isännän kalkkimaali (tikkurila)

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

rusina85

isännän kalkkimaali (tikkurila)

Viesti Kirjoittaja rusina85 »

Hei!
Kanalan ehostus menossa ja tarkoitus maalata kanala sisäpuolelta. Olin aluksi ajatellut ihan luja-maalia koska kestää kosteutta ja voi pestä. Nyt olen rautakaupasta bongannut tuollaisen maalin kun isännän kalkkimaali. Onko kellään kokemusta? Kalkkimaali pitäisi loisiakin loitolla..
Gizzmo

Re: isännän kalkkimaali (tikkurila)

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

valmis kalkkimaali on kallista kuin nestemäinen kulta. paaaljon havemmalla pääsee kun ostaa kalsiumhydroksidia 40 kg säkki , maksaa alle kympin. ja siittä laittaa itse veden ja vähän suolaa sekaan.
ja vetelee isolla pensselillä tai rikkaharjalla seiniin.mitäs matskua ne seinät on?
rusina85

Re: isännän kalkkimaali (tikkurila)

Viesti Kirjoittaja rusina85 »

Joo tiedän että halvemmaksi tulee kalkin osto säkissä vaan nyt olis tarkoitus päästä helpolla ja nopeasti. Seinistä yksi on ihan lautaa, muissa on luja a levyt. Katossa ihan havuvaneri, joka tarkoitus myös maalata. Seinät pysyny tosi siistinä, vain orsien takana on ulostetta hieman. Siisteyden takia ajattelin että jos vain olisi maalannu lujalla, sen voisi pestä tarvittaessa ilman uusinta maalausta. Kalkkimaali taitaa tarvita aina uutta maalikerrosta pesun jälkeen...
Iloisten Munatalo

Re: isännän kalkkimaali (tikkurila)

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Meillä on vedetty kyseisellä Isännän kalkilla ja hyvää jälkeä tulee ... tosin ei ne kestä puhtaana kuin sen hetken kun sitten kanat maalaa ne uudelleen :smt005 Nytkin tuolla on pari pönikkää odottamassa kunhan päästään sutimaan.
Gizzmo

Re: isännän kalkkimaali (tikkurila)

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

pesun- ja muunkinkestävän pinnan saa parhaiten betolux -maalilla.sitä saa myös vesiohenteisena. kalkki tosiaan tuppaa vaatimaan jatkuvaa huoltomaalausta kun ei pesua niin kestä.
Vastaa Viestiin