HOX! Ikkuna, tuuletus!

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

brahmaatikko

HOX! Ikkuna, tuuletus!

Viesti Kirjoittaja brahmaatikko »

Eli kesäkopperosta kyse, n. 2x3m, tarvitseeko siihen erillistä ikkunaa, kun on siis ainoastaan kesäkäytössä?
Kun eikös kanaset tarvia vähän pimeääkin aikaa vuorokauteen, niin kesäöinähän tuo ikkuna vain valostuttaisi..
Ja toinen, molempiin päätyihin tulee ovet, ei kovin tiiviit, eli ilma vähän vaihtunee sitäkin kautta + uloskulkuaukko
n. 50x50cm, tarviiko vielä jotain tuuletusräppänää esim katonrajaan?
Vajaa 40 neliötä ulkotarhaa kyljessä, että eivät varmaan kauhesti sisätiloissa oleskele ja näin ollen ehkä sitä jätettä
ja muutakaan ei sisään niin hurjasti tuu. Ja kanasten määrä on 6 kanaa ja kukko :smt003
brahmaatikko

Re: HOX! Ikkuna, tuuletus!

Viesti Kirjoittaja brahmaatikko »

:smt006
Kellään ajatuksia etenkin tuosta ikkuna-asiasta??
Iita

Re: HOX! Ikkuna, tuuletus!

Viesti Kirjoittaja Iita »

Itse en usko ,että kanat "kärsisi" ,jos ei kesäaikaan ole ikkunaa,kun pääsevät ulos.. meillä kesällä tulevat(itse) sisälle tuossa klo 17-18 maissa ja käyvät yöpuulle .Silmät kiinni nukkuvat kuitenkin.. :smt002
Ja jos luukusta tulee valoa ,niin sitten näkevät hypätä orrelle..
brahmaatikko

Re: HOX! Ikkuna, tuuletus!

Viesti Kirjoittaja brahmaatikko »

Kiitos :smt002
Nyt vielä askartelen mielessäni, että jos suljen uloskäyntiaukon yöajaksi, niin tuleeko sisällä vaikeuksia
jos avaan aukon aamusella kun heräillään 7-8 aikaan? Nääs jos tahtovat siellä jo heräillä aiemmin, ja ovat suht pimeässä..
Tai sit vaan pidettävä luukku auki yötäpäivää. Lähinnä noitten kettujen jne takia aattelin, ulkotarhan aitakin kyllä pitäs olla suht kestävää tekoa.
tipitiia

Re: HOX! Ikkuna, tuuletus!

Viesti Kirjoittaja tipitiia »

Mulla on pleksistä tehdyt kapeat soirot pienemmässä kesäkanalassa. Näkevät yölläkin, kun mä pidän kaikki lukkojen takana yöaikaan. Tosin talvellakin meidän talvikanalassa kiiluu pistorasiassa lasten yövalo..
Vastaa Viestiin