Kääpiö-Faverolle??

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Ana

Kääpiö-Faverolle??

Viesti Kirjoittaja Ana »

Onko kääpiö-faverolle joku "virallinen" rotu tai muunnelma tavallisesta Faverollesta? Onko se vähän niin kuin Kääpiö- ja jätti-kochin? Jossain näin tämmösen kääpiö-faverolle sanan, mutta en sen enempää tiedä, mutta kovasti kiinnostaisi. Kävin kesällä Kuopion eläinpuistossa, jossa katsoin että onpas isoja faverolleja, ei meillä todellakaan näin isoja ole. Aloin miettimään että onkohan nuo meidän sitten jotain "kääpiö-faverolleja"? Myytiin kyllä ihan Faverolleina (tai oikeastaan partakanoina) että en sitten tiedä mitä lie ovat. Äskettäin alkoi yksi tuon rotuista hautomaan tyhjää pesää, eikös faverollet ole vähemmän innokkaita hautojia?
herttahelmeri

Re: Kääpiö-Faverolle??

Viesti Kirjoittaja herttahelmeri »

http://www.feathersite.com/Poultry/CGD/ ... olles.html

Oheisessa rotulinkissä näyttää olevan kuvia myös kääpiöistä (bantam) :)
sintti1975
nuorikko
Viestit: 60
Liittynyt: 25 Joulu 2007, 14:38
Paikkakunta: Nurmo

Re: Kääpiö-Faverolle??

Viesti Kirjoittaja sintti1975 »

:smt006 Mä olen nähnyt ihan livenä kääpiöfaverolleja.Nistä olette hommannut ne?Kyllä faverolle hautoo itse ei kyllä ole kovin himohautoja.Mulla hautoo valkoiset rolle kanat juuri. :smt041
Ana

Re: Kääpiö-Faverolle??

Viesti Kirjoittaja Ana »

Kiteeltä Ulla Toropaiselta ovat nuo :smt001 Voin laittaa nuista meidän faveista kuvia jos saan joskus aikaseks. :smt003
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kääpiö-Faverolle??

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Juu, kuvia kehiin ilman muuta :smt045 Faverollen koon pitäisi sijoittua noista sinun kanaroduista brahman ja isa brownin välimaastoon.
Ana

Re: Kääpiö-Faverolle??

Viesti Kirjoittaja Ana »

Nuo meidän ovat isa browniin verrattuna ehkä iihan vähäsen matalempia, mutta taas paljon ns. massiivisempia. Laittelen kuvia kun saan näpättyä niitä :smt002
Ana

Re: Kääpiö-Faverolle??

Viesti Kirjoittaja Ana »

Ehkäpä nämä on niitä ihan tavallisia Faverolleja. Hätkähdin vaan kun näin siellä eläinpuistosta tosi isoja verrattuna nuihin meidän. Mutta tässä niitä kuvia kumminkiin on :smt045 Ei parasta laatua mutta jotain.

Creme vasemmalla, Mokka.
Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Kääpiö-kochin ja isoin meidän Facerollesta, Creme
Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Mokka, kaikista nätein ja siroin.
Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Mokka ja kääpiö-kochin.
Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Vastaa Viestiin