Kyyhkyjen oppiminen

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Moilanen

Kyyhkyjen oppiminen

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Minua on askarruttanut se seikka, miksi esim kyyhky, joka on oppinut lennähtämään päälaelleni, "lakkilinnut", toinen toisensa jälkeen tehostavat kerjäämistään nokkimalla lakkiani, mihin tuo käyttäytyminen mahdollisesti perustuisi?
Toinen asia on se, että melkein kyyhky kuin kyyhky, joka on oppinut ns "kerjäämään", aivan luontevasti poimii herneen tai maissin huulteni välistä, ilman mitään erityisempää houkuttelua.Ei minun karvainen naamani nyt mikään emokyyhkyn naamataulu ole. Kyyhky kyllä poikasena kerjää emoltaan ravintoa ja näinollen tämä suusta syöttäminen on tuttua. Kuitenkin tuo ihmisen ilmiasu kyyhkyn mielestä???
Toiminta käynnistyy kun se on oppinut, että tuolta tyypiltä saa erikoismakupaloja.
Volmari

Re: Kyyhkyjen oppiminen

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Moilanen kirjoitti:Ei minun karvainen naamani nyt mikään emokyyhkyn naamataulu ole.
:smt005 :smt005 :smt005 :smt005
Moilasen useasti tavanneena, voin kertoa, että tuo oli niin mainiosti lohkaistu, että mulla lensi popcornit tietokoneruudulle suusta, kun pyrskähdin tokaisua nauramaan...
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Tähän on pakko jatkaa.. ei voi jäärä käydä aamuyöllä ees lämpömittaria ottalampun kanssa tiiraamassa.. kattokaas, kun ne lättikset on nyt oppineet että kun (naarasankat) oikein mökää niin tolta hertiää jotain hyvää kuitenkin.. vapaana ovat siis vieläkin.. ja kauhulla ootellaan sitä maaliskuun alkua.. mitä tätit keksii...siis siellä virastossa-- menishän nää tälläsenä talvena vaikka noin ympäri vuoden :toothy2:
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Joo, eikös se tämä talvi saanut jo senkin aikaan, että Suomessa jo leppäkin kukkii!
Voi tätä "talvea"...
Pigeon

kyyhkyjen oppimisesta

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Olen itse miettiny samaa asiaa. Nyt kun on sisällä hoidossa kolme kirjekyyhkyä kaksi nuorta ja yksi aikuinen. Joita nyt ruokin ruutalla, niin ne ovat oppineet, kun lämmitän niiden ruokaa mikrossa, niin tunnistavat mikron piippauksen ja tulevat heti paikalle, varsinkin, kun yksi poikasista on syönyt,niin se tulee välittömästi syliin ja rupeaa sukimaan mun hiuksia. Yrittää mennä paidan alle levolle. Ja samainen kyyhky seuraa perässäni kaikkialle,kuin koiran pentu.Sillä on ikää kaksi kuukautta ja meinaan se kyllä piakkoin vieroittaa. Vastaava asia on, kun rupeaa syömään ruokapöydässä naurukyyhkyt tulevat heti "kyttäämään" ruokaa lautaselta. Naurukyyhkyt ovat luonnostaankin paljon kesympiä,kuin kirjekyyhkyt. Lakassa on joitakin, jotka ovat oppineet syömään kädestä. Mutta jos niitä ei syötä kädestä pariin viikkon, niin unohtavat sen toiminnan. Eikä sen jälkeen yrittäkkään syödä kädestä.
Hakalan emäntä

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

Mutta kyyhkyt pitävät varmaankin aika isällisenä Moilasta :smt002
Vastaa Viestiin