Viiriäinen hautoo

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
caddy

Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja caddy »

Viiräiskana istuu jääräpäisesti muniensa päällä, hmm, viidettäkö päivää. En ole kovin toiveikas, kun en ole koskaan kuullut viiriäisen hautoneen itse munia ihan tipuiksi asti. Mutta nyt kuulin, että jollakin munislaisella olisi viiräinen hautonut itse loppuun asti. Onko noin, kuka tunnustaa? :D

Ihan tavisviiriäisiä siis, ei siniviiriäisiä.
fasunen

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Oho toivotaan että sais tipejä maailmaan ja lisäännytä ihmeessä tätä yksilöä oikeen ahkerasti jos sen poikasetkin peris tätä hienoa ominaisuutta :smt023
tyyne

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja tyyne »

Kukkuu, minä tunnustan :smt005
Meillä hautoi ja kuusi kuoritutui. Kolme niistä on edelleen sakissa, kaksi kanaa ja yksi kukko tuli. Alla linkki keskusteluun missä tarinaa niistä kuvien kanssa.
(sillä varauksella että tuo "linkittäminen" onnistuu... :smt002 )

http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=9&t=6458
caddy

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja caddy »

Se siis ON mahdollista! Nostaa hiukan toivolukemia, että tuo tiosiaan jaksaisi loppuun asti hautoa. Mulla on viiriäisiä ollut vuosikausia, ja onhan ne joskus istuksineet muniensa päällä ennenkin, mutta se "hautominen" on kestänyt lähinnä tunteja, tai ehkä päivän-kaksi, ei koskaan näin kauaa. Ja kana siis istuu edelleen tukevasti littanana munien päällä heinäpesässään :) Toivottavasti se nyt sitten tosiaan hautoo loppuun asti...
En ole edes aivan varma, kauanko se nyt on siellä jo istunut, kun alkuajan sivuutin tyyliin "jaa, no tuo nyt muka-hautoo tuossa, kokeilkoon nyt", enkä sen kummemmin laittanut merkille. Mutta vähintään kuudes päivä on menossa. Voi siis olla jo pidemmälläkin.
Rusina

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Peukutuksia, että vie urakan loppuun! :smt023
max3

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja max3 »

Mua kiinnostaa, et minkä ikäisiä on nää viirukanat, jotka hautoo? Tietäis sit vaikka tulevaisuudessa houkutela omia. :smt002
tyyne

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja tyyne »

Meillä hautoi reilun puolen vuoden ikäinen, alkukesän tipu teki omat tipuset sitten jouluksi.
caddy

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja caddy »

Täähän nyt järjettömäks menee :smt107 Iltakäynnillä äsken oli toinen kana mennyt pesään hautojan viereen, siellä napottivat kahdestaan! No, toivottavasti jompikumpi jaksaa sit myös hautoa tosiaan loppuun asti... En uskalla vielä uskoa, vaikka totiselta touhulta näyttää sen aloittajan osalta, siellä höyhenet pörhöllään tiiviisti ja hyvin omistavan näköisesti istuksii.
Hmm, mitähän tuo ikä ois... On se ainakin yli kaksvuotias.
Mimmi

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Voi, hirmuisesti peukutuksia! Hienoa olisi, kun onnistuisi! :smt041
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4442
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Peukalot ja ukkovarpaatkin on pystyssä, että caddyn viiruliini/t olisi sitä sorttia, että osaisi hautoa loppuun saakka :thumbright:
kanamummo

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Eletään vaffasti hengessä mukana! Muista tiedotella! :smt023
caddy

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja caddy »

Kiitos peukutuksista! Haudonta jatkuu :smt001 Eilen illalla olin ihan varma, että kana varmaan suuttuu, raivostuu, häiriintyy ja lopettaa, kun jouduin laittamaan aivan sen viereiseen karsinaan yhden ponin yöksi. Mutta ei, paikallaan napottaa kana edelleen! :smt045 Iltaisin samaan pesään kokoontuu toinenkin kana ja kukko :smt003 Päivisin vain aloittajakana istuksii tuiman näköisenä ja tiiviisti paikallaan.
mik

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja mik »

:smt055 *pakko saada itelle viiriisiä*
kanamummo

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

.. mä täällä haudon ottaani kylmällä marjapussilla ja hoen : en tarvi viiruja, en tarvi viiruja :smt005
pinka

Re: Viiriäinen hautoo

Viesti Kirjoittaja pinka »

Minä taas hoen itelleni: me tarvitaan viiruja, me tarvitaan viiruja.... mutta joku sanoo päässä: me EI TARVITA viiruja!! :smt004
Vastaa Viestiin