Kokemuksia aitausverkosta

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

anssiu

Kokemuksia aitausverkosta

Viesti Kirjoittaja anssiu »

Olen pähkäillyt kuinka saisin pihan perälle reilun kokoisen alueen kanojen käyttöön. Talon vieressä kulkee tie jossa porhalletaan 80km/h. Netissä on myynnissä aitausverkkoa kanoille. Korkeus hiukan yli metrin. Saa myös sähköistettynä. Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisesta verkosta. Osaahan se kana lentää pieniä matkoja. Eihän tuo ole iso haaste kanalle hypätä tuon verkon ylitse.

Olisiko kenelläkään kokemusta tuollaisesta verkosta. Kannattaako edes harkita ? Jos kanat pysyy aitauksen sisäpuolella niin varmaan ihan hyvä investointi.
Paltsi

Re: Kokemuksia aitausverkosta

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Kanat lentävät tuosta kevyesti yli. meillä ei edes kalkkunoita pitele 2m aita. kanat yöpyvät navetan kattotuoleilla neljässä metrissä eikä sinne ole portaita. minä laittaisin maatiaisille 2 metrin aidan ja orret yms riittävän kauas aidasta. jättikotchin pysyy metrin aidassa.
ninnu

Re: Kokemuksia aitausverkosta

Viesti Kirjoittaja ninnu »

En kyllä usaltaisi luottaa noin matalaan verkkoon, mulla ei ainakaan ole yhtäkään rotua, joka ei tuosta yli lentäisi,niin halutessaan :smt017 Mun jättikoch kukkokin hyppää/lentää orrelle joka yli 150cm :smt003
Paltsi

Re: Kokemuksia aitausverkosta

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

:shock: Jösses! Meillä nousee 50cm tuolille :smt003
harrastaja

Re: Kokemuksia aitausverkosta

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Tahtoohan mun sekarotusetkin vielä 2 metrisenkin aidan tolpalle ,mutt verkkokatto estää niitten lentämisen yli, en suosittelis noin matalaa
miemsl

Re: Kokemuksia aitausverkosta

Viesti Kirjoittaja miemsl »

Sähköistetty metrin korkunen verkkoaita pitää kanat hyvin laitumella sisällään ja pienpedot poissa. Mistä verkkokaupasta muuten löysit tuota verkkoaitaa?
ninnu

Re: Kokemuksia aitausverkosta

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Paltsi: Tuo on 1,5-vuotias kookas jätti, mutta taas isänsä, joka on vajaa neljä, ei enää lennä orsille, vaaan enemmänkin makoilee maassa, kyllä se nuorempana orsia käytti. Koollakaan ei voi perustella, koska poikansa on painavampi ja muutenkin kookkaampi, en tiedä sitten onko ikä tuonut jo jotain vaivoja, vai miksei enä käytä orsia :smt017
Suwitsu

Re: Kokemuksia aitausverkosta

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

miemsl kirjoitti:Sähköistetty metrin korkunen verkkoaita pitää kanat hyvin laitumella sisällään
Meillä olis vartissa kaikki muutama kymmenen kanaa aidan ulkopuolella, mukaan lukien valtavan kokoinen faverollekukko.
Karhurouva

Re: Kokemuksia aitausverkosta

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Meillä on tuo "laidun" aidattu osittain vain 80-senttisellä koiraverkolla, alareuna maata myöten. Sen tarkoitus onkin lähinnä estää satunnaisen koiran ryntääminen suoraan kanaparven sekaan. Aina siitä välillä joku kana tai lähinnä nuorisokukko lehahtaa yli, mutta sitten onkin kiire takaisin parven sekaan... Yllättävän hyvin nuo ovat tuossa pysyneet, toisaalta siinä onkin lääniä sellainen viitisensataa neliötä, siellä mahtuu kyllä väistämään kaveria vaikka olis enemmänkin kiire. Koiratarhan puolelle taas on korkeimmillaan yli kolmessa metrissä aita, sieltä kun ei passaa yli tulla tai on hengenlähtö lähellä.
Vastaa Viestiin