Eri ankkarodut keskenään?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Uno

Eri ankkarodut keskenään?

Viesti Kirjoittaja Uno »

Meillä on 3 uros ankkaa, sellaisia sekarotuisia sorsan näköisiä. Ajattelin niille naisia hommata. Nyt siis se tyhmempi kysymys :) Kelpaako noille pojille ihan sellaset valkoiset neitiankat ja risteytyvätkö keskenään? :smt017
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Eiköhän ne passaa :smt003 Kunhan hakit tarpeeksi monta neitiä, ettei yksi ole helisemässä kaikkien kolmen sulhonsa kanssa :smt005
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Uno

Viesti Kirjoittaja Uno »

Kiitos :smt001 Valkoisista kun haaveilen ja ajattelin jos pojat ovat ihmeissään, että mitä blondeja nämä ovat :smt003

Monta tytsiä olisi hyvä määrä näille kolmelle herralle?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Tämä äänestää kolmea. En mä oikeasti tiedä, ankkapojat vois olla eri mieltä, jos niiltä kysytään! :smt005 Mulla on itsellä vain ankkapariskunta ja kovin toimivat pariskuntamaisesti. Siitä tämä päättelyn taso.. (Älä siis ota kovin vakavasti..)
Uno

Viesti Kirjoittaja Uno »

Ettei sentään tarvitse olla kahta naista yhtä herraa kohden :smt005
Uno

Viesti Kirjoittaja Uno »

Miltäköhän riista+blondi sekoitukset näyttävät, onko kenelläkään?
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Yleensä käytetään paria kolmee naarasta / yks uros.. katos Uno, kun ei ne sinisorsakoiraat välitä pätkääkään jälkikasvusta ja niistähän noi... koiras on oikeestaan aika out, sitten, kun naaras on poikasien kanssa.. saattaa jopa olla vaaraksi poikasille..(hävittävät melkein haudottuja munia ja tappavat poikasiaan) ja emoankka ei sitä äijää silloin suvaitte olenkaan kun on untuvikot.. käypi kiinni... ankat ei oo pariuskollisia.. ettäs sillain..niin se vain on ankan luonne. Toki ne sillain viihtyy keskenään, jos on vain pariskunta.. mutta kyllä ankkanaaraan paras kaveri laumassa on toinen naarasankka. Joutsen onkin ihan eri juttu.. paitti kyllä niistäkin joskus on ruoho vihreempää aijan toisella puolen..

Kirjavien ja valkoisten jälkeläiset on niitten sekoituksia.. mulla on yks naaras joka on puoliksi kirjava, loppu valkoista. oon kyllä katellut tota populaatioo että taitaa kuitenkin aika helposti tulla täysvalkoisa.. tai sitten ne valkoiset äijät oli aktiivimpia...

Tää on vain mun mutuja.. tosin ankkoja on ollut ja onhan noi aktiivisti itekin pesineet useempana vuotena ...
Uno

Viesti Kirjoittaja Uno »

Tarkemman tutkiskelun jälkeen tulimme siihen tulokseen, että noista kolmesta 1 on uros ja kaksi naarasta, jos tuohon pyrstökiehkuraan on luottaminen. Joten sen puoliin ei nyt hätiä :) Jos keväällä sitten muutama valkoinen tulisi laumanjatkoksi. :smt049
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Hehehe, no, mukava yllätys. Naaraan ja koiraan äänikin (kutsuääni) muuten eroaa, koiraalla se on sellainen käheä ja hiljainen paap paap, ja naaraalla VÄÄK VÄÄK VÄÄK VÄÄK. Ja naarailla on muutenkin monipuolisempi ääni. Ei ole munia vielä tullut?
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Uno

Viesti Kirjoittaja Uno »

Meillä oli 4 ankkaa joista yksi muni. Silloin kun aloitusviestiä kirjoittelin niin jokin peto oli meiltä yhden ankan vienyt ja hämärissä katsoin, että vei juuri sen munivan ja luulin meille jääneen 3 urosta.

Seuraavana päivänä valoisassa sitten huomasin, että naaras onkin tallessa ja kuollut/kadonnut olikin uros. Toinen oletetuista naaraista ei ole tietääkseni muninut. Naaras on melkein musta, joten olen luullut sitä urokseksi. Nyt selvisi kuitenkin, että naarashan se on kun tekee nyökyttävää liikettä ja pyrstökiehkura puuttuu :smt001 Näin sitä pikkuhiljaa oppii :smt003
Vastaa Viestiin