Totaalinen sekoaminen, mopo meni ja kovaa

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

harrastaja

Re: Totaalinen sekoaminen, mopo meni ja kovaa

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

niin vari huomioi myös suunnitelmassa ensin tontti..
tinttu

Re: Totaalinen sekoaminen, mopo meni ja kovaa

Viesti Kirjoittaja tinttu »

Vari, mun vanha talo ois vissiin koht puoleen myynnissä jokioisilla, liki Mairea! On isompi kuin mummonmökki mut pien kuitenkin, lämpee puilla. Ja ulkorakennus, mikä on kylmä mut mistä saisit kyllä vuohille ja kanoille tilat tehtyä.
Se pihatto mis mulla poni ja vuohet asuivat on kyllä purettu...Pieni leikkimökkiki pihassa nököttää(mun muksujen Lusmumaja, snif, jäipi sinne...)
Tontti on tosi pieni, mutta ainakin mun sai laiduntaa naapuripellolla(Mairen vuokraisännällä vuokralla siis nekin ja niitten omistaja on sit kans ihan huippu et senkin puolesta varmaan saisit käyttää)
Hinnasta en tiiä, mut oon satavarma et rakastuisit kun näkisit, itekin sitä haikeena muistelen mutta meille se oli liian pieni :smt010
laita yksäriä jos kiinnostaa, mun äiti omistaa sen nykysin ja se on vuokralla mut myy sen jossai vaiheessa...
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Totaalinen sekoaminen, mopo meni ja kovaa

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Jos "uutta" rakentaa niin yksi vaihtoehto on hankkia vanha hirsikehikko ja siirtää se. Tosin kannattaa olla tarkkana että se on hyvässä kunnossa. Taitaa olla vain niin että uudet eristämismääräykset voivat hankaloittaa tämän tyyppistä projektia.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
milkkis]

Re: Totaalinen sekoaminen, mopo meni ja kovaa

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Me ollaan kanssa kohta 4 vuotta asuttu tässä ite rakennetussa talossa. Ja talon rakennus MAKSAA, kun selailee niitä taloesitteitä niin siinä menee tosi helposti sekasin ja hinnat tuntuu tosi halvoilta :smt012 Meillä tää tuli valmiina seinä elementteinä ja katto valmiiks asennettuna ja sit vasta alko ne työt :smt005 (Ite piti siis pohjat ym tehdä, jo pelkkä kaivurin hommaaminen töihin pihalle on aikas hintavaa hommaa)
Jos jotain eläinsuojia vielä meinaat rakennella niin voi varmaan aikas helposti laskea sellaset lähemmäs 200 000 e hintaa....
kaisumaria
araucana
Viestit: 519
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: Totaalinen sekoaminen, mopo meni ja kovaa

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Meillä kans talo tuli autolla seinäelementteinä sateelta suojaan -toimituksena ja itse tehtiin ulko-ja sisätyöt.
Hinta tais olla IVT-poistoilmalämpöpumpun kanssa siinä 50 pintaan, mutta muuhun menikin sitten rahaa ja
aikaa! Nyt on kuitenkin kolmen vuoden jälkeen tehty lopputarkastus (vain lumieste kuistin katolle vielä asennettava)
ja voi sanoa että valmista tuli. Lainaa riittää meille ja kenties perillisillekin. Perustus-, imeytyskenttä- ja pihatöihin lainattiin tutun kaivuria, käytettiin omaa hiekkakuoppaa ja puuna oman metsän puita ja silti maksoi :shock: . Verstas on ihan ok TIETYSTI mutta kanala, joka rakennettiin ekaks tänne tontille, oli aluperin porojen ja strutsien kuljetuskoppina toiminut, jonka ympärille rakennettiin katto ja seinät.
Eipä meitä kuitenkaan kaduta tehty urakka, onneksi tämä on eka (ja vika) itse tehty talo joten onneksi ei ihan tiedettykään mitä kaikkea se vaatii :smt045 .
Vari, Keltsussa tai muissakin ilmoituslehdissä on usein myytävänä "pilkkahinnalla" hirsikehikkoja, joskus värivirheellisiä
ja usein esim. Venäjältä tuotuja. Näitä venäläisiä näkyi usein Itä-Suomessa ja puu on meidän isännän mukaan paljon
parempilaatuista kuin suomalainen tehokasvatettu (anteeksi).
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
ninnu

Re: Totaalinen sekoaminen, mopo meni ja kovaa

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Täälläkin kannattaa vierailla :smt006

http://www.navetta.com/
lahjailona

Re: Totaalinen sekoaminen, mopo meni ja kovaa

Viesti Kirjoittaja lahjailona »

Vanhojen hirsikehikoiden käyttäminen uusiin asuinrakennuksiin taitaa olla mahdotonta nykyisten rakennusmääräysten mukaan. luulen, että kukaan ei pysty laskemaan niille riittäviä lämpöarvoja. Nykyisin uusiin asuinrakennuksiin vaaditaan ( ainakin minun tietojeni mukaan ) aina ilmastointi, joka ei taida olla sun toivelistalla. Ota selvää nykyisistä rakennusmääräyksistä, jotka taitavat kiristyä taas vuoden vaihteessa ja mieti sen jälkeen kannattaako rakentaa uutta. Mitenkään haluamatta masentaa, niin itse en lähtisi rakentamaan nykyisillä vaatimuksilla, vaan hankkisin vanhan talon, joka on hyväksytty vakituiseen asumiseen. Sitä voi sitten korjailla omien mieltymysten mukaan. Jos siihen joutuu hakemaan jotain muutosrakentamislupia niin taas koskee samat säännöt kuin uuden rakentamista. Hyvää alkavaa vuotta ja onnea talon etsintään.
vardenji

Re: Totaalinen sekoaminen, mopo meni ja kovaa

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Joo, rakentaminen alkaa vaan näyttää huonoimmalta ratkasulta :smt009 Muutamaa myytävää taloo olen kattellu lähellä työpaikkaa, mut ensinnäkin mainittuna 'remontoijan unelma', 'lohkottava tontti 400m2' , 'rakentamaton yläkerta' ym. Ja kaikki lähiössä. Kuvista näkee melkein ruostuneita vesiputkia, vesivaurioita ja huonokuntosia lattioita. Työpaikka on juur ja juur taajaman rajalla ja esim 2-tien sukulan puolella olis ainakin lääniä, muttei myytäviä taloja... Saati sit vuokrattavia.
Yks ainoo talo vaikutti oikein hyvältä. tien päässä (taajamassa :smt012 ) aika vähän neliötä tähän nykyseen verrattuna( :smt041 ), piharakennus, jossa kohtalaisen kuntonen käyttämättä ollu sauna(palotarkastus, rakenteiden tarkastus ym vaadin) ja aika iso piha. Sisustus vaan vaatis melkosen remontin ja sielläkin oli yläkerrassa laajennusvaraa, jos haluaa lisää tilaa. puu ja sähkölämpö. Nyt en muista muuta. Jatkan vielä etsintää, tulis meinaan se remontti ennen muuttamista aika kalliiks...
kaakatin

Re: Totaalinen sekoaminen, mopo meni ja kovaa

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Huh hyvä Vari, että olet luopumassa oman talon rakentamisesta, ei todellakaan ole halpaa hommaa, eikä sillä viidelläsadalla paljon tuollaisia velkoja makseta. Etsi vaan taloa kaikessa rauhassa, kyllä aikanaan sopiva eteen tulee. Minäkin hain kaksi vuotta tätä mun taloa.
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Totaalinen sekoaminen, mopo meni ja kovaa

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Ei varmaan kannata taajamasta ostaa, se on niin paljon helpompi elukoiden kanssa kunb ei tartte naapureilta lupia kysellä ja pelätä että mitäs jos elukat häiritseekin niitä.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
hen-na

Re: Totaalinen sekoaminen, mopo meni ja kovaa

Viesti Kirjoittaja hen-na »

En ihan kaikkia lukenut, että en tiedä oliko tämä neuvo jo: sun pitää laittaa ilmoitus lehteen, että ostetaan talo! (tai mennä sitten ovelta ovelle kyselemään :smt005 )
Sieltä oikeasti saattaakin löytyä (vanhoja)ihmisiä jotka tälläisen tarjouksen vastaan tullen voikin talonsa myydä vaikkei ennen ole miettinytkään myymistä.
Ite kyllä ehdottomasti suosin vanhaa taloa (tämä jäi perinnöksi meille). Me ollaan remontoitu itsekseen kohta koko talo. Keittiö uusittu, pintoja uusittu lattiassa, parissa huoneessa katto ja tapetoitu, ulkolaudoitus vaihdettu, navetta rakennus maalattu, talon katto maalattu jne.. sauna ja pesuhuone taitaakin olla vuorossa kesällä, se jätetään kyllä ammattilaiselle ja se sitten tuleekin kalliiksi.. Mutta siis itte remontoiminen ei ole tullut kyllä kalliksii (kolmisen vuotta pikkuhiljaa tehtiin), hyvää jälkeä ollaan aikaan saatu. Koskaan ei kyllä olla laskettu paljonko oikeasti meni, mutta ihan pystyttiin velatta ja normi tuloilla tekemään.. Niin kävi meillä sähkö/putkimies tekemässä tietty omat hommansa. Talon laitto on tosi mukavaa! :smt049
vardenji

Re: Totaalinen sekoaminen, mopo meni ja kovaa

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Seutusanomaan voisin tietty laittaa et etsitään taloa :smt001 Taajamaan en haluais, tarkistan kuitenkin nekin vaihtoehdot...
Kiirehän mulla ei täst oo lähtee, on niin mahtavat vuokranantajat! Noi välimatkat ja huono eläinsuoja sekä lämmityskulut mua täs kaikkein eniten ajaa pois... Yli puolet tän talven polttopuista jo menny ja pakkaset vasta alkaa :smt009 130m2 on liikaa yksinäiselle!
Vastaa Viestiin