Mitäs ankanmunista?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Ronjushka

Mitäs ankanmunista?

Viesti Kirjoittaja Ronjushka »

Ankat alkaneet plopsautella munan/pvä!eivät haudo :O ??!! olen keräillyt niitä ja muutaman leivoin kakkuun...minkalainenhan olisi munakas tmv?
Miten onnistuu jos itse niitä haudon ? siis en tietenkään mene päälle makaamaan :smt003 vaan.. jollain koneella??mistä niitä saa?? täällä ollaan ummikkoja kun kana ja ankkaharrastus ihan uutta meille!
Räpylä

Re: Mitäs ankanmunista?

Viesti Kirjoittaja Räpylä »

Ankanmunat ovat ihan yhtä hyviä ruuanlaittoon kuin kananmunat. Pikkasen isompia vain ja ihan kuin valkuainen olisi vähän paksumpaa. Itse haudon erittäin hyvin tuloksin ankanmunia Brinsea Octagon eco 20 hautomakoneella, googlesta löytyy lisätietoja. Itse tilasin sellaisen netin kautta kotiin ja olen ollut tyytyväinen. Haudon vain keväisin kun näin talvea avsten en viitsi poikasia alkaa lämmittämään.
iracarita

Re: Mitäs ankanmunista?

Viesti Kirjoittaja iracarita »

Ankanmuna on rasvaisempi kuin kananmuna ja ilmeisesti siksi se on kehuttu erityisen hyväksi leivontamunaksi. Pitäisi vaahtoutua paremmin kuin kananmuna. Luin jostain, että ankanmunan rakenne on myös täydellinen itsetehdylle pastalle :smt001
Raksu

Re: Mitäs ankanmunista?

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Aikoinaan kun mulla oli ankkoja niin niitten munat on extrahyviä leivontaan, voi sitä ankanmuna vaahtoo :tongue:
Tuulia

Re: Mitäs ankanmunista?

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Mä olen kans huomannu että jopa parempi leivontaan /ruuan laittoon kuin kananmuna, letuista tulee ihan keltaisia, kakusta todella kohonnut jne. jne.
Vastaa Viestiin