kanalan/ankkalan valaistus

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

pauliina74

kanalan/ankkalan valaistus

Viesti Kirjoittaja pauliina74 »

meillä kaksi lämpölamppu palaa kanalassa yötä päivää? vai pitäiskö kanoilla olla "pimee kausi"? taitaapi mennä kylmyyden puolelle talvella, jos sammutan ne,,, :smt017
Pirjo

Re: kanalan/ankkalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Pysyisikö se sinun kanala lämpöisenä yhdellä lampulla yö aja?
Ajattelin vain jos vaihtaisit toiseen lamppuun punaisen polttimon millä voisit lämmittää silloin yöllä että voisivat vähän levätä...?
Iloisten Munatalo

Re: kanalan/ankkalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Punainen lamppu yöksi jos lampun pitää palaa silloinkin :smt045
http://www.hautomakone.fi/PublishedServ ... e=LAirP250
pauliina74

Re: kanalan/ankkalan valaistus

Viesti Kirjoittaja pauliina74 »

punainen lamppu laitettu tilaukseen, katsotaan onko hyötyä :smt002
Pirjo

Re: kanalan/ankkalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

...Niin en mä tiiä onko siitä sinulle hyötyä: saman lailla vie sähköä kuin tavallisenkin värinen lamppu, mutta kanoille varmasti on!
pauliina74

Re: kanalan/ankkalan valaistus

Viesti Kirjoittaja pauliina74 »

sitä juuri ajattelinkin :smt003
Lyydia

Re: kanalan/ankkalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Minä ripustelen led jouluvaloja kanoille. Laitan ajastimella syttymis ja sammumis ajan :smt045
Viktoria

Re: kanalan/ankkalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Viktoria »

Kuin myös! Led-valosarjalla aamu- ja iltahämärä ajastimella ja muuten hehkulamppu, jonka sammutan illalla.
Suurnäkin Kanala

Re: kanalan/ankkalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Suurnäkin Kanala »

:smt038 Terve kaikille,
Meillä laitettiin kanalan kattoon valoksi, sellainen loisteputki troikka 11w ip44. Ostin sen Robinhoodista n.14€, siis valmis lamppu kumikaapelilla. Pistorasian ja johdon väliin ajastin, 14 tuntia valoa ja yö pimeää. :smt038

Hurraa, valot auttaa. 29 kanaa, jo munii 17 munaa päivässä. :smt041
Viimeksi muokannut Suurnäkin Kanala, 20 Marras 2011, 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iloisten Munatalo

Re: kanalan/ankkalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Eihän se vaan ole sitä "värisevää" valoa joka ärsyttää kanojen silmiä :oops:
Kärttyämmä

Re: kanalan/ankkalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Kärttyämmä »

Itse olin suunnitellut laittaa useamman näitä ihan perus kellarivalaisimia, ei maksa paljoa, IP44 luokitus, e27 kanta, saa käyttää 60W hehkulamppua tai energiansäästölamppuja.
Yleisvalona voi kanoille melkein riittää 1-2kpl, mutta työskennellessä voi sitten laittaa loput päälle.

Siis tällaisia http://www.prisma.fi/tuotekuvat//large/ ... ejgz86.jpg
Bauhausissa taisivat maksaa 3,95 kappale ja oli montaa väriä runkoa, Terrassa näkyy olevan 4,90e/kpl
Iloisten Munatalo

Re: kanalan/ankkalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Kärttyämmä kirjoitti:Itse olin suunnitellut laittaa useamman näitä ihan perus kellarivalaisimia, ei maksa paljoa, IP44 luokitus, e27 kanta, saa käyttää 60W hehkulamppua tai energiansäästölamppuja.
Yleisvalona voi kanoille melkein riittää 1-2kpl, mutta työskennellessä voi sitten laittaa loput päälle.

Siis tällaisia http://www.prisma.fi/tuotekuvat//large/ ... ejgz86.jpg
Bauhausissa taisivat maksaa 3,95 kappale ja oli montaa väriä runkoa, Terrassa näkyy olevan 4,90e/kpl
Noi on kivat ja varmaan hyvät !
Paltsi

Re: kanalan/ankkalan valaistus

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Meille tuonne uuteen lintulaan tulee perusmuovisia pallokuvulla olevia valaisimia joihin laitetaan 10W ledit. Niitä tulee 5kpl. noiden led lamppujen hinta on muistaakseni n. 26E kpl, itse valaisimet vitosen luokkaa.
pauliina74

Re: kanalan/ankkalan valaistus

Viesti Kirjoittaja pauliina74 »

meidän kanalle ensimmäinen muna!!! tais olla punasesta lämpölampusta apua!! :smt003
kuutamofoxi

Re: kanalan/ankkalan valaistus

Viesti Kirjoittaja kuutamofoxi »

Iloisten Munatalo kirjoitti:Eihän se vaan ole sitä "värisevää" valoa joka ärsyttää kanojen silmiä :oops:
Onkohan tähän jossain joku blondi-ohje, millaisia pitäis olla? Ettei käy kun nimeltä mainitsemattomalle koirankopinrakentajalle, joka meni puutavaraliikkeeseen ja pyysi myyjää lastaamaan peräkärryyn "koirankoppilautaa isoon koppiin". Ei sillä, että mulle olis koskaan käynyt näin, mutta jollekkin vois käydä :smt002
Vastaa Viestiin