Rastasverkkoa aitauksen katoksi?

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Ehtoo-onni

Rastasverkkoa aitauksen katoksi?

Viesti Kirjoittaja Ehtoo-onni »

Onko kenelläkään kokemusta rastasverkosta aitauksen kattona? Minun on pakko kattaa lintuaitaukset, sillä haukka tuli eilen taas vaanimaan, kun ulkoilutin kanaparveani. :smt013 Meneekö haukka läpi yksinkertaisesta verkosta? Näkeekö haukka verkon jo kauempaa, eikä edes yritä pyydystää kanaa? Millä te muut olette kattaneet aitauksenne? Minun aitausten koot ovat 36 ja 67 neliötä, eikä minulla olisi varaa kattaa niitä metalliverkolla.
sorsa

Re: Rastasverkkoa aitauksen katoksi?

Viesti Kirjoittaja sorsa »

Kyllä se haukka tosta sun verkosta menee läpi niin että heilahtaa..hyvää katolla kanaverkko.....
Elviira

Re: Rastasverkkoa aitauksen katoksi?

Viesti Kirjoittaja Elviira »

Minulla on hyvin toiminut Lidlin rastasverkko. Se on paksumpaa ja pienisilmäisempää kuin ns. tavallinen. Ainoa ongelma on talvella jos sataa paljon nuoskalunta, kun se meinaa jäädä kiinni verkkoihin ja joutuu käydä niitä tökkimässä jotta lumi ei rikkoisi koko "kattoa".
Mimmi

Re: Rastasverkkoa aitauksen katoksi?

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mulla on pensaiden talvisuojaukseen tarkoitettua vihreää muoviverkkoa, joka on kuitenkin jämäkämpää kuin rastasverkko. Lisäksi se on uv-suojattua ja varjostaakin sopivasti. Eipä se välttämättä haukkaa kestä, mutta en tiedä yrittäisikö se edes siitä läpi, kun se kuitenkin estää suoran näkyvyyden? Oon tykännyt ko verkosta paljon enemmän kuin rastasverkosta. Helpompi asentaakin paikalleen. 10 m2 verkkopala maksaa hitusen yli 5 €.
Ehtoo-onni

Re: Rastasverkkoa aitauksen katoksi?

Viesti Kirjoittaja Ehtoo-onni »

Isompi aitaus (fasaanien) on nyt katettu. Elämäni ensimmäinen kokemus rastasverkon käytöstä saa jäädä viimeiseksi. Luoja mikä duuni! Minä en ainakaan suosittele ketään käyttämään tavallista rastasverkkoa. Verkot eivät venyneet lähellekään luvattua kokoa ja saimme purkaa jo osittain kiinnitettyjä verkkoja. Niitä oli vaikea asentaa yksitellen, joten lopulta päädyimme ensin kuromaan verkot kiinni toisiinsa pitkältä sivulta. En ollut tajunnut varata narua 60 m, joten avuksi otin naisellisesti villalangan. :smt005 Verkot on nyt sillä ommeltu toisiinsa kiinni. Haukka menee tuosta räpellyksestä varmasti läpi, jos haluaa, mutta lohduttaudun sillä, ettei se pääse sitten enää pois. Ehkä se ottaa siitä opiksi.
Varsinaisen kana-aitauksen päätin kattaa kunnolla metalliverkolla. Kun lakkaan hetkeksi ostamasta herkkuja, niin saan säästettyä siihen rahat. Laihdunpa samalla. :smt003
sera1

Re: Rastasverkkoa aitauksen katoksi?

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Rastasverkko venyy luvattuihin mittoihin vain työllä ja tuskalla.
Tarvitaan ainakin kaksi ihmistä, jotka venyttävät, vanuttavat ja kiskovat verkkoa hiljalleen jokaiseen ilmansuuntaan.
Ristikkäin, pituus- ja leveysssuunnassa, kunnes verkko alkaa olla edes hieman suorakaiteen muotoinen ja luvattua kokoa.
Venyttelemättä paikoilleen roiskaistu verkko sitten venyy itsekseen ja valuu löysäksi riippukeinuksi :smt021
herttahelmeri

Re: Rastasverkkoa aitauksen katoksi?

Viesti Kirjoittaja herttahelmeri »

Mulla on kanatarhan kattona troolausverkko ollut jo kohta viisi vuotta.
Se on uv-suojattua ja todella säänkestävää niinkuin jo alkuperäinen käyttötarkoituskin kertoo. Sitä sai ainakin silloin ihan haluamansa kokoista palaa Tampereelta Nippon verkko Oy:stä. Tuli postiennakolla kotiin. Talvella jos oikein sattuu pyryttämään oon käynyt tönimässä harjalla suurimmat pois. Perus lumisateet läpäisee ihan itse. Suosittelen. :smt002
Ushva

Re: Rastasverkkoa aitauksen katoksi?

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Venyttelemättä paikoilleen roiskaistu verkko sitten venyy itsekseen ja valuu löysäksi riippukeinuksi
Näinpä! Laitoin rätsäverkon tuon meidän isomman tarhan päälle, että olis vähän estettä karkaileville kanoille ja tarhaan pyrkiville harakoille ja kissoille, mutta ei se kovin kätevä ollutkaan. Kivasti roikkuu. :smt019
Vaan onpa tuo asiansa nyt ajanut toistaiseksi, ens kesäksi sitten kunnon verkkokatto.
heinähattu

Re: Rastasverkkoa aitauksen katoksi?

Viesti Kirjoittaja heinähattu »

Hei! Meille tilattiin netistä semmoista havas-verkkoa jota kehuttiin tuolla siipi.netissä, toimittajan löytymisessä olikin työtä mutta löytyi lopulta, eli sellainen kuin Kivikangas.fi . Tonne kannattaa soittaa ja kysäistä, meille tuli semmoista valkoista verkkoa, sitä voi huoleti leikellä, ei lähde purkautuun ja on tosi kestävää. Haastetta oli jonkin verran sen ripustamisessa, mutta ei ylivoimaisesti kun oli kaks askartelemassa. Toki se vähän maksaa, mutta laadusta kannattaa maksaakin, ja tuli päivässä kotiin.
harrastaja

Re: Rastasverkkoa aitauksen katoksi?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

RASTASVERKKO on toiminut ihan hyvin.mutta mulla on alla sellasta leveää nauhaa jota aitauksissa käytetään .mutta kyllä ihan tavallinen narukin käy kannattimeksi .Ja verkko päälle .mä en nimittäin yksin ois saanu sit verkkoo niin kireelle.Jos sen jättää löysälle saa niit pikkulintuja metsästää siel verkosta pois, mut ne ovat helposti oppivia ettei sinne aitaukseen kannata mennä
Ehtoo-onni

Re: Rastasverkkoa aitauksen katoksi?

Viesti Kirjoittaja Ehtoo-onni »

Katoin kanatarhan Havas-verkolla. Se on toiminut hyvin.
Haukka on välillä liidellyt katselemassa tarhoissa olevia lintuja, mutta ei ole kertaakaan yrittänyt edes onnettoman rastasverkon läpi saalista. Sen sijaan fasaanit tulevat itse rastasverkon läpi pois tarhasta. Ei se kestä juuri mitään. Ne vai hyppäävät suoraan ilmaan ja ponnistavat verkosta läpi. Varsinkin niistä muutamista paikoista, jotka saatiin kireälle. Loppu verkko lerppuu miten sattuu. Jahka löytyy aikaa, niin vaihdan tuohonkin tarhaan Havas-verkon. Sitä on talon seinustalla odottamassa iso käärö. :smt002
harrastaja

Re: Rastasverkkoa aitauksen katoksi?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

minkälaista verkkoa tuo havas verkko on :smt017
annemari

Re: Rastasverkkoa aitauksen katoksi?

Viesti Kirjoittaja annemari »

mites olisi tälläinen golf-verkko ?? aika isokokoinen ja vihreä ??
http://shop.kivikangas.fi/PublishedServ ... de=2021048

Tai tämä golf-verkko, olisi hyvän kokoinen ??
http://shop.kivikangas.fi/PublishedServ ... =22-200400

Tuo jalkapallomaaliverkko olisi kanssa hyvä vaihtoehto...
http://shop.kivikangas.fi/PublishedServ ... e=140-2060

Ei oo kyllä pahan hintaista ??? Mutta onko 140 mm liian pitkä solmuväli ???

http://www.puutarhakoristeet.net/produc ... .php?p=226

Kuinkahan paksua tuo olisi ??
Ehtoo-onni

Re: Rastasverkkoa aitauksen katoksi?

Viesti Kirjoittaja Ehtoo-onni »

Harrastajalle tiedoksi, että kannattaa tutustua heinähatun ja annemarin mainitseman Kivikangas.fi nettisivuihin.
Oman verkkoni hankin käytettynä eräältä kalastajalta. Koko hakumatkan sain ajaa melkoisessa kalanhajussa. :smt005 Hankkimani verkko on on 50mm solmuvälillä. Pikkulinnut pääsevät halutessaan läpi, mutta ei suuremmat tunkeutujat.
harrastaja

Re: Rastasverkkoa aitauksen katoksi?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Kiitos tiedosta ..eipä niit ole ennen tullut seurattua.....
Vastaa Viestiin