Pärjääkö yksi silmäinen viirukukko parvessa?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
minkuliini

Pärjääkö yksi silmäinen viirukukko parvessa?

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Heipsander! Mitenkäs on yksi silmäisen viiriäiskukon laita? Minulla on nuori viirukukko joka menetti toisen silmänsä äkäiselle kukolle (nyt jo paremmilla matomailla). Parvessa on yksisilmän lisäksi 2 muuta kukkoa. Kanoja parvessa on 16. Mahtaakohan tuo yksisilmä päästä polkemaan, vai aletaanko sitä hylkiä ja kiusata? Kukon haluaisin säilyttää kun on harvinaisemman värinen puna-harmaa, ja jälkeläisiäkin odotan kovasti! Kokemuksia? Vai onko parempi laittaa kukko pois jos siitä tulee nyt ihan ressukka...
samapi

Re: Pärjääkö yksi silmäinen viirukukko parvessa?

Viesti Kirjoittaja samapi »

Mielestäni voi pärjätä, tarkkailuahan tilanne vaatii ainaki aluksi,mutta siinähän se selviää. Jos kanat ei sitä hylji niin voishan sille laittaa oman pikku parven. Mulla oli viime vuonna yks silmäinen kalkkuna ja se pärjäsi toisten kans ihan ok, harvemmin pääsi polkemaan kylläkin. :pirate:
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Pärjääkö yksi silmäinen viirukukko parvessa?

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Joskus moniaita vuosia sitten kun meillä oli viiriäisiä niistä oli 1 kukko yksisilmäinen. Se pärjäsi hyvin toisten kanssa ja muistaakseni jäi oikein sukunsa viimeiseksi toiset jo vanhuuttaan kuolivat.
papupata

Re: Pärjääkö yksi silmäinen viirukukko parvessa?

Viesti Kirjoittaja papupata »

Riippuu varmaan parvesta hyväksyykö muut kukot sitä ja voi sille oman pikku parvenkin laittaa jos tilaa on, minun viiriäis kukoilla on omat parvet ettei tuu tappeluita
Vastaa Viestiin