Hanhi alkoi munimaan nahkamunia...mistä johtuu ?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Yönsäde

Hanhi alkoi munimaan nahkamunia...mistä johtuu ?

Viesti Kirjoittaja Yönsäde »

Hei,
Osaako kukaan kertoa,että mistä johtuu,että meidän hanhi alkoi munimaan nahkamunia ? Ruokinta ei ole vaihtunut ja hanhi saa kalkkia ym.
Meillä on siis ihan vain 2 hanhea lemmikkinä :smt001 . Tämän naaraan kaveri kuoli ja ostimme tilalle uroshanhen. Heti,kun uros tuotiin tänne meille niin meidän neiti alkoi munimaan nahkamunia. Ja niitä se on nyt muninut jo 3kpl eikä edes pesäänsä vaan pitkin ja poikin minne sattuu. Ennen tosiaankin neiti muni normaaleita munia ja aina pesäänsä.
Kiitos jo etukäteen jos joku osaa kertoa minulle syyn tähän .
Mukavaa sunnuntaita kaikille :smt001
Johanna
papupata

Re: Hanhi alkoi munimaan nahkamunia...mistä johtuu ?

Viesti Kirjoittaja papupata »

oletko varma että syö kalkkia? hanhista ei kyllä kokemusta ole :smt009 mutta saatiin vasta 2 ankkaa :smt005
papupata

Re: Hanhi alkoi munimaan nahkamunia...mistä johtuu ?

Viesti Kirjoittaja papupata »

vai onkohan jotain stressiä uudesta kaverista? sori en oikein hanhista tiedä :smt003 mutta jostain olen lukenut että stressi vaikuttaa tuohon :smt002 korjatkaa sitten muut
Yönsäde

Re: Hanhi alkoi munimaan nahkamunia...mistä johtuu ?

Viesti Kirjoittaja Yönsäde »

Hei,
Olen nähnyt,että syö kalkkia. Mutta stressi.....sitä en voi tietää ? Neiti ei ainakaan näytä stressaantuneelta;päinvastoin. On nyt iloinen,kun sai itselleen kaverin,kun vanha kuoli. Mutta katsellaan tässä nyt,että alkaako munat muuttumaan jälleen normaaleiksi ?
Mukavaa kevään jatkoa :smt004
T.Johanna
Hilimuska

Re: Hanhi alkoi munimaan nahkamunia...mistä johtuu ?

Viesti Kirjoittaja Hilimuska »

Jokos teillä on tilanne normalisoitunut?

Juttu pisti silmään, kun etsiskelen tietoa samanlaisesta ongelmasta. Meillä se on tosin kalkkuna, joka alkoi munia nahkamunia. Välillä se pyöräyttää nahkamunan perään ikäänkuin pelkän keltuaisen :shock: Kalkkia sekin syö eikä ole tapahtunut minkäänlaisia muutoksia hänen elossaan.
Vastaa Viestiin