Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Karhurouva

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Piti vielä kysymäni, että mitä tuolle kiinni kuivuneelle kalvonretaleelle voi tehdä?
max3

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja max3 »

liota se lämpimällä vedellä irti ja katso, ettei tipu sit saa kylmää.
Karhurouva

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

^Kiitos, näin tein.

Eipä taida silti tulla eläjää Matista. :smt009 Siipi oli kalvonretaleella kiinni kropassa, ja kovin tuli mobiilimpi tyypistä, kun sen irrottelin, mutta vaikka jalat saa nyt alle, niin ei jaksa päätä kokonaan pystyyn nostaa, vaan istuu vähän kyyryssä. Söi kyllä, kun kokeilin, ja omatoimisesti siirtyilee, on paljon reippaampi kuin eilen, silmät on kokonaan auki ja paljon pontevampi, pääkin jo paremmassa asennossa, eilen ei jaksanut nostaa päätään ollenkaan... Mietin, että teinkö kuitenkin väärin kun sen kuorin, kalvoihin jäi paljon enemmän verta kuin muilla, mutta toisaalta lähdin kuorimaan vasta kun reiästä näkyi täysin kuivunutta untuvaa ja tosiaan kalvot olivat osittain jo kuivaneet kiinni (koneessa kuitenkin kosteutta yli 70), eipä se olisi sieltä varmasti enää jaksanut yksinkään ponnistaa. Kovin oli väsynyt pieni taistelija.
Rusina

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Toivotaan parasta! Ei se olisi yksin selvinnyt munasta ulos, jos oli jo kuivanut. Jos ruskuaispussi oli jo sisällä ja "napanuora" kuivahtanut, niin ei tipu enää olisi saanut kalvoissa olevaa verta käyttöönsä.
Muusa

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Voi hyvinkin vielä piristyä, aika näyttää. Jos se siellä on pitkään taistellut niin voi olla vaan tosi uupunut. Et mun mielestä tehnyt väärin kun autoit kun ei tosiaan nuo jotka on kalvoihinsa päässyt kuivumaan, enää itse pysty kuoriutumaan.
Karhurouva

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Aika näyttää, oli tosiaan se "napanuora" jo kuivunut, mutta siitä huolimatta normaalia enemmän verta kalvoissa. Mikä lie aiheuttanut sen, mietin nyt, että voiko olla ihan verenhukkaakin sitten uupumuksen lisäksi. Syö reippaasti, kun olen aina välillä nostanut ihan erilleen ja tarjoillut pikkupalasia keltuaista, mutta juominenhan on vähän ongelma, kun ei jaksa sitä päätään ylös asti nostaa. Mietinkin, että uskaltaisiko sille tarjota ihan pieniä palasia kurkkua, että saisi nestettä, jos nyt sattuu että verta ei ole ihan riittävä määrä pienellä, vai meneeköhän maha sekaisin? Tuossa keltuaisessa ei varmaan kuitenkaan aivan mahdottomasti nestettä ole.

Mietin jo tänään, että pitäisikö Matti päästää pois, mutta toisaalta se on aivan hiljaa ja rauhassa lepäilee. Vasta kun sen nostaa, alkaa se holtiton kiljuminen, ja tuntuu varsin pontevalta käteen. Eikös se silloin valittaisi, jos sillä jotakin kipuja olisi? Nämä on tietysti aina näitä inhottavia asioita, miettiä, milloin on aika, voi kun oliskin se viisaus, että aina osaisi oikean päätöksen tehdä. Vielä kun tuota tuossa vertaa noihin useita päiviä vanhempiin, niin onhan niillä ero kuin yöllä ja päivällä.

Joka tapauksessa se on nippusiteellä merkattuna tuolla joukossa, tumma kun on ja tummia on monta. Jos elolle kääntyy ja kanaksi osoittautuu, niin saa lähteä sekarotuisen statuksella uuteen kotiin, säilytyksestä tuo joka tapauksessa jää.
Xaus

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Kuka laittaa facebook-ryhmän pystyyn? Onko jollain jo kokemusta siitä...
Muusa

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Xaus kirjoitti:Kuka laittaa facebook-ryhmän pystyyn? Onko jollain jo kokemusta siitä...
Mä laitin, lisäilinkin teistä muutaman jo sinne... tosin vaikka luulin osaavani niin en tiedä menikö tuo nyt ihan putkeen kun ei ainakaan mulla näytä siltä kuin ryhmät yleensä :smt017
omena

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja omena »

^No mä ihmettelin sen ulkonäköä myös :smt017 mutta lärvikirja nyt muuttaa koko ajan kaikkia asetuksia niin otappa siitä sitten selvää :smt019
Karhurouva

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Mutta mites sinne pääsee? Millään haulla en löytänyt, onko hakusanoissa vika vai eikö vaan järki juokse?
omena

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja omena »

Tyrnäväläinen maatiaiskana on ryhmän nimi?
Xaus

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Saakohan siihen lisättyä vain kavereita? :smt017 Mulla se tulee haussa, kun laittaa ty, heti Tytin jälkeen. :D Ootko jonkun tyrnisläisen :smt003 kaveri fb:ssä? Jos et, niin laita mulle kaveripyyntö, niin voin lisätä sut sinne. :) Kysy yksärinä nimi...
Karhurouva

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Pistin Muusalle kaveripyynnön. Jos vaan suinkin muistin nimen oikein, mikä mun kohdalla ei ole niin sanottua... :smt003 Ei tosiaan löydä muuten ryhmää ollenkaan. Salakerho siis. :smt002
mik

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja mik »

Tääkin tahtoo tyrnisryhmään facebookkiin. Tyrniksiä löytyy kanalasta, säilyttäjäpaperit vielä pöydältä, ku ne ei mee itekseen postiin :smt001
omena

Re: Kaikki Tyrnäväläisten pitäjät tänne

Viesti Kirjoittaja omena »

^Sinne sai ilmeisesti lisättyä vain kavereita, ymmärsin? Vähä hassu ryhmä. Mulle voi ainaki halukkaat laittaa kaveripyynnön niin liitän ryhmään (ja mää siis Riina Yliknuussi :) ).
Vastaa Viestiin