helppo ja halpa ruoka-automaatti

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

siiri

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja siiri »

Onko kellään kuvaa tuollaisesta isommasta kanisterista tehdystä automaatista? Onko kukaan mahdollisesti kiinnittänyt sellaista seinään jollain?
*varustautuu tulevaan talveen vimmatusti* :oops:
Haaveilija

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja Haaveilija »

mervi.i. kirjoitti: Pikkutipuilla sisällä on vesiautomaatti buranapurkista tehty, samalla systeemillä kuin "oikea" automaatti, ruokinta-automaatti on pullo mikä kierretään alustaan , niitä myynnissä pihalintujen ruokintaan, siihen saa vaikka 2l pullon. maksaa pari euroa .
meidän Macca-kätevä tekee kaiken ihan ite :smt002
Minua kiinnostaisi tuo buranakeksintö. Mitenhän se toimii? Kuvia?
Mimi30

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Tosi hyvä idea! :smt001 Täytyy ottaa käyttöön vaikkapa noille meidän viirulaisille..
onnikas

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja onnikas »

Mulla on kans ollut käytössä tuo vihreä lintujenruokinta-automaatti joka kierretään tavalliseen pulloon kiinni. Tiput varsinkin käyttävät sitä mielellään.
Skrållan

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

toi kanisteri oli hyvä idea!
mä tein kesäkanalaan jostain 10 l ketsuppiämpäristä ihan vaan niin että viilsin noin 5-7 cm kohdalta noin 5 sentin korkuisen reijän siihen ämpärin kylkeen,, jätin vähän välimatkaa ja tein toisen. eli ämpärissä kaks noin 20-25 cm pituista reikää mistä kanat syö. täyttö yksinkertaisesti päältä-kansi pois.. hyvin toimii, kaunis ei ole :smt002
Conspiracy

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja Conspiracy »

Viiruille väsäsin tämmöisen ja on kyllä tosi kätevä. Mitä nyt yksi yö olivat remunnu niin, että tikku oli livennyt paikaltaan ja luukku läpsähtänyt kiinni. Vähän vahvempi ja pidempi tikku tilalle ja taas mennään :smt001
Marissa

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja Marissa »

Meillä on kalkkunoille toteutettu siimiksen idean pohjalta tämmönen :smt001
Kuva
ninanni

Re: helppo ja halpa ruoka-automaatti

Viesti Kirjoittaja ninanni »

TÄYDELLINEN ANKKA TIPUILLLE! Ei ole juoma automaatin vedet lutrattuna rehuun ;) :smt041
Vastaa Viestiin