"siirtotallista" kanala

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Huppu

Re: "siirtotallista" kanala

Viesti Kirjoittaja Huppu »

Mulla on munintapesät ihan lattianrajassa, kyllä sinne oli eilen jo muna tullut. Missään muualla ei kyl ole sellaista sopivaa hämärää paikkaa eli vissiin sitten valitsivat sen sopivimman ja tuurilla juurikin pesän :smt003
Mutta jos sä päällekkäin teet niin ainakin jää tuota lattiatilaa enemmän :smt045
Hepsuli

Re: "siirtotallista" kanala

Viesti Kirjoittaja Hepsuli »

Tässä kun oon lueskellut näistä parakki ja työmaakoppikanaloista niin haluaisin tietään :smt017 millä lämmitätte talvella? Onko teillä sähköpatteri vai joku muu systeemi? Ja kuinka paljon talven lämmitys maksaa?
Skrållan

Re: "siirtotallista" kanala

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

mulla tänään selkä katkes kun sitä munintapesää rakentelin...
ei mulla ole minkään valtakunnan taitoja, ja rumakin siitä tuli ja isoin virhe on se että se ei ole helposti putsattava.
oon jo miettiny että ens kesänä kaikki lentää ulos ja remontoin ihan juuriaan myöten koko kanalan kun eka nään yhden talven kuinka se parhaiten toimis.
Skrållan

Re: "siirtotallista" kanala

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

Kuva
tollanen siitä nyt tuli.
mun rakennustaidot ei parempaan riittänyt.
kalkitsen sen vielä, ja joku tikapuu pitää varmaan tehdä.
just kaikkien punkkejen paratiisi :smt013
Skrållan

Re: "siirtotallista" kanala

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

voi ukkoa, se teki mulle tänään tikapuut, että kanat pääsee orrelle.
se tekee aina kaiken niin täysillä että nää tikkaat kestää norsunkin. ne on mun mielestä väärinpäin mutta kuulema niiden kuuluu olla noin..
munintapesä on valmis. ja anoppilasta löytyi 18 vuotta vanha ovi, jonka otin. on se hyvä kun ihmiset ei heitä sitten mitään pois! joskus tekee löytöjä.
Kuva
näköjään en kalkinnut sisäkattoa.

Kuva
18 v sitten nikkaroitu kanakopin ovi..

Kuva
sitten urinpäin oleva norsutikas :)
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: "siirtotallista" kanala

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kivan näköistä! Norsutikas on ihan yliveto, sievä kuin mikä ja varmasti tukeva :smt042
juujuu

Re: "siirtotallista" kanala

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Ihan hyvän näköisen pesätornin olet rakentanut :smt045 Ja noi tikkaat eivät kulu muutamaan vuoteen kovassakaan käytössä Meillä eivät oppineet tikkaita silkit käyttämään vaan hyppivät tasolta tasolle (lue laudalta laudalle )päästääkseen A :sta B:n Paitsi yksi aina hyppää korkealta ja kovaa alas Miten iso tumpsaus voi kuuluakkin pienestä kanasta joka pudottautuu pehmeälle alustalle :-"
Skrållan

Re: "siirtotallista" kanala

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

joo noi tikkaat varmasti kestäis strutsiakin, jos sellaset orrella nukkuis.
:smt045
tänään olen laittanut verkon siihen pikkukopperoon.

PÄIVÄN KYSYMYS :
siitä tällä hetkellä tipuille tarkoitetusta kopista siellä nurkassa tuli 1,1x1,1 metriä, eli pikkuisen reilun neliön.
voiko sen laskea lattiatilaksi jos ottaa sitten oven pois, mutta jättää sen sivuverkon. käyttääkö kanat tollasta kopperoa?
vai mitä mä sille teen? niittasin sen verkon sinne sen verran lujasti (norsunvarmasti ;) ) että en rupeais mielelläni sitä pois välillä ottamaan, jos sitten käyttöä taas löytyis.
hengeton

Re: "siirtotallista" kanala

Viesti Kirjoittaja hengeton »

Joku kanahan voi ottaa sen vaikka turvapaikaksi, varmasti sinne olisi hyvö muniakin, jos koppi löytyisi. :)
Skrållan

Re: "siirtotallista" kanala

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

HITSI, kävin karjaan raudassa, siellä oli vanhat jotkut laatikot mitä oli ennen käyttäneet takahuoneessa kaikenlaisen sälän säilyttämiseen, NE OLI TÄYDELLISIÄ MUNINTAPESIÄ, mutta ei myytävänä..
Skrållan

Re: "siirtotallista" kanala

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

VALMIS !!!!
nyt puuttuu enää kattopellit
juujuu

Re: "siirtotallista" kanala

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Onneksi olkoon Kanat sitten vaan sisälle :)
Skrållan

Re: "siirtotallista" kanala

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

ei ne typerykset huolinnu.. :smt022
saavat olla viel kesäkanalassaan.
Jekku

Re: "siirtotallista" kanala

Viesti Kirjoittaja Jekku »

Hepsuli kirjoitti:Tässä kun oon lueskellut näistä parakki ja työmaakoppikanaloista niin haluaisin tietään :smt017 millä lämmitätte talvella? Onko teillä sähköpatteri vai joku muu systeemi? Ja kuinka paljon talven lämmitys maksaa?
Meillä lämmitettiin viime talvena kahdella lämpölampulla. Yksikin ois riittäny, mut toisessa päässä oli tipuja ja toisessa niin kosteeta, et pakko olla kaks.

Skrållan et sie ens kesän tuota remontoi. Sie teet uuden ja isomman :smt044
Skrållan

Re: "siirtotallista" kanala

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

noinkohan? voihan se olla, kyllä tuo on pieni..
tänään kanat muuttavat syksyä pakoon sisälle, ulkona kaamee tuuli.
Vastaa Viestiin