Ankan ruokinta?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Ankanpoikanen

Ankan ruokinta?

Viesti Kirjoittaja Ankanpoikanen »

En ole varma pitääkö viesti laittaa tänne vai minne, kun tämä on eka kertani kun käytän munanettiä :smt003

Mutta asiani oli siis että miten kahdelle ankanpoikaselle (noin.kuukauden ikäisiä) pitäisi antaa poikaskalkkia. Mietin vain, että saavatko ne sellasenaan kurkusta alas vai pitääkö sekottaa ruokaan vai liuottaa veteen? Pitääkö poikaskalkin sekaan sekottaa jotakin, kun jotkut on puhunnut oluthiivasta?! :smt017 minkä merkkistä oluthiivaa ja mistä? Ja mitä te olette antaneet ruuaksi ankanpoikasille. Käykö hiutaleet veteen liuotettuna, välillä voikukkaa, vesiheinää, saiko kananmunaa antaa? Maitotuotteitahan ei saanu? Hirveesti kysymyksiä mutta toivon että joku vastaa, jos tämä viesti edes menee minnekkään :smt005
hunski89

Re: Ankan ruokinta?

Viesti Kirjoittaja hunski89 »

Kyllä kai ne poikaskalkin saa kurkusta alas.
Mä olen ankanpoikasille heti ekasta päivästä alkaen syöttäny liotettua tipurehua (sisältää vitamiineja ja hivenaineita), johon olen oluthiivaa laittanut joukkoon (saa puuilosta, black horse merkkistä, siinä on vitamiinien lisäksi niasiinia mitä tarviivat normaaliin kasvuun ja ettei tule räpylävammaisia, itse olen huomannut että ilman oluthiivaa kehitys hidastuu todella huomattavasti) ja hiekkaa jossa pienen pieniä sorahippuja on tarjolla koko ajan kivipiiraan toiminnan takaamiseksi. Ja paljon vettä tarjolla että saavat kaikki ruoat alas kun tuppaavat syönnin päälle plutjaamaan veden kanssa.
Oluthiivaa olen ruoan joukkoon laittanut niin kauan kunnes täysi sulkapeite on saavutettu.
Ja kun ovat tarpeeksi isoja, 3-4vkon ikäisiä niin olen antanut myös liotettua kauranjyvää että tottuvat myös sen syömiseen. Aikuiset meillä syö kauranjyvää kuivana ja munitusrehua ja kasviksia ja vihanneksia. Sekä kaikkea vihreää mitä tarhassa kasvaa. Ja aikuisille olen antanut munankuoret syötäväksi.
Vastaa Viestiin