valaistus

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

harrastaja

valaistus

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

kertokaa minkälaisia lamppuja teil on kanojen talviasunnossa....... Mul on sellanen 25 neliön tila ja yks loisteputki joka kellahtanut jo monesta vuodesta.ja kun hirsiseiniä ei oikein saa kalkittua niin mikä ois vai pitäiskö laittaa joku toinen lamppu lisäksi Talvella siel on lämpölamppu ku on niin hatara et tuulel tulee muuten vilu? Ku ei niit vanhoi lehmänpaskoi saa pestyy pois ni kallkkikaan ei tahdo pysyä :smt017 Ottaen huomioon et on 100 vuotta vanha hirsi jotta on pesty ja kalkittu ties montako kertaa. :smt023 jatkaisin nyt kun kellolla syttyvät valot aamulla ja illalla niin miten sitte ku joutuu lämpölampun laittamaan päälle niillähän koko yön silloin valo vai oisko parempi yöllä olla puhallin et ne sais nukkua rauhassa .ja vaan se loiste ja lämpölamppu päivällä
Viimeksi muokannut harrastaja, 03 Loka 2009, 09:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
emilia

Re: valaistus

Viesti Kirjoittaja emilia »

hei vaan :smt006

minulla sama ongelma, mutta meillä on lautaseinät, tiivisteet tietenkin välissä. Millä näitä seiniä voi käsitellä ???

Normaalilla sisämaalillako ??? Eikö kalkkimaalia voi käyttää muuhun kuin rapattuihin tai tiiliseiniin ????

Miten kanat reakoivat normaaliin maalliin. Onko värillä väliä ??? Jossain oli juttua, että vaalean sininen olisi hyvä väri sitä kärpäset karttavat ?????????????????????
Suwitsu

Re: valaistus

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Meillä on ihan tavallisia energiansäästölamppuja 4 kpl eri kohdissa kanalaa ja ne saa erikseen syttymään eli kaikkia ei tarvi polttaa samaan aikaan. Yleensä vaan käytävällä palaa yks valo. Kyllä meidän naapurissa ainakin on hirsiseinät kanalassa kalkittu ja ihan hyvännäköinen on mun mielestä.
smari

Re: valaistus

Viesti Kirjoittaja smari »

Valaistuksesta on monta keskustelua, niistäkin varmaan löytyy vinkkejä ja tietoa. :smt002

Kalkkimaalilla olen itse maalannut vain puuta, lautaa, rimaa, hirttä, kaikenlaista. Muutapa meillä ei olekkaan, eli kyllä se hyvin käy monenlaisiin pintoihin.
emilia

Re: valaistus

Viesti Kirjoittaja emilia »

heips taas :smt006

no ei muuta kuin ostamaan kalkkimaalia......................

kiitti tiedosta, luulin ettei sitä voi käyttää muuhun kuin rapattuihin- ja tiiliseiniin

vaude :smt038
Avatar
mimmu
sussex
Viestit: 599
Liittynyt: 06 Touko 2007, 12:59
Paikkakunta: Etelä-Savo/Sulkava

Re: valaistus

Viesti Kirjoittaja mimmu »

Meillä maalattiin ihan tavallisesti öljymaalilla kuten aiemminki tila eikä se ole haitannut kanoi/kukkoi :smt045 Värisävy tietty olisi ollut kiva, mut sitä maalia upposi niin paljon joten jäi ostamatta.
On iso loistelamppu (saatu isolta rakennukselta) on tropattu lankkuun kiinni katon rajaan eikä ole liian kirkas sekä siihen laitettiin kelloajastin. :smt045
emilia

Re: valaistus

Viesti Kirjoittaja emilia »

hei taas

no enpä ole ehtinyt hankkimaan kalkkimaalia.

Minullakin on öljymaalia iso pönttö taidankin maalata sillä, jos se ei kerran mitenkään kanoja häiritse.

Vai häiritseekö ????
Vastaa Viestiin