Kysymyksiä kalkkunoiden ruokinnasta

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Viljelijä

Kysymyksiä kalkkunoiden ruokinnasta

Viesti Kirjoittaja Viljelijä »

Olen tätä aluetta selaillut moneen kertaan, mutta silti kysymyksiä pää täynnä :smt001 Ensi kesälle ajatuksena että voisi kymmenkunta ottaa kasvamaan.
Ruokinnasta ajattelin lähinnä että paljonko tuo poppoo syö? Ajatuksena ruokkia rehulla alkuun ja sitten vaihtaa vilja+herne+laidun ruokinnalle. Kalkkia, soraa ja kivennäisiä unohtamatta. Lisänä voisi myös tarjota pientä kalaa ja ylimääräisiä koiralle tarkoitettuja raakapakaste lihoja. Miltä kuulostaa kokeneempien korvaan? unohtuiko jotain oleellista? Mitenkähän isoiksi muuten ehtivät kasvaa puolessa vuodessa? Tuo kymmenen on laskettu sillä että kuitenkin puolet ehtii kuukahtaa ennen aikojaan ja ajattelin että jos saisi sen 5kg lihaa per lintu niin olisin tyytyväinen. :smt045 Kommentteja ja vinkkejä kaivataan.

Kiitos.
samapi

Re: Kysymyksiä kalkkunoiden ruokinnasta

Viesti Kirjoittaja samapi »

Meillä kalkkunoita on ollut vasta vähän toista vuotta. Ensimmäisistä poikasista kuoli suurin osa ja olin aivan masentunu ko ei onnistunut tuo ruokinta. Seuraaville poikasille ostin kalkkunalle tarkoitettua poikasrehua ja tämän jälkeen ei ole yhtään poikasta kuollut. :smt003 Olen antanut kauraa, kananrehua, hernettä ja kesällä kaikenlaista vihreää mitä vain olen keksiny kerätä. Teuraspaino oli 9 kk:n ikäsenän9,9 kg parhaalla ukolla.
kukonkulma

Re: Kysymyksiä kalkkunoiden ruokinnasta

Viesti Kirjoittaja kukonkulma »

Kyllä 10 kalkussa syömistä riittää,ukko butti rinta ja sisäfile 7kiloo muita lihoja 10 kiloo, akassa jokunen kilo vähempi,yhtään ei meillä ole kupsahtanut,aika outoa,että aina puolet kupsahtaa,paitsi kirveeseen,meil pakkaset täynnä ja komerossa kalkattaa viela butteja ja pronsseja,syövät reilusti ja ruokaa annetaan myös reilusti ei näistä kuluja kannata harrastuksena laskea.jos meinaa bisnestä tehda kannattaa kalkut kotona unohtaa.joten kal kal kal ja se oli kalkkuna kieltä ja tarkoitti syökää kalkkunaa.
Vastaa Viestiin