Siirrettävä ulkotarha?

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kanamummo

Re: Siirrettävä ulkotarha?

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Hyvä idea nuo ruohonleikkurin pyörät, het 10+ :smt023
caddy

Re: Siirrettävä ulkotarha?

Viesti Kirjoittaja caddy »

Hieno ja kätevän oloinen!
koohokana

Re: Siirrettävä ulkotarha?

Viesti Kirjoittaja koohokana »

Hiukan hieno asunto-auto :smt047 Ja loistavaa kierrätystä myös!
Kanamummon kolmio-aitauksesta tuli mieleen, ettei siihen tarvita kuin kolme vanhaa ikkunanpokaa?! Minulla on joka häkissä ovena vanhan talon tupla-ikkunoiden hyönteissuojaikkunat (Pokissa muoviverkko). Kulkuluiskan olen saanut sängyn vanerisesta, rimoitetusta pohjasta ja lastulevystä, jota pruukattiin pitää ikkunan yllä ja johon kiinnitettiin verhokiskot. (Kai sillä joku nimikin on...?) Sen olen päällystänyt kattohuovalla: pito paranee ja kynnet lyhenee (muniksen vinkki sekin). Trukkilavoista olen väsännyt äkkiä siirrettäviä aita-elementtejä: väliin lyödään heinäseipään puolikkaat ja valmista tuli. Tallin vintilä löytyi "aarimitta" :Semmonen A-kirjaimen muotoinen metrimitta. Siitä tuli matala orsi nurkkaan. Lastenhuoneen vanha rottinkinen kulmahylly toimii pesintäpaikkana, kun se kiinnitettiin toisesta sivusta seinään vaakatasoon. Lapsilta jäänyt puinen tuoli on siirretty kanojen istuttavaksi. Hei, kierrätys on hauskaa! Ja kauneus on katsojan silmissä... Olen pitänyt ohjenuorana sitä, että luonnon materiaalia sen pitää olla - ei muovia, kiitos. Kansalaisopiston keramiikka kurssille aion mennä väsäämään ruokinta-automaatteja. Pajustakin vääntää varmaan paljon tarviketta- ken sen vaan taitaa.Itse taitaisin saada aikaan risupesän :-"
kanamummo

Re: Siirrettävä ulkotarha?

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Hei kanat vois tykätä risupesästä, siitä vaan! Toi ikkunanpokaoivallus pisti taas aatoksen lentoon, kylhän noita löytyy... Kiitos!
koohokana

Re: Siirrettävä ulkotarha?

Viesti Kirjoittaja koohokana »

Itse varastin idean Laitilasta yhden keramiikkapajan näyttelytilasta , jossa oli rakennettu lasivitriini kolmesta vanhasta ikkunasta. Mitä käyttöä keksis vielä niille hakasille? Ne on söpöjä :biggrin:
milkkis]

Re: Siirrettävä ulkotarha?

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Tässä meidän versio siirrettävästä tarhasta. Jokaselle rodulle tulee omansa ja tarha on ajateltu 1 kukolle ja 2-3 kanalle.Runko kun on tehty tollasesta rimasta niin on heppo ja kevyt siirtää :smt001 Pohja alaa tällä tarhalla on 2 m kertaa 160 cm. Tohon alareunaan tulee vielä pieni luukku mistä kanaset saa tarhaan :smt001

http://yfrog.com/mq062npj
kite

Re: Siirrettävä ulkotarha?

Viesti Kirjoittaja kite »

Mulla ei ole pyöriä alla (harmi..). Just vaan mietittiin asiaa, että sitenhän ne olis kätevä siirtää..

Meillä ei onneks tarvittais verkkoa pohjaan (tai siis mä luulen vielä niin!), joten tuo ylenmääräinen siivous helpottais siinä mielessä. Mulla on kuus semmosta kehikkoa, mitkä on verkotettu ja niitä sit levittelen mihin sattuu mahtumaan. Tosin tällä hetkellä porukka pöllertää pitkin pihaa (huolimatta aidasta, jonka takana niiden piti pysyä :)
chicken

Re: Siirrettävä ulkotarha?

Viesti Kirjoittaja chicken »

Mulla olis kovasti tavoite tehdä siirrettävä kanala nyt kesäksi :smt045
Kaikista ihanin olis pitää vapaana mutta kissat ja koira vähän eri mieltä :smt013 Mutta mikähän olis sellanen ihanne koko? n. kymmenpäiselle parvelle? Ja tietysti rakennuskustannuksia säästää hieman jos tekee matalamman, siivoamaan kun ei tarvitse päästä aitauspuolta koska voihan sen pskan haravoida veke kun on siirtänyt aitausta.
muoks. oi, en huomannutkaan milkkiksen tarhaa :smt055 Upea! Viestisi kirjoittamisesta on aikaa, miten on toiminut tuo systeemi?
Vastaa Viestiin