitä voinut pitää toisten kanojen kanssa kun nokkivat niitä ja olivat muutenkin kauhean häijyn oloisia. Pesään ne eivät oppineet koskaan munimaan.
Korpela

Re: Kuvia ex-häkkikanoista

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Pirjo, meillä ainakin osas kävellä ihan hyvin, tasapaino oli ekat pari päivää silleen heikko että jos yrittivät räpyttää siipiä samalla kun kävelivät niin siitä ei tullut mitään vaan kana kaatui. Eivät myöskään osanneet kiivetä minnekään, vasta kun olivat olleet mulla joitain viikkoja ja nostin muutaman kanan orrelle he tajus mitä ne oksat pitkin kanalan seiniä on.
Vaan muutaman kerran on läytynyt munia muualta kun pesästä. Alle kymmenen.
Mutta noi mun kanat tuli paikasta jossa häkeissä on ollut vähemmän kanoja mitä olis saanut pitää, voisko siinä olla selitystä siihen että ovat olleet niin reippaita.
Valkoiset on kyllä mullakin vielä tosi arkoja, kukaan niistä ei anna koskea ja pari on vielä niin arkoja että kun tulen kanalaan niin juoksevat takaseinälle piiloon, vaikka liikkuisin miten rauhallisesti tahansa.
Mä uskon siihen että häkkikanoistakin voi tulla ihan "kunnon"kanoja, tietty parasta olis jos hybridien jalostus lopetettais kokonaan ja kanoja olis ihmisillä kotona, mut koska kaikkea ei voi saada niin musta on ihanaa että moni ottaa eläkeläiskanoja.
Vastaa Viestiin