Orpilla sulkajalat

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Orpilla sulkajalat

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Tänään huomasin että Siiri orpilla on jalkojen ulkopuolella muutama sulka. Pikaisesti googlettamalla en löytänyt mitään joten kysely tänne: pitääkö orpin olla sileäkoipinen? Kolmella kukolla sileät jalat.
Muoks: pitäisi olla sileäjalkainen :smt009 Nyt todella tarvitaan muutama orppikana kun ainut kana ei ole lisääntymiskelpoinen, tai saa tehdä meille vain paisteja :smt013 (Smariiii, apua)
Viimeksi muokannut Maattari, 05 Maalis 2010, 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Suvianne

Re: Orpilla sulkajalat

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Voi kaaheeta ny se on iskeny sisäsiitos orppeihinki :smt003 :smt005
Tää oli ny vitsi joka oli ihan pakko laittaa :D sori!!
jamppa

Re: Orpilla sulkajalat

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Vaa nyt Suvianne osui kyllä aikas oikeaan :smt001
Kyllähän ne alkaa suomalaiset orpit olemaan aika sisäsiittoista porukkaa... Smarin ulkomaan tuonnit nyt on asia erikseen :smt003
smari

Re: Orpilla sulkajalat

Viesti Kirjoittaja smari »

Parilla meiltäkin viime kesänä lähteneellä orpilla on kasvanut höytyviä jalkoihin. :smt019 Ja yhdellä mun kanalla oli syksyllä pari untuvaa varpaissa ja nyt niitä ei näy enää. Ja ne tuli vasta yli vuoden ikäisenä! Vaikeeta se tuntuu täydellisen kasvatus aina olevan, niin kanoissa kuin kaikissa muissakin eläimissä. Vaan toisaalta, eipä oli eläinnäyttelyitä eikä kilpailujakaan jos kaikki niitä täydellisiä aina olisi. :smt002
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Orpilla sulkajalat

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Siiri aloitti juuri munimisen ja minä elättelin haaveita orppivauvoista, onko ihan älytön ajatus? Siis vain itselleni, ei myyntiin.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Volmari

Re: Orpilla sulkajalat

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Eikös niitä omaksi ilokseen voi haudotaa kuitenkin! :smt045
Voihan sitä kerran kokeilla ja ketäs sekään haittaa jos vaikka omaksi iloksi haudotuilla pari haiventa olisi.
Ja voihan sekin olla, että munista tulee vaan silosääristä porukkaa.
smari

Re: Orpilla sulkajalat

Viesti Kirjoittaja smari »

Mä oon sitä mieltä että tietty voit antaa tulla poikasia jos itse haluat, kukas muu siitä voisikaan päättää.
Jos katsoo ihan mitä vain rotua, niin ihan varmasti virheitä löytyy jokaisesta jossain ominaisuudessa. Jossain voisi takertua väärään päänmuotoon, jossain liian vähiin jalkasulkiin, jossain väärään väriin missä tahansa kohdassa, jossain väärän kokoisiin helttoihin, jossain väärän värisiin korvallisiin, jossain väärän muotoisiin harjoihin, jossain väärään siipien asentoon, puhumattakaan väärästä asennosta, koosta, luonteesta, muninnan määrästä ym ym. Loppuu kanat kokonaan jos aletaan hirveesti nipottaa että vain virheettömät voi lisääntyä. :smt002 Vaikka onhan se kiva sitä täydellisyyttäkin tavoitella. :smt005

muoks, Tähän olis kyllä mielenkiintoista kuulla monta mielipidettä, kirjotelkaahan lisää?
siimis

Re: Orpilla sulkajalat

Viesti Kirjoittaja siimis »

Oi oi! Tämäpä nyt aiheuttaa mulle sitten päänvaivaa :smt003 Pistin meinaan koneeseen munia porukasta, jossa on smarilta tulleet orppi kukko ja kaksi kanaa sekä Kyllikki - jättikochin/plymouth rock -risteytys. Ja luotin siihen että kyllä raidat tai sulkajalat paljastaa, kuka on Kyllikin jälkeläinen :smt017 Vaan eipä se sitten niin yksioikoista taida ollakaan! "Onneksi" kuoriutumisprosentti jäi kuitenkin ihan luvattoman huonoksi ja sain vain kahdeksan tipua. Yhdellä on oikeen tuuheet pehkot jaloissa, mutta kolmella on just sitten vaan muutama untuva! Noh, nää jää kotiin joka tapauksessa, ellei joku halua nimenomaan esim raidallista = sekarotuista kukkoa kanalansa koristukseksi. Muuten menee kukot pataan ja kanat jää kotiin munimaan. Mielenkiintoista kyllä nähdä, mitä noista tulee. Ainoastaan splashit voi sanoa varmasti puhtaiksi orpeiksi.
Vastaa Viestiin