kanalasuunnitelma

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kukkokiekuu

kanalasuunnitelma

Viesti Kirjoittaja kukkokiekuu »

Tämmöstä olen tuumaillut: Kuva

eli meillä on piharakennus, jonka seinustalle laittaisin jotakin kuvan kaltaista rakennelmaa kesäasunnoksi tulevile kanoille + siihen ympärille aidattu tarha. Kinoksista johtuen en ole vielä viitsinyt edes mennä mittailemaan mutta useampi kymmenen neliötä olisi mahdollista aidata.
Jos (kun) käy niin, että emme halua ensimmäisistä kanoista syksyn tullen luopua, olisi tuosta mahdollista puhkaista kulkuaukko autotallin puolelle. Autotalli toimii tällä hetkellä lähinnä romuvarastona, siitä voisi helposti lohkaista perältä kanoille tilaa talveksi..
Onko kellään kanalaa vastaavalla konseptilla? Kommentteja ja ideoita, kiitos :smt048

..niin ja kanojen määräksi olen ajatellut 3-4 ..kukkoa ei voi tänne taajamaan ottaa.
kukkokiekuu

Re: kanalasuunnitelma

Viesti Kirjoittaja kukkokiekuu »

autotallin puolelle ajattelin jotain tällaista
Kuva
kotkotko

Re: kanalasuunnitelma

Viesti Kirjoittaja kotkotko »

Hienoilta näyttävät.
Onko se autotalli lämmitettyä vai kylmää tilaa?
Jos on lämmintä, siis pakkasillakin vähintään pari astetta plussan puolella, niin tuo verkkoseinä riittää kyllä. Mutta itse laittaisin metrin verran alhaalta umpiseinää, kanat kylpiessään ja kuopsutellessaan levittävät tuon verkon läpi purut pitkästi häkin ulkopuolelle. Jos ne haluaa nähdä siitä läpi, niin sen voisi laittaa vaikka valokatteesta.
kukkokiekuu

Re: kanalasuunnitelma

Viesti Kirjoittaja kukkokiekuu »

autotalli on nyt lämmittämätöntä tilaa, mutta ajatuksena olis vähän rempata: valaa uusi lattia ja laittaa uudet eristeet seiniin. Sähköt siellä on. Tuon verkotetun tilan jatkeeksi vois ajatella vielä pienen huoltotilan ja sitte väliseinän ni ei tarvitsis talvella koko tallia lämmittää välttämättä.
epi

Re: kanalasuunnitelma

Viesti Kirjoittaja epi »

Minusta sinulla on kanojen asumussuunnittelu hyvin hallussa, mitä tuohon enää lisäämään? Kanalan betonilattia kannattaa maalata (helpottaa siivoamista/pesemistä) ja seinät kalkita, sitä olen samaa mieltä, että häkin alareunaan kannattaa laittaa kunnolla jotain ettei kanat kuopsuttele sieltä kaikkea toiselle puolelle.. meillä on kolme lautaa päällekkäin, mutta silti sieltä vielä kuopsutellaan yli. täytyy tuossa siivouksen jälkeen muutama lisälauta laittaa..
Hyvä siitä tulee, tsemppiä vaan rakentamiseen ja kanojen pitoon! :)
Vastaa Viestiin