Hiljaisuus ohi...ja meilläkin untuvikkoja

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Päivän saldo.. 9 kalkkunanpoikaa jäljellä: ankkojen uima-allas näyttäs olevan vastustamaton paikka itsarikandidaateilla..mutta ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin.. 7 pientä ankanpoikaa ootteli kotona Kaisan kanssa, kun eilen tultiin töistä. Neljä kirkkaan keltaista ja kolme kirjavaa :lol: Ja Kaarina-ankkaa ei oo muutamaan päivään näkynyt
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Voi voihan ...en enää osaa sanoo.. mikä...viimeyönä katos 4 kalkkunanpoikasta , ankanpoikia on jäljellä 3(pari löyty hukkuneene, muutama kadonnut aiemmin) ....Vanilla oli irrallaan yöllä(pitkästä aikaa), päivällä ei oo lintuja jaakannut..mutta mistäs sen tietää..Haukan oon nähnyt viikonloppuna ja oliskohan se huuhkaja - pentele sittenkin...tai se ilves, joka keväällä kierteli tietä pitkin...jaahas.. ens keväänä kalkkunat pesii sitten tarhassa ja ankanmunat haudotaan koneessa....kone toimii..Brahmanpoikia kuoriutui 20 munasta 9, vaikka munat oli ..mmm..vanhoja ja kääntelykin vähän niin ja näin...samoin kosteuden tarkkailu.. mä olin ihan varma, ettei tuu mitään, kun keräsin munat pesästä, johon oli helteellä porottanut aurinko.
maunu_muori

Kalkkunavaras tais selvitä...

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Eilen tulin kotiin pirssillä ja jäin tienpäähän( eihän ne ankat kuitenkaan väistä vierasta autoa).. Kipsuttelin sitten hiekkatietä ja jo löyty syy miks kalkkunanpojat on kadonneet yön aikana..Meillä on porttiverkossa iso reikä ja siinäpä sitten olikin ilveksen jäljet hiekassa. Lähin jälki näky riihen nurkalla ja siitä onkin sitten jo heinikkoon mahdollisuus puikata saalistaan lintuja.. voihan nenä.. koskahan se käy nelijalkaisten kimppuun..pitäsköhän jo ilmoitella vahinngoista kun kaikkiaan kalkkunanpoikia on kadonnut 16 parampiin suihin lisäksi yks Brahmanpoika ja kaksi ankanpoikaa.

ja mä kun epäilin sitä Karvista...
Wuohetar

Viesti Kirjoittaja Wuohetar »

Voi harmi! Ilves on oppinut löytämään paistinsa vakio paikasta helposti! Täällä on kettu mieliharmina, mutta kun kenelläkään ei ole ollut kanoja niin on pyytänyt kissoja! Laitan kyllä tulevat kanat aina sisälle yön ajaksi, liian suuri vaara joutua ketun suuhun tai haukan viemäksi! :?
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

:shock: Huh! Ikävä vieras teillä, niin komea kun ilves onkin. Toivottavasti ei enää pääse vierailulle.
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

:shock: No voi ei. Mielestäni voisit tehdä ilmoituksen, vaikket korvauksia hakisi tai saisi. Mielestäni pienetkin petovahingot on aina hyvä saada tilastoihin.
Kanaset

Viesti Kirjoittaja Kanaset »

Vitsi, toi on kyllä ikävä tilanne!
Mä ainakin olisin ihan intona tarkkailemassa ilvestä, jos sellainen liikkuis lähikulmilla mutta toisaalta se on peto ja jos se alkaa syödä omia eläimiä niin onkin riesa.
Tossa sen näkee miten hankalaa luonnon-ja ympäristönsuojelu on, kun aina on monta asiaa mitä pitää ottaa huomioon ja useita näkökantoja. Mikään ei ole yksiselitteistä tai yksinkertaista.

Nimim. Opiskelee alaa, kuten ehkä huomaatte
Vastaa Viestiin