Milloin hylkään viirunmunat koneesta???

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Hansu

Milloin hylkään viirunmunat koneesta???

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Laittelen tämän nyt tähän ihan omaksi kyssäriksi, mode voi siirtää tuonne viiriäisten alle halutessaan :smt002 . Kun siis meillä kyyhkyt hautoivat kahta viirun munaa, jotka hain sitten koneeseen (kun se saapui) haudonnan 15. päivänä. Mutta siis ainakaan silloin ei toinen munista ollut kunnolla kyyhkyn alla... Ja huomasin niiden muutenkin haudonnan aikana välillä miettivän uutta pesäpaikkaa. Kaiken kaikkiaan minusta kuitenkin istuivat ihan kiitettävästi eli melkein koko ajan pesässä... (tosin en joka päivä tarkistanut ovatko munat hyvin ''alla''). Mutta siis nyt noista munista toinen tuntuu tosi kevyeltä =kuivunut (tuntui jo silloin koneeseen hakiessa) ? TOinen on painava, mutta ei sieltä mitään kuulu/ole kuoriutumassa ainakaan vielä... Nyt siis 19. päivä menossa. Onko mitään keinoa tutkia tuota munaa mahdollisen tipun varalta? Vesitesti(vai tehdäänkö sitä vain nuoremmille munille)? TUossa kerättynä odottaa nimittäin jo kasa viirunmunia, jotka nyt saan koneeseen sitten alusta lähtien...eli hieman malttamaton olen :smt003 . Tuntuu vaan kurjalta jos tuon munan otan pois ja siellä olisikin ollut elämää...
Hansu

Re: Milloin hylkään viirunmunat koneesta???

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Onneksi en vielä noita heivannut. Tänään kuoriutui meidän ihan ensimmäinen viirutipu ja lasten kanssa ollaan ihan :smt055
max3

Re: Milloin hylkään viirunmunat koneesta???

Viesti Kirjoittaja max3 »

Onnea viirusta! :smt001 Onko kavereita kuoriutunut? Olisiko koneen haudonta lämpötila ollut hiukan matala, kun mennyt LA yli?

Mä olen viirujen munat saanut läpivalaistua ihan hyvin kirkkaalla led-lampulla. Kellutusta en uskaltaisi enää kovin lähellä LA:ta kokeilla, etten vahingossa hukuttaisi tipuja.
Hansu

Re: Milloin hylkään viirunmunat koneesta???

Viesti Kirjoittaja Hansu »

max3 kirjoitti:Onnea viirusta! :smt001 Onko kavereita kuoriutunut? Olisiko koneen haudonta lämpötila ollut hiukan matala, kun mennyt LA yli?

Mä olen viirujen munat saanut läpivalaistua ihan hyvin kirkkaalla led-lampulla. Kellutusta en uskaltaisi enää kovin lähellä LA:ta kokeilla, etten vahingossa hukuttaisi tipuja.

Mullahan ei tota konetta ollut kun haudonnan loppuvaiheessa. Itse haudonnan hoiti kaksi tunnollista(?) naurukyyhkyä tuolla navetassa :smt002 . SIksipä munia oli vain kaksi... JA koska sain koneen sen verran ''ajoissa'', niin päätin haudonnan lopulla pelastaa ne koneen turviin...ja sitten tuo toinen kuoriutui :smt049 . Haudontalämpö lienee heitellyt jonkin verran, koska nuo kyyhkyt vähän laiskasti noita munia siirteli mahan alle. HAkiessani nuo olivat toisen hylänneet kokonaan pesän ulkopuolelle (=ei kuoriutunutkaan). Tänään lataan koneeseen noin 30 munaa ja aloitan ekan varsinaisen (kone)haudonnan :smt023
viiruhullu

Re: Milloin hylkään viirunmunat koneesta???

Viesti Kirjoittaja viiruhullu »

Wau! Onnea! :smt003
Onko tullut konehaudotuista vielä mitää :) ?
Vastaa Viestiin