Ankan salapesä!

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
papasranch

Ankan salapesä!

Viesti Kirjoittaja papasranch »

Meillä ankat elää hyvin vapaata elämää näin kesällä. Viikko takaperin huomasin yhden ankoista kadonneen ja meinasin että nyt sen on ketun perhana vienyt. Sitä etsittiin ja etsittiin eikä mistään löydetty. Illalla satuin katsomaan ikkunasta lammelle ja siellähän se tönötti!! No, nyt on tilanne se, että se sieltä piilostaan könyää aamulla ja illalla syömään, juomaan ja kylpemään ja muut ajat viettää tiiviisti pesässään- jota mä en löydä. Mä olen kiertänyt jo kaikki mahdolliset ja mahdottomaltakin tuntuneet paikat ja ei, ei vaan löydy! Kyse on puhtaan valkoisesta ankasta, täysin vihreässä metsässä! :oops:
Mä olen tätä pesä asiaa järkeillyt näin, oikaiskaa jos mun maalaisjärki ei nyt jossain kohti toimi :smt005
1. se ei varmalla ole tehnyt pesää kovin kauaksi lammesta ja muusta laumasta?
2. Tekeekö ankka pesänsä kosteaan vai kuivaan paikkaan??
3. Entä onko mahdollista että ankka on löytänyt jonkun kolon maasta jossa sillä on pesä piilossa?
4. Eikö nuo kuitenkin varmista pesäpaikan niin, että niillä itsellä on hyvä mahdollisuus paeta, sikäli joku peto pesän löytää?
5. Mikä mahdollisuus poikasilla on selviytyä, kun kuoriutuminen menee kuun vaihteeseen ja ollaan jo elokuussa?
6. Entä muu lauma, mä olen lueskellut, että muut ankat ei välttämättä ole kovin kivoja pienille poikasille??

Kiitos jo etukäteen jos joku ehtii lukea ja vastata :smt001
Vastaa Viestiin