asuntovaunu kanoilla

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Taina

asuntovaunu kanoilla

Viesti Kirjoittaja Taina »

Onko kellä kokemuksia asuntovaunusta kanojen talviasuntona, toimiiko? Onko ne miten hyvin lämpöeristettyjä yleensä, millaisen lämmityksen vaatii pakkasella? Maatiaiskanoja mieluilisin, mutta navettaan kun ei vuohien ja hanhien kanssa pysty laittamaan..

Taina
Viimeksi muokannut Taina, 20 Touko 2010, 15:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alice

Re: asuntovaunu kanoilla

Viesti Kirjoittaja Alice »

Kokemusta ei ole mutta mietin miten olet suunnitellut sen puhtaana pitämisen ja siivoamisen yleensäkin?Ja kai se pysyy lämpimänä jos laittaa lämmityksen päälle.
siimis

Re: asuntovaunu kanoilla

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mä epäilen, että oikeen sellaiset "talvivaunut" on etenkin vanhemmissa malleissa aika harvassa..? Ja muissa on niin ohuet eristeet, että lämmittäminen tulee tuhottoman kalliiksi pakkasilla. Kyllähän se lämpenee, mutta lämmitin saakin sitten posottaa koko ajan, koska niin paljon menee harakoille.

Meillä (ihan ihmiskäytössä) on tuossa vanhassa vaunussa ihan öljytäytteinen patteri. Samanlainen mulla on kanalassa. Luulis sellaisen lämmittävän, jos tehoja on tarpeeksi. Mitä tehokkaampi, sitä kalliimmaksi tietty tulee :smt002
nauhus

asuntovaunusta kanala??

Viesti Kirjoittaja nauhus »

Meillä on pihassa lähes käyttökelvoton asuntovaunu. Ei mikään laho vaan ihan siisti. Voiskohan sellaiseen tehdä pienen kanalan? Onko kellään kokemuksia? Tarkoitus olisi purkaa kalusteet ja seinät/kaapit pois. Sähköt sinne saa, mutta riittäiskö pehku lämmittämään? Kiitos vastauksista :smt001
Skrållan

Re: asuntovaunusta kanala??

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

jännä kuulla onko kellään kokemusta. itse olen miettinyt samaa. käytöstä poistettuja asuntovaunuja kun saa suht halvalla.ja on vielä siirrettävissä :)
kaisumaria
araucana
Viestit: 519
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: asuntovaunusta kanala??

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Mulla ei ole kokemusta, mutta meille tuli tehokanoja pari vuotta sitten asuntovaunukanalasta. Olivat
asuneet siellä ihan normaalisti, munineet kaappeihin jne. Niiden asuntovaunu oli ihan laho, ja siksi
omistaja luopui niistä ja ne tuli meille. Olivat talvenkin olleet siellä sähkölämmityksen turvin. Nyt
ovat jo kanojen taivaassa.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
weivi

Re: asuntovaunusta kanala??

Viesti Kirjoittaja weivi »

Purkakaa kaappeja ja niitä petejä mutta seinälevyt kannattaa jättää paikalleen lattialle ja seinille liimatkaa muovi mattoa osa kaapeista muninta pesiksi.Ulkotarkaan kulku luukku jostain ikkunasta ja ja jos on paljon ikkunoita osa kannattaa peittää ja toisiin ritilät tai muuta suojaa sisältäpäin.Ilmanvaihto luukkuja taitaa vaunussa olla riittävästi.
Nuki

Re: asuntovaunusta kanala??

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Oonkin tässä pohtinut mahdollista lisätilaa, alapihallehan saisi kokonaisen karavaanialueen... Miksei toi toimis, mekin kateltiin viime syksynä vaunuja (ainakin tilapäiseksi) kanalaksi kun näytti ettei mun tilaama kanala ennätä saapua talveksi. Niissä on ikkunoitakin paljon, saavat linnut seurata ulkomaailman tapahtumia.
Tuulia

Re: asuntovaunusta kanala??

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Mä olen tota samaa ajatellut, noita vanhoja vaunuja on tarjolla halvalla vähän väliä, kyllä mä uskoisin että siitä ihan toimiva kanala tulee.
tinttu

Re: asuntovaunusta kanala??

Viesti Kirjoittaja tinttu »

No siis meillähän ON toi asuntovaunu, hmmm...
vardenji

Re: asuntovaunusta kanala??

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Uutta kanalaa vaan kehiin tinttu :smt003 Voit ottaa vaikka jotain rotua sinne kasvatettavaks :smt023 Multa saat niitä munia haudottavaks :smt047
tinttu

Re: asuntovaunusta kanala??

Viesti Kirjoittaja tinttu »

:smt003 Juuh, no pitääkin oikein miettiä ja pohtia, lisää tilaahan siis tarttisin kanasille :smt005
maunu_muori

Re: asuntovaunusta kanala??

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

meillä on parakkiratkaisuja vähän yhteen sun toiseen lähtöön... ikkunalliset siirtolavakiskoilla varustetut työmaaparakit on AIKA monikäyttöisiä :smt005 ...
miemsl

Re: asuntovaunusta kanala??

Viesti Kirjoittaja miemsl »

Tässä hauskasti asiaan mallia ruotsista;

http://www.youtube.com/watch?v=f8dDWBxQ ... BpHKvIi_g=
siimis

Re: asuntovaunusta kanala??

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mun isotädillä oli aikanaan kanala vanhassa lättähattu-junavaunussa :smt003 Ja pulsaattori-pesukoneesta tehty hautomakone...
Vastaa Viestiin