Kanalaprojektini

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

capeet

Kanalaprojektini

Viesti Kirjoittaja capeet »

Hehkutetaas ensin vähän.. Ostin viime torstaina ihanan pienen punaisen rintamamiestalon Suonenjoelta, ja muuttohommiin päästään tämän viikon lauantaina. Pihassa on pikkuinen navetta, kaksikerroksinen aitta/puuliiteri ja pihasauna.
Ja omenapuita, luumupuu, marjapensaita, kasvimaa ja mansikkamaa :smt007

Nyt olisi tarkoitus heti lauantaina alkaa raksailemaan siihen navetan karjakeittiöön kanasille (ja pupusille) talvitiloja.

Eipä mulla nyt muuta kerrottavaa vielä ollutkaan, piti vaan tosiaan päästä vähän hehkuttamaan, kun oon onnesta niin soikeena!
Kuvia ja lisää juttua tulossa siis vähän myöhemmin, mikäli meidän uudessa talossa toimii intternetti. :smt005
Maatikko

Re: Kanalaprojektini

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

Voi, onnea uuteen tupaan. Aivan mahtavaa :smt038
capeet

Re: Kanalaprojektini

Viesti Kirjoittaja capeet »

Niin.. ja tosiaan mulla on siis kahdeksan "suomalaista ruskeeta kanaa" (ostin Iisalmesta joltain 96v. papalta) ja sit semmonen hieno kukko, joka on sekoitus vaikka mistä maatiasrodusta. Tietääkseeni. Mut komea ja kiltti se on. Oikea herrasmies :smt054 .Kukon sain kaveriltani Vehmersalmelta. Ja pupuja on kolme, kaksi naarasta ja yksi joko naaras tai homouros.
capeet

Re: Kanalaprojektini

Viesti Kirjoittaja capeet »

Oltiin siellä uudella talolla yötä, ja kun tultiin tänään kotiin, meitä odotti karmea näky. Joku elukka oli päässyt kanatarhaan ja nylkenyt ja tappanut kolme kanaa. Yksi jouduttiin itse lopettamaan kun oli niska revitty auki. :smt009
Siirsin loput kanat sisälle turvaan, toivottavasti selviävät järkytyksestä. Meidän kukolla on pieni vekki kylkinahassa, henkiin jääneet kanat on onneksi ihan ehjiä. Kylläpä on paha mieli.
suikku

Re: Kanalaprojektini

Viesti Kirjoittaja suikku »

No, voi kauhistus! Onneksi muutama jäi.
Maatiaiskana

Re: Kanalaprojektini

Viesti Kirjoittaja Maatiaiskana »

Voi kamala :(
Kuitenkin, tervetuloa Suonenjoelle :smt001
Vastaa Viestiin