Peltopyistä

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Tinkerbell

Peltopyistä

Viesti Kirjoittaja Tinkerbell »

Onko kenelläkään peltopyitä lemmikkinä?
Kovin vähän löytyy kyseisestä linnusta tietoa.. :smt012

Kaipailisin tietoja esim. talvehtimisesta (tarvitseeko lämmitystä)?
Millaiset tarhat teillä on pyille?
Ja ruokinta mietityttää myös. Mitä syötätte pyillenne?
fasupoika

Re: Peltopyistä

Viesti Kirjoittaja fasupoika »

pärjää talvet ulkona ainaki itäinen laji mulla syövät rehua ja viljaa ja "vesiheinää" ym. :smt001
haahkaherra
isa brown
Viestit: 383
Liittynyt: 11 Joulu 2012, 16:33

Re: Peltopyistä

Viesti Kirjoittaja haahkaherra »

Itse olen kanssa mielenkiinnosta etsiskellyt peltopyistä eri tietolähteitä ja mielenkiintoinen löytyi googlesta: Suomen peltopyykannan hoitosuunnitelma 10/2007. Siinä on mielenkiintoista tietoa kaikille peltopyistä kiinnostuneille, ja sitten tietenkin Erkki Pulliaisen kirjoittamasta kirjasesta peltopyy!!!
haahkaherra
isa brown
Viestit: 383
Liittynyt: 11 Joulu 2012, 16:33

Re: Peltopyistä

Viesti Kirjoittaja haahkaherra »

Te, joilla peltopyitä on, niin onko itäistä vai läntistä rotua? Entä jos lähiympäristössä on peltopyitä vapaana, tulevatko houkuttelemaan tarhojenne suojatteja?
fasupoika

Re: Peltopyistä

Viesti Kirjoittaja fasupoika »

Minun peltopyyt ovat itäistä lajia olisi tarkoitus saada lisääntymään niin että olisi myyntiin asti.
haahkaherra
isa brown
Viestit: 383
Liittynyt: 11 Joulu 2012, 16:33

Re: Peltopyistä

Viesti Kirjoittaja haahkaherra »

Hienoa fasupoika ja muut peltopyykasvattajat. Pieni "lintureservi" on aina paikallaan, eihän sitä koskaan tiedä jos äkkinäistä kysyntää on ja lintuja tarvitsee toiset tarhurit, luonnonkannan elvyttävät jne. Jos tilat, ja resurssit antavat mahdollisuuden. Viimeksi minä näin peltopyy-parven (8-lintua) Hyvinkäällä kytäjän golfin läheisellä peltoaukealla syömässä soraa ja heti tuli hyvä fiilis. Viimeisen kymmenen vuoden aikana olen nähnyt lajia enemmän tarhoissa kuin luonnossa, sikäli harmi että kuuluu olennaisena lajina kyllä maamme peltolintu-lajistoon!
Vastaa Viestiin