juoma ja ruoka-automaatti viiriäisille?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Viiris

juoma ja ruoka-automaatti viiriäisille?

Viesti Kirjoittaja Viiris »

Käviskö tuollainen lintujen ruokinta automaatti?
Tai oletteko tehneet virityksiä itse? Ajattelin et yks tapahan olis tehdä savipiirissä savesta sellainen automaatti minkä sais ylhäältä päin täytettyä ja alhaalla olis pieniä reikiä mistä saisivat nokkia jyvät.
Vesijuttu on vielä mietinnässä.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Meillä on kaksi erilaista sisälemmikkilinnuille tarkoitettua vesiautomaattia. Molemmat toimivat muuten oikein hyvin, mutta niiden tiskaus on hankalaa, kun toinen on niin laiha luikero, ettei tavallinen tiskiharja sovi vesisäiliön sisään ja toisessa se sormiosa, josta juodaan, on niin kapea ja korkea, ettei tiskiharjan piikit yllä pohjalle saakka. Joten kannattaa valita vesiautomaatiksi semmoinen malli, joka on helppo puhdistaa.

Ruoka meillä tarjoillaan ihan avonaisista kupeista ja suht hyvin on toiminut niinkin...
caddy

Viesti Kirjoittaja caddy »

http://www.pelma.fi/tuotteet12.htm Tuolla on hyviä. Jos asut lähellä, käy hakemassa :smt002 Mutta varmaan voi paikkakuntasi maatalouskauppiasklin tilata, kun pyydät. Mulla on vedelle tuo linkin alimmainen, ja on kyllä kätevä. Ei kaadu, eikä vesi sotkeennu. Ruoka-automaattina mulla on ollut tuo ylin, mutta nyt muutaman kanan kanssa se tuntuu vähän turhalta. Tosin, kätevä sekin, varsinkin jos ripustaa kattoon, (että on just ja just maanpinnan yläpuolella) niin eivät yhtä lailla kävele ruuassa.
Moilanen

muut munivaiset

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Käyhän Viiris vilkaisemassa tuolta vielä keskeneräisestä kaupastani noita lintutuotteita. Http://callex.putteri.fi/ . Sieltäkin löytyisi varmaan jotain ja kaikenaikaa tulee lisää, kunhan saan hommani valmiiksi.
caddy

Viesti Kirjoittaja caddy »

Nyt vasta ekaa kertaa törmään Moilasen kauppaan. Hieno homma! Tuollaista kauppaa on kaivattukin. :smt002
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Minulla on toiminut hyvin nuo 1 kg:n ja 1,5 litran vetoiset kananpojille tarkoitetut automaatit. Olen laittanut niiden alle jonkin korokkeen niin eivät sotkeennu helposti (n litran vetoinen koiran kuppi esim on hyvä). Tein myös savikurssilla "juoma-automaatin", eräänlainen lautanen jonka pohjassa on kohollaan oleva ristikko että vesi pääsee valumaan lautaselle ja päälle laitetaan lasipurkki. Tipuilla käytetään näitä, lasipurkin reunan alla on yleensä tulitikkuja tms., tässä "tikut" on vaan kiinteinä pohjassa...Huh, kuulostaapa sekavalta :smt005 Myös PET-pulloautomaatit toimii viiruilla loistavasti, niitäkin taisi olla Moilasella myytävänä vai muistankos ihan väärin..?
dripple

Viesti Kirjoittaja dripple »

Pet-pullon juoma-automaatti on ihan loistava. Niitä saa Bole:n nettikaupastakin jollain 2 eurolla. Siihen laitetaan vaan 1,5 litran limupullo pystyyn ja vesi valuu pieneen kaukaloon. Mulla on ollut papukaijan juoma-automaatti + pupujen juomapullo myös mutta ei ne oikein toimineet. Se papukaijamalli likaantui nopeasti (viirut pöllyyttää niin paljon) ja pupujen pullo ei toiminut valkoisilla blondiviiruilla laisinkaan. Olisivat kuolleet janoon ennenkuin oppivat juomaan :smt003
Vastaa Viestiin